E98 tai V-power? ennemmin kuin E95?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eemo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uudessa bikessä oli dynotettu gen1 ruiskubusa eri bensoilla.
95:lla tuli isommat teholukemat mitä 98:lla
smile_org.gif
 
Mun 99" bladen venttiili/t? naputtaa kaikilla muilla litkuilla paitti v-poworilla..mystinen homma. Ei siis nakutusta vaan ihan selkeesti kuuluu jostain venttiilistä ja tosi voimakkaasti.. ääni tulee ja menee mutta aina vain kaupungissa/matalilla kierroksilla ajelun yhteydessä. v-poworilla ja esim bensan sekaan sotketulla kaasuttimen puhdistusaineella ääntä ei esiinny. Venttiilien säätö vois olla paikallaan  
sad_orig.gif
Minulla sama homma 929:n kanssa, tosin 98 oktaaninen helpottaa jo asiaa. Kaverin 954 blade tekee myös samaa ja välykset siitä kateltiin ja kaikki oli ihan rajoissa, joten lienee ominaisuus :P Täten en ole jaksanut asialla päätäni vaivata.
 
Lokakuun alussa tankkasin tamkillisenn Shellin V-poweria ja nyt sitten kawa joutui ns. telakalle...-
 
Kokeilin autossani tata autuaaksi tekevaa ihmebensiinia jolla Ferraritkin kulkevat valon nopeudella ja turbobusat lentavat kuuhun. Ainoa havaitsemani ero oli todellakin kulutuksen kasvu.
 
Kokeilin autossani tata autuaaksi tekevaa ihmebensiinia jolla Ferraritkin kulkevat valon nopeudella ja turbobusat lentavat kuuhun. Ainoa havaitsemani ero oli todellakin kulutuksen kasvu.
Kokeile ihmeessä siihen turbobusaankin. Voisiko siinä olla paremmasta puristuskestävyydestä enemmän hyötyä kuin corollan tankissa...  
thumbs-up.gif
 
Uudessa bikessä oli dynotettu gen1 ruiskubusa eri bensoilla.
95:lla tuli isommat teholukemat mitä 98:lla
smile_org.gif
Bike vuonna 2007 ja GSX-R 600 vm-05

Neste 95  106.8hv
Neste 98  106hv
Shell V-Power 106.6hv
Hyvä avaus  
tounge.gif
.

Ruattalaiset on homoja.... on tasoltaan yhtä kova  
tounge.gif
.

Jonkin verran... ihan jonkin verran tuohon heittoon tulisi
"taakia" perään kun kävisi samassa yhteydessä ilmi
tarkalleen, miten tuo "testi" on tehty.....

Mutta tuskin tässä nyt kuitenkaan on kyse mistään
"asiallisesta" vertailusta... ainakaan teknisesti tarkastellen  
tounge.gif


Vaikea sanoa, kun esitetään vain väite/tulokset, eikä
kirjaintakaan miten lopputulemaan on tarkalleen ottaen
päädytty.

Aika "tarkoilla" on syytä ollakin, jos elämöidään ensinäkin
pelkästään huipputeholukemilla, eri "vedoilla" ja marginaaleilla
0.2 - 0.8 hp luokassa 106 hp. (Bike 2007 esim.)

Todetaan nyt vielä lopuksi, etten aja sitä takaa että joka peli
lähtee aina lentoon kun sille juottaa 98E:tä tai V-Poweria 95:n
sijaan..... Sellanen kaverihan on vielä enemmän sekasin kun minä  
crazy.gif
.

Mutta... viihdettä tarvitaan pitkään ja pimeään talveen...
vaikka millä keinoin  
tounge.gif


Hyvin heitit  
bowdown.gif

Ehkä Bike nyt myy hieman paremmin  
tounge.gif


PS. Oikeesti olis mielenkiintoista nähdä perusteet, koska määrätyin reunaehdoin nuo tulokset ovat ihan järkeviäkin....
juuri yhdellä ja samalla valitulla laitteella.... riippumatta siitä, että millaisilla "korjauksilla" tahansa liikutaan aika lailla vetojen
hajonnan puitteissa.
Suuremmat erot saa aikaiseksi pelkästään "lämmöillä kikkaillen"
ns. peräkkäisissä vedoissakin.
 
Tuossa on ihan hyvää mietittävää.... miksi juuri näissä tapauksissa näin. Tässähän "optimointi" tapahtui pelkästään moottorinohjauksen ja sen "automatiikan" puitteissa.

Oktaaniasian hämmentämiseksi entistä sekaisemmaksi,
otetaan vaikka RE85 vielä mukaan.

Edelleen..... otetaan vaikka "korkeaoktaaninen" pumppupensa ja niin samoilla arvoilla (RON) oleva korkealaatuinen Racing
polttoaine kun löytyy..... niin menee se peli taas siinäkin selvästi eri tahtiin Racing tavaralla.... mutta ei tietenkään taas...
välttämättä peli kuin peli.
biggrin.gif
.

Jou Duud
biggrin.gif
 
^lue lehdestä.
......opiskelen sitte siinä sivussa myös ydinfyysikoksi.

Pointti oli siinä, että "aloitettiin hyvällä heitolla"  
biggrin.gif
.
Jutun ymmärtää ilman tutkintojakin, jos vain vaivautuu lukemaan.
Otetaan vielä kerran.

Hyvä, ettei sentään viitattu raamattuun ja esitetty,että
se ihmeidentekijä naulattiin ristille 0,5mm ohuemmilla
nauloilla kun yleinen käsitys asiasta on.

En edelleenkään meinaa ostaa ko. lehteä lukeakseni siitä... todennäköisesti..... jotain ihan sinällään asiallisissa puitteissa tehtyjä "vetoja" teholuokassa 150-160hp joissa
hajonta tahtoo olla muista syistä suurempi kuin siitä johtuen
mitä ollaan sitten niin kovasti vertailevinaan...... kovin
kapealla otannalla.

Tältä pohjalta kun sitten vetästään elämää suurempi heitto:
95E:llä paras huipputeho..... niin hohhoijaa
biggrin.gif
.

Enemmänkin kiinnostaisi se, mikä mahtaa olla lopputulema niiden "temppujen jälkeen", jotka todennäköisesti jäivät tekemättä..... ja joilla saadaan eri polttoainelaaduista
kaikki mahdollinen irti.

nixweiss.gif
 
Uudessa bikessä oli dynotettu gen1 ruiskubusa eri bensoilla.
95:lla tuli isommat teholukemat mitä 98:lla
smile_org.gif
Vakio gen1 busa? Puristus 11:1 ei anna perusteita 98:lle. Pitää olla 12:1 tai enempi. Näitäkin pyöriä olisi. Edes tehdas ei lupaa täysiä tehoja 95:llä jos puristus on 13:1, kuten omassa pyörässäni.

Jos ei perstuntuma (ajettavuus) anna mitään eroa 95 pirtusekoituksella ja V-powerilla, jälkimmäisen eduksi, niin kannattaa laittaa pirtua tankkiin. Ajettavuuden suhteen kannattaa katsoa muutakin kuin huipputehot, eli käyrien vertailu koko alueella. Oliko Bikessa? Onnellisia ovat ne jotka voivat olla tyytyväisiä pienillä oktaaneilla ja viinaksien kanssa. No kaikki ei huomaa kovin pieniä eroja, paitsi ehkä hinnan puolella.

Bikessä saattoi hyvin mennä käppyrätkin sekaisin ennen vertailua. No, oli miten oli, varmaan uskottava juttu kuitenkin.
 
"BadToThe Bone"

Helevetti mies, mene jollekin kirjoituskurssille. Eihän tuosta tajunnanvirrasta ota mitään tolkkua.
 
Itse luin ilmaiseksi kirjastossa, jotkut saattavat lukea jopa kaupan lehtihyllyllä. Sitä ei toki kannata tehdä, jos haluaa mielummin kirjoitella palstoille epäilyjään, ikäänkuin testien tekijät eivät itse tietäisi, että testatessa saattaa esiintyä toleranssia ja epätarkkuutta.
 
Uudessa bikessä oli dynotettu gen1 ruiskubusa eri bensoilla.
95:lla tuli isommat teholukemat mitä 98:lla
smile_org.gif
Vakio gen1 busa? Puristus 11:1 ei anna perusteita 98:lle. Pitää olla 12:1 tai enempi. Näitäkin pyöriä olisi. Edes tehdas ei lupaa täysiä tehoja 95:llä jos puristus on 13:1, kuten omassa pyörässäni.

Jos ei perstuntuma (ajettavuus) anna mitään eroa 95 pirtusekoituksella ja V-powerilla, jälkimmäisen eduksi, niin kannattaa laittaa pirtua tankkiin. Ajettavuuden suhteen kannattaa katsoa muutakin kuin huipputehot, eli käyrien vertailu koko alueella. Oliko Bikessa? Onnellisia ovat ne jotka voivat olla tyytyväisiä pienillä oktaaneilla ja viinaksien kanssa. No kaikki ei huomaa kovin pieniä eroja, paitsi ehkä hinnan puolella.

Bikessä saattoi hyvin mennä käppyrätkin sekaisin ennen vertailua. No, oli miten oli, varmaan uskottava juttu kuitenkin.
Joo täysin vakiovehje ilmoitettiin olevan.

Testattiin myös kulutus (kuten joku jo mainitsikin) ja se oli 95:lla pienempi. Mutta erot olivat niin pieniä että menee ties minkä mittausvirheen piikkiin.
Testissä oli myös uusi E10 jolla saatiin vähiten tehoa mutta siinäkin erot niin pienet että menee mittausvirheiden piikkiin eikä käytännössä maksimitehoeroa varmasti huomaa..

Mutta kiva testi niille kenen mielestä E10 on täyttä paskaa ja 95 myös liian huonoa ja pitää saada v-poweria siihen slipariviritetyn gikserin tankkiin niin kuin ennenkin :-D

offtopic: en siis ole ainoa kenen mielestä BadToThe Bonen tekstit on epäselkeitä, skippaan ne lukematta yleensä
 
Back
Ylös