• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ee-Speed:ltä pyörän tilaus.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lazaro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lazaro

New member
Onko kokemuksia,kauanko on kestänyt uuden pyörän tilaus Hyvinkään Ee-Speed liikkeen kautta,mä tilasin K9 gixerin,ja sanottiin että toimitusaika on 4 viikkoa,ja nyt menossa jo viides viikko,viime viikolla tuli yks rekallinen pyöriä heille,mutta ei ollut mun pyörää vielä siinä lastissa
nixweiss.gif
,ja myyjä sanoi että tällä viikolla ois tulossa toinen rekallinen pyöriä,jossa ois varmaankin se mun pyörä, ja ennen kuin se on sitten saatu rekisteröityä niin mä saisin sen vasta ensi viikolla,niin sitten onkin jo kulunut yhteensä 6 viikkoa,Kauppakirjassanikin lukee että toimitusaika Toukokuu,ja ensi viikko on jo kesäkuuta, myyjä sanoi että kun on tässä ollut näitä pyhiä,Vappu ja Helatorsta niin toimitus viivästyy heti noin puolitoista viikkoa,mutta mietin vaan että mitä ne suomessa olevat vapaa/pyhäpäivät vaikuttavat ulkomailla,onko heilläkin Vappu/helatorstai pyhiä? Ois vaan niin hirmu kova halu jo päästä ajelemaan kun on luvattu niin hyviä ilmojakin
sport05.gif
mun tuurilla mä saan sen vasta  Juhannuksen jälkeen hehe.  
sad_orig.gif

Aika heikko selitys noi pyhät. Vai tulikohan niille yllätyksenä, että vappu ja helatorstai on toukokuulla?

Pyörä tulee sitten kun tulee... Miksi et ostanut maahantuojalta?? Hinnan takia?? Mitään ei saa ilmaiseksi...
033102ass_1_prv.gif

Nii no onhan tuo aika reippaasti halvempi ee speedilla kun tuolla maahantuojilla, saa noilla rahoilla jo hiluja pyörää
wink.gif

Hieno homma että ee-speedillä mopot menee kaupaksi, kysyntä jopa ylittää tarjonnan. Rekallinen viikossa, 30-34kpl menee irtoperään?

Pyörä tulee sitten kun tulee... Miksi et ostanut maahantuojalta??
Meinaatko että virallisilla maahantuojilla pitää toimitusaikataulut jotenkin paremmin? Omasta kokemuksesta ainakin virallisilla toimitukset myöhästyvät systemaattisesti 2-6vko luvatusta.

Siis jos pyörä pitää ennakkotilata. Suoraan varastossa olevan tietty saa heti, jos ei mitään uutuusmallia ole ostamassa.

Pyörä tulee sitten kun tulee... Miksi et ostanut maahantuojalta??
Meinaatko että virallisilla maahantuojilla pitää toimitusaikataulut jotenkin paremmin? Omasta kokemuksesta ainakin virallisilla toimitukset myöhästyvät systemaattisesti 2-6vko luvatusta.

Siis jos pyörä pitää ennakkotilata. Suoraan varastossa olevan tietty saa heti, jos ei mitään uutuusmallia ole ostamassa.
Samat kokemukset virallisislta myyjiltä. Ja niin on kaveritkin joutuneet odottelemaan helposti 1-2kk yli luvatun.

Kävin viime viikolla ee-speedissä.Kyllä siellä näytti kauppa käyvän n.10 pyörää odotti myyty lappu penkissä uutta omistajaa.

Ei 1-2vk odotus vielä ole mitään. Itse aikoinaan ostin pyörän eräästä surullisen kuuluisasta liikkeestä lauttasaaresta. Ensin yrittivät antaa edellisen vuoden mallia mutta lupasivat sitten parissa viikossa toimittaa uuden pyörän. Meni yli 2kk ennen kuin sain mopon ja sekin vielä väärän värinen
033102ass_1_prv.gif

tulasin ee-speediltä 09R1:sen 2,5kk sitte ja ei näy eikä kuulu..mitää tietoo ei edes ole koko pyörästä....kai ne kaupat peruttava
baaa.gif

Kyllä se sieltä aikanaan tulee ja pääset kurvailemaan...
062802moto_prv.gif
Itsekin ostin sitä kautta ja hinta on todellakin kilpailukykyinen.
blush.gif

Aika hämmästyttävä tilanne, että pyöriä saa jonottaa vaikka kaikki valmistajathan on kusessa kun on maailmanlaajuinen lama...
omg.gif

Ei kai se ole säästöä, että menetetään kannattavaa myyntiä. He ovat todennäköisesti joko mitoittaneet kysynnän väärin, joku alihankkija on todennäköisesti pullonkaulana tai tuotantokapasiteetin allokointi ei ole muuten onnistunut.

Edit: Koska joku nyt seuraavaksi tarttuu tuotannon kausioptimointiin, niin esim R1:n pumppuja joutuu nyt odottamaan pari kuukautta. Myös muiden varaosien saatavuus on nolla. Tämä osoittaa, että tehdas on mitoittanut kysynnän väärin, ja yrittää pää märkänä raapia osia kasaan.

Editoimiseksihän se meni...

Tein kaupat -08 hornetista mikä heillä oli erikois tarjouksessa toukokuun puolella ja toimitus aika oli 15.6-16.6 eli reippaat 2 viikkoa. Vaikuttaa lyhyeltä toimitus ajalta mutta myyjän puheen mukaan pyörä oli jo suomessa "valmiina"

Ensimmäisen kerran soitin perjantaina ja kysyin onko pyörä varmasti valmiina maanantaina ja vastaus oli että "ei ole tällä hetkellä, odotetaan kilpeä" ja sovittiin että hän kiirehtii kyllä asian kanssa, mitä kiirehtimistä on saada reilussa kahdessa viikossa suomessa jo oleva pyörä tuotua liikkeeseen ja kilpiin sekä toimitettua asiakkaalle jo valmiiksi luvattuun ajankohtaan?

Maanantaina soitin ja sanoin tulevani tiistaina pyörää hakemaan kerta otin tätä varten vapaapäivän töistä ja ilmoittivat "ei ole valmis, perjantaihin mennessä on"

No nyt liikkeeseen soitin ja että tulisin pe aamusta mutta eivät vastanneet kun omasta soitin mutta firman luurista kyllä vastasivat ja kertoivat lähtevän juhannuksen viettoon ja että pyörästä puuttuu edelleenkin kilpi...niin ja tosiaan liike on kiinni perjantain milloin pyörä viimeisessä soitossa luvattiin.

Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tapahtuu maanantaina, tuskinpa mitään ja pyörän "kilpeä" odotellaan vielä hamaan tulevaisuuteen asti.

Jokainen voi asiasta vetää oman johtopäätöksensä mutta eniten häiritsee asiakkaan täydellinen tiedottamisen puute myöhästymisistä, itse ainakin ilmoittaisin asiakkaalle mahdollisista myöhästymisistä etukäteen jos vain mahdollista.

Voihan olla mahdollista että kaikki on kiinni kolmannesta tekijästä mutta häiritsemään rupesi kun eivät omaan numerooni vastanneet mutta firman luuriin kyllä.

Itselläni meni vituiksi ainakin juhannuksen suunnitelmat täysin tämän johdosta ja tein varsin selväksi liikkeelle että ajankohdasta täytyy pitää kiinni.

Rauhallinen kaveri olen mutta nyt hieman vituttaa mutta mutta...mitäpä sitä viikko tai kaksi pitkässä juoksussa tekee, kaveritkin ee-speedillä varmaan ihan tarpeeksi kiireisiä ovat ja yrittävät parhaansa asian eteen eivätkä kerkeä vastaamaan joka tiedusteluun.

itse ostin omani joulukuussa -08 heiltä, ja puhe oli että kilpiin tammikuun alussa -09..

toi kilpiin saattaminen kesti 3kk heiltä.. tosin ei mulla pyörälle käyttöä ollut talvella, mutta kysellessäni kilpi juttua, oli juuri tuollaisia selityksiä...

silti, aion seuraavankin kerran asioida kyseisessä liikkessä, meinaan tuolla hintaerolla kyllä saa aikalailla hankittua kaikenlaista muutakin varustetta ja hilpetööriä.. näköjään vain tuota aikaa tarvii varata tuohon 'kilpiin' saamiseksi..

033102beer_1_prv.gif

Kyllä ne heti kilpiin saa, jos on rahaa, millä maksaa tukkurille. Tästä
hommasta kuulee firmoissa ihan uskomatonta paskaa. Totuus on
vain usein se, että pyörän omistaa sattumalta joku muu kuin myyjä-
liike.

Kaverille käytii tuolta kattomas uutta pyörää,tosin eihän niillä siel myymäläs montaa mallia ollu..Palvelu oli ainakin niin perseestä et eipä tarvii enää mennä.. Jossai mainostivat et ottaa pyörän vaihossa mut eipä ottanukkaan,vaihtopyörä oli xx honda.. Kaveri tilas sit muualta mopon...

Back