JORKKA_
MotOrg ry
Nonii. Pistetääs homma pakettiin...Aaahahahaaaaaa! Nyt ei voi enää ku nauraa.Ikävä kuulla, että täällä löytyy kohtalontovereita.
Itse tilasin K8:n 5 viikkoa sitten, jolloin maksoin käsirahan. Toimitusajaksi luvattiin silloin 2-3 viikkoa.
Tosin epäilykset toimitusajan pitävyydestä alkoi jo kun myyjä soitti 10 pv kaupanteon jälkeen ja kysyi tilaamani mopon väriä, koska oli vasta tilaamassa sitä..
3 viikon päästä kauppahetkestä soitin EE-Speediin ja kyselin mopon kohtalosta. Myyjiä ei ollut vapaana, joten jätin soittopyynnön.
-Ei varmasti tarvitse kertoa kuuluiko takaisin soittoa...
4 viikon alkaessa maanantaina, soitin liikkeeseen uudestaan, jolloin tavoitin toisen myyjän(Eskon), joka lupasi minulle mopon loppuviikosta.
Soittoa ei kuulunut, joten soitin liikkeeseen uudestaan torstaina. Liikkeessä ei vastattu koko päivänä....
Perjantaina tavoitin myyjän, kenen kanssa olin kaupat tehnyt. Hän oli ollut lomalla ja lupasi tarkastaa asian. Soitin myyjälle myöhemmin uudestaan, jolloin hän totesi, että mopo on varastossa muttei sitä saa kilpiin kun on miesvajetta...
Älyttömintä koko jutussa on että myyjä joka lupasi mopon minulle loppuviikosta tiesi jo silloin, ettei se tule onnistumaan, koska ei itse edes ole paikalla liikkeessä ja loput myyjät oli kuulemma lomalla....? Miten kukaan kehtaa valehdella asiakkaalle vaikka tietää ettei toimitus tule onnistumaan..ja miksi ylipäätään valehdella..?
Nyt on lähtenyt 5 viikko liikkeelle ja sain viestin, että mopo on liikkeessä mutta kilvet puuttuu...edelleen. Erikseen kysyessä, kerrottiin paperitöissä menevän noin 2 päivää, jolloin toimitusaika on venähtänyt aika tarkalleen 5 viikkoon. Ja ylipäätään, miten heidän sanaansa voi muutenkaan enää luottaa?
Eniten minua ihmetyttää, että miksi he lupaavat noin älyttömiä toimitusaikoja jos ne näin usein venyy...? Eikö olisi fiksumpaa sanoa suoraan vaikka se 5-viikkoa, niin asiakas tietää mihin varautua ja myyjien ei tarvitse kuunnella asiakkaidensa kitinää kun mopoa ei näy...
Korostan, etten epäile sitä ettenkö saisi mopoa MUTTA tollanen asiakkaan vedätys pistää veren kiehumaan. Turha odottelu, kyytien järkkäily liikkeeseen, kyytien peruminen ja soittelu myyjälle + perättäiset katteettomat lupaukset pisti ainakin minut miettimään, että kuinka idioottina asiakasta siellä oikein pidetään?
Jännä nähdä saanko mopon tällä viikolla. Hulluinta on mielestäni se, että itse edelleen uskon siihen...
-Tsemppiä odotteluun!
Pyörän toimitus venyy entisestään....
Viikko nro.6 voi alkaa...
Viikko numero 6.
Loppuviikosta alko menemään jo totaalisesti hermot jolloin uhkasin perua kaupat jos mopo ei ole perjantaihin mennessä ajossa. Onnekseni sain mopon ajoon perjantaina noin klo. 17 ( siirtokilvillä ) , koska en halunnut odottaa TAAS ensiviikkoon kunnon kilpiä. Nyt oli siis kulunut päivälleen 6 viikkoa tilauksesta.
Kunnon kilvet sain odotusviikolla 7, tiistaina 21.07.2009.
- Niinkuin alussa sanoin, en koskaan epäillyt ettenkö saisi mopoa. Mutta olen edelleen pettynyt EE-Speedin tapaan hoitaa kauppaan ja erityisesti se, että luvataan asioita joiden tiedetään olevan mahdoton järjestää. Kyllä siinä tuntee itsensä aika pelleksi kun kerta toisensa jälkeen uskoo myyjän puheita, jotka osoittautuu toistamiseen valheeksi..
- Tiesin jo kauppaa tehdessä, että jotain mutkia voi tulla matkaan mutta en todellakaan ollut varautunut odottamaan TUPLASTI sovittua pidempään. Talvellahan odottelu ei haittaa mutta keskellä kesää se on yhtä tuskaa.
- Kohtuullista hintaakaan ei ole kiistäminen ja joskus merkkiliikkeetkin varmasti mokailevat. Suurin ero varmasti syntyykin siitä, miten asiakasta kohdellaan kun hommat ei mene "putkeen". Jotkut nostaa kädet ilmaan kun taas toiset pitää huolen, että asiakas poistuu loppujen lopuksi tyytyväisenä kaupasta ulos.. Näin ei valitettavasti kohdallani käynyt.
Toivottavasti tästä kokemuksesta olisi jollekkin pyörää ostavalle apua. Meikäläinen lopettaa löpinät yrittää kiriä menetetyt kilometrit kiinni
- Juha