• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ehkä Tuonoa hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slowride
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

slowride

New member
Olin ollut vakaasti sitä mieltä, että pyörän pitää olla nousevan auringon maasta, mutta iskin silmäni sattumalta tuollaiseen Tuonoon. Ei ole sattunut silmääni liikenteessä koskaan, ihan internetin ihmemaasta se putkahti, olikohan joku vertailu jota luin.

Erityisesti kiinnostaa se, että pyörässä näyttäisi olevan kallistusvaraa oikein mojovasti, runko ja tappien paikka ilmeisesti identtinen RSV 1000 R ja RSV 1000 R Tuono välillä? Olisi aika täydellistä, yhdistetty ratapyörä ja naku samassa paketissa
smile_org.gif

Pieni ongelma on se, että jos italialaiset pyöräinsinöörit ovat yhtään samaa maata kuin sikäläiset autoinsinöörit, niin pelkään että muotoilu on tärkeintä, sitten tulee tekniset speksit ja viimeisenä tasainen laatu.

Myyjä jonka kanssa juttelin sanoi myös että jokainen näistä pyöristä on vähän yksilö, jos saa hyvän niin kaikki ok, mutta saattaa saada sellaisen pikkuvikaisenkin jota sitten saa säätää ensimmäisen ajokauden. Onko kokemuksia laadun suhteen?

Lisäksi näitä taidetaan myydä Suomessa suht. harvakseltaan, joten järkevin (parhaan kokemuksen omaava) huoltopaikka taitaa olla se maahantuojan?

Ja vielä kymysystä, onko tietoa onko pyörä uusiutumassa kaudelle 2008?

Edit: lisäkysymys vielä, miltä tuollainen radalla hetkittäin tuleva 180-200km/h vauhti mahtaa tuntua Tuonon katteilla? Täytyy tässä käydä koeajollakin, mutta eihän sitä maanteillä niin lujaa saa ajaa  
lookaround_orig.gif

Herkullisesti jurrissa voinen todeta, että on aika hauska kapistus....
osta jos rahat riittää... se kannattaa, tai sitten ei...

Sopii myös tytöille...sanoo omistaja...............

Terve!

Keväällä tuli Tuono hankittua ja nyt on 8000km mittarissa. Olen ollut omaani todella tyytyväinen.
Aikaisempi pyörä oli SV1000N. Ero siihen esim. alustassa ja jarruissa on todella suuri. Moottorit ovat ehkä lähimpänä toisiaan. Kallistusvaraa on tosiaan riittävästi. Itsekkin käytän sitä kun ei muuten tuo ajoasento ole ihan kohdillaan radalla kliks

Radalla Tuono toimii mielestäni todella hyvin, vertaan sitä tosin Suikkaseen.

Kyllähän se repii yli 200 vauhdeissa, mutta eipä sellaisia nopeuksia missään kovin pitkään ajeta. Kypärällä tuntuu olevan tuossa suuri merkitys. Olen kahdella eri kypärällä radalla vieraillut. Halpa AGV syncro tuntui lähtevän päästä. X-liten 801:llä ei ollut mitään ongelmaa.

Putkien ja mapin vaihdon jälkeen omastani mitattiin 125 pollea takarenkaalta.

Peli on toiminut kaikin puolin moitteettomasti. Malli tuskin muuttuu ensi vuonna, ensin pitäisi varmaan tulla uusi Mille.

Offtopic:
Mieletön kallistuskulma sulla tuossa kuvassa! (pyörässä)

Itsellä on btw pyörinytmielessä Tuonoon vaihto, kun tuntuu RSV:n ominaisuuksien menevän hukkaan pelkässä kaupunki- maantiepyörityksessä.

Kävinpä koeajamassa Tuonon. Aika räyhä peli, mutta ei ihan heti ainakaan istunut meikäläisen lapaseen, täytyy vähän miettiä tässä.

Tuntui jotenkin aika "isolta", olen itse 175cm/80Kg. Sopivasti kun oli tiessä urat valoissa niin ei saanut kantapäitä maahan. Ja isolta tuntui nykyiseen pyörään verrattuna noin käsittelyltään, ehkä tottumattomuutta, mutta vaati kyllä huomiota. Vauhtiakin oli kokoajan päiväsakon verran jos ei mittaria seurannut. Varmaan ajan mittaan tottuisi, omaa tietysti ajaa nyt selkäytimellä.

Lisäksi Italiassa taitaa tuo äänimerkin anto olla tärkeämpää kuin vilkun käyttö, ne kun on toisin päin kuin nykyisessä pyörässä. Sormi meni kokoajan torvelle kun piti vilkkua käyttää, hehheh.

Eipä silti, jos koeajon jälkeen oma pyörä tuntuu paremmalta niin ei taida se koeajettu olla se oikea. Ans kattoo nyt.

edit: typo

Moi, itse nyt neljättä kesää Tuonolla vm. -03 ajaneena, en voi kuin suositella, toimii loistavasti niin radalla, kaupungissa ja myös reissussa. Radalla leveä stonga antaa vielä lisää tuntumaa ja pyörää on todella helppo viedä.

t:TG
cool.gif

Moi, itse nyt neljättä kesää Tuonolla vm. -03 ajaneena, en voi kuin suositella, toimii loistavasti niin radalla, kaupungissa ja myös reissussa. Radalla leveä stonga antaa vielä lisää tuntumaa ja pyörää on todella helppo viedä.

t:TG
cool.gif
"Vain" miltei kahden kesän ja vajaan 30 tkm kokemuksella yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Ja slowridelle...todellakin, jos ei pyörä sytytä ihan jo ensimmäisellä koeajolla - jätä se ostamatta. Itselleni oli nimittäin eka kerralta selvää, että Tuono se on!
tounge.gif

Back