• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ei e -hyväksytty slipari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habc
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse miettinyt Remuksen putkea(vaimenninta), jossa on e-hyväksyntä. Hassua et jos heidän pöntössä ei ole kattia, ei ole myöskää hyväksyntää. Katiton karvan halvempi tietty, mutta ei hyväksyntää pelkän desibelin perusteella. Tiedä sitten, onko katti vaan huumoria ja täyttää/näyttää "oikealta".
Mistähän päästöistä sä luulet sen prätkäs menevän läpi ilman kattia nykyään? Se melu ole mikään leiman tae, vaan päästöt kanssa. Jossain Saksalaisessa lehessähän ne testas muistaakseni 2008 1000RR Hondaa ja se ei mennyt melu eikä päästörajoihin kun oli hetken ajettu. Kohta on sellaset kiukaat kyljessä
smile_org.gif

Lisäyksenä. Ei kattia voi poistaa mistään uusista pyöristä millään e-todistuksilla. Vaikka olis melut mitä. Mullakin e-hyväksytyt Ixilin sliparit. Ihan sama on killerit tai ei, niin järjetön meteli  
baaa.gif
Niitä todistuksiahan annetaan melusta. Mistähän arpajaisista noille on hyväksyntä annettu. Kukaan kavereista ei halua lähellä perässä ajella
smile_org.gif

Aloin tässä miettimään kun pyörääni olen vaihtanut ei e -hyväksytyn sliparin. Ja jos jään siitä poliiseille kiinni ja joudun uudelleen katsastamaan pyöräni vakiolla putkella, niin mittaako ne tuossa uudelleen katsastuksessa katsastusasemalla pakokaasuja? Vai katsovatko ne katsastusasemalla ainoastaan, että pyörään on vaihdettu takaisin alkuperäinen putki ja pyörä menee katsastuksesta lävitte?

Kyselen tätä siksi, koska alkuperäinen pyöräni putki/slipari on tyhjennetty ja täten pakokaasuvirtaukset ei ole hyväksytyllä lukemilla varmastikaan.

Ja ei, en halua ostaa toista sliparia kun juuri ostin tuo nykyisen fmf -sliparin.  
tounge.gif
Sekä ei ole varaa tunkea rahaa ihan joka paikkaan...
Jos sulla on alkuperäisessä putkessa KAT, niin mittaa päästöt.

Juu, en tiijä mitä tarkoitat "normaalilla pyörällä", mutta oon sitä mieltä, että mikäli pyörää ei huudata keskustassa / asuinalueella ihan vain huudattamisen ilosta niin ei nuiden sinilakkisten tarvisi välttämättä siittä rankoa että ei löydy sitä paprua, joka "antaa oikeuden" käyttää kyseistä mölypönttöä. Eli minä laskisin tämmöisetkin tapaukset "normaaleiksi kavereiksi"
smile_org.gif
Juuri näin.
Epänormaaleiksi laskisin ja joihin on syytäkin puuttua ovat nuo suoraputkiset, (yleensä customit) jotka laukoo jo autojen häläritkin.
crazy.gif

kai niitä poliisisetiä täälläkin olisi, taitavat vaan olla ujoja
idea3.gif
   pikkuisen tuntuu siltä että tuo uusi lakiuudistus ei muuta tasan mitään.

tähänkin mennessä on vi******** konstaapeli saanut viedä kilvet ihan sillä ettei ole e-merkkiä ja on tahtoessaan voinut kirjoittaa siihen lappuseen jolla saa ajella kotia/korjauspaikkaan saakka mielipiteensä vaimentimen toiminnasta. minä olen henkilökohtaisesti bomperoinut niin perk******* ilman mitään valituksia virkavallalta metelistä, joka saa kyllä naapuritkin irvistelemään.

jatkossakin se on kiinni siitä gyystä miten käy.

Lisäyksenä. Ei kattia voi poistaa mistään uusista pyöristä millään e-todistuksilla. Vaikka olis melut mitä. Mullakin e-hyväksytyt Ixilin sliparit. Ihan sama on killerit tai ei, niin järjetön meteli  
baaa.gif
Niitä todistuksiahan annetaan melusta. Mistähän arpajaisista noille on hyväksyntä annettu. Kukaan kavereista ei halua lähellä perässä ajella
smile_org.gif
Et tainnut lukea, kuin rivien välistä. Nimenomaan Remuksen putkessa, jossa on E-hyväksyntä, on myös jonkin sortin katti siinä vaimentimessa. Muuten lukeepi, että ei katulaillinen....

Perhana ko ois noita tarroja vaikka mustalla pohjalla ja hopee teksti. Passais yoshin trs carboneihin paremmin.

Valistunut arvaus poliisin toimista, jos ratsia kohdistuu melujen valvontaan.
melut valmistajankilven mukaiset ja putkessa hyväksyntämerkintä  
062802moto_prv.gif

melut valmistajankilven mukaiset ja putkessa ei merkintöjä
suullinen huomautus
melut yli valmistajankilven arvojen ja putkessa hyväksyntämerkinnät
lähete valvontakatsastukseen
melut yli valmistajankilven eikä merkintöjä putkessa
sakkoa, valvontakatsastusta ym.

Yleisessä liikenteenvalvonnassa tuskin joutuu tarkempaan syyniin, jos melut korvakuulolta kunnossa.
Mulla on just noin. Pyörän kyljessä lisäksi lukee max db 88.
mad.gif
Eli lähes tulkoon mikään e -hyväksytty putkistokaan ei olisi hyväksytty mun pyörääni.

Tilasin myös pari e hyväksyntä tarraa omiin brittiputkiin jotka moista hyväksyntää ei omaa... näillä mennään..

tähänkin mennessä on vi******** konstaapeli saanut viedä kilvet ihan sillä ettei ole e-merkkiä
Tuskin on saanut. Mihin lain kohtaan perustuu että voisi vied kilvet E-hyväksymättömästä putkesta?
menee ihan mutulla mutta viisaammat saavat oikaista. ANL 84 pykälää referoiden:" jos mm. poliisisetä toteaa ettei ajoneuvo täytä säädettyjä tai määrättyjä vaatimuksia voi sama setä ottaa mm. rekisterikilven ja rekisteröintitodistuksen jne. sama pykälä toki kertoo että jos puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle kilvet voidaan jättää paikalleen.

avainsanana pitäisin kuitenkin "voi" sanaa. poliisinsetä siis voi jättää kilvet. pykälä ei velvoita moiseen inhimillisyyteen, vaan antaa siis oikeuden viedä kilvet ja otteet katsastuskonttorille.

ihan siis kauppisen matematiikalla ja äidinkielellä näin ymmärtäisin, sori jos meni metsään. tuossa vielä linkki finlexin ajantasaiseen lainsäädäntöön anl:n kohdalle: http://www.finlex.fi/fi....uvolaki

Ensinnäkään mä en usko, että tienpäällä normaalisti ajellen mikään muuttusi, mutta luuletteks te todella, että gyyt menee halpaan noilla tarroilla. Nehän ei todella oo noista tietoisia
biggrin.gif

Jos ne tarrat on tulleet putken mukana, niin ne on mallikohtaiset ja niiden mukana tulee paprut. Mitä jos ne "tyhmät" kysyy niitä papruja. Ei oo mukana, no sitte näyttämään myöhemmin
tounge.gif

Jos ne tarrat on tulleet putken mukana, niin ne on mallikohtaiset ja niiden mukana tulee paprut. Mitä jos ne "tyhmät" kysyy niitä papruja. Ei oo mukana, no sitte näyttämään myöhemmin
tounge.gif
No ei todellakaan voida olettaa että on mukana papereita joka mopomatkalla. Eipähän voi tuon takia kilpiä irti repiä jos papereita ei mukana ole... Vai luuletko ihan oikeasti että kaikilla on tyyppihyväksyntäpaperit perstaskussa joka matkalla vaikka olisi ihan laillisesti e-hyväksytyt?

Back