• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ei hullu joka pyytää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hannuman

New member
Olen kuukauden päivät katellu pyörää, lähinnä sellaista jolla vaimo ja allekirjoittanut pystyy molemmat ajeleen.
Hakusessa on ollut n.10v.max, 600cc, mahdollisimman uusi konstruktio. Täytyy sanoa että euroaikana hinnat on mitä sattuu. Oikeahintaiset vaihtoehdot alkaa olla löytyneet, mutta sitten on aivan käsittämättömiä hintoja. Näille kun laittaa postia tarjoaa jotain oikeaa hintaa vastaus on tyyliin, "köyhälle on kaikki kallista", "toivoahan saa", "ei sinne päinkään" jne. Ymmärtäkää hyvät ihmiset että näitä kuussatkuja on suomi pullollaan, saksasta virtaa lisää, markkinat on ostajalla. Oman olen suunnilleen hahmottanu jo, mutta jos haluatte mopottimen kaupaksi ei 10v. vanha pärrä voi olla vajaa puolet tai puolet uuden hinnasta.

VTR on se mun oma juttu ensi kesäksi , saa alkaa tarjoomaan syksystä lähtien
wink.gif

Itsekin olen välillä ihmetellyt mopojen törkeitä hintoja. Suomen autoverotus on kyllä suurin syyllinen. Esim Honda Paneuropean 1100 ei kovin halvalla saa, vaikka olis 15 vuotta vanha mopo. Mikä auto maksaa 15v vanhana melkein uuden hinnan? Ja juuri vuoden pari vanhat pyörät saattaa olla liikkeessä kalliimpia, kun uusi olis. Noh mutta pyörät yleensä ovat kyllä käytettynä varsin hyvässä kunnossa. Onhan se tietty hienoa, että jos uuden mopon ostaa, niin arvo säilyy suhteellisen hyvin. Suositut pyörämallit säilyttävät arvonsa.

Olen myös pistänyt merkille omituisen suuret hintapyynnit 10+ vuotiaille pyörille. Tarjontaa näyttää olevan paljon, kysynnästä en osaa sanoa.

Olisiko selitys siinä, että kovilla hintapyynnöillä olevat pyörät pysyvät myynnissä ja tekevät sen illuusion niistä kalliista pyöristä ja ne edullisemmat ns. oikean hintaiset pyörät vaihtavatkin omistajaa nopeasti, eivätkä pysy kauaa myynnissä..

Itsekkin päädyin aikanaan saksapyörään juuri hinnan takia, kun suomesta ei tuntunut löytyvän kohtuuhintaista ja kuntoista pyörää..

vaikuttaa siltä että pyöräkauppaankin tuo markka-euro muunnos on vuosien varrella vaihtanut perään vaan sen rahayksikön tunnuksen.

Taitaa noissa vanhemmissa pyörissä olla vähän liikaa tunnearvoa hintapyynnöissä. Myyjä miettii miten hyvä ja luotettava peli se on ollut jo yli 10 vuotta ja kaikkea sitä mitä hän on tehnyt pyörän eteen vuosien varrella, mutta ostajalle se on vain yksi pyörä muiden joukossa - ainahan myyjän mielestä omalla pelillä on ajettu vähemmän ja se on paremmassa kunnossa kuin sen ikäiset yleensä.

Joo hauska katsella hinta pyyntöjä 04 ja 05 pyöristä, kun samat ylivuotiset saa uutena halvemmalla kun 10000-20000 ajetut. Ja muutenkin kohta satatonnia ajetuista 600 pydetään ihan mahdottomia. Suurinosa kuitenkin aivan loppuun vedäteltyjä paskoja.

Näinhän se menee. Myyjä haluaa lähes uuden hinnan ja ostajan pitäis ilmaiseksi saada -> ristiriita.

Joskus se vaan sattuu hinta kohdalleen ja tavara ja raha vaihtaa omistajaa. Onnistunut kauppahan on se, jossa sekä myyjä että ostaja ovat tyytyväisiä. Mahdoton yhtälökö?

niin no..itteä kyllä vtuttaa joidenkin firmojen hintojen polkemiset,vaikka onhan se ihan jees et hinnat laskee ei siinä mitään..mutta sitten kun myyt/vaihdat pärrää niin huomaat kuinka tulee takkiin niin että napsahtaa  
sad_orig.gif

esimerkkinä vaikka jos nyt omaani myisin:

fzs1-04 ostin uutena,hinta 14900e
tällä hetkellä eräs firma myy samaa mutta vm-05:sta hintaan 11490e
eli toisin sanoen saisin nyt sen takia ehkä varmaan 10000e pyörästäin  
nixweiss.gif
 myisittekö itte siihen hintaan pyöränne? purematta en sitä niele,että arvo laskee tyyliin sen 4900 ecua 2 VUODESSA!!kun ei vaan pysty käsittään/hyväksymään ja onhan tollanen aivan käsittämättömän  
033102ass_1_prv.gif
 ja  
veryangry.gif

kas kun ei pitäs ilmatteeks lahjottaa...

tää nyt ei varmaankaan liity sinänsä tähän topikkiiin,mutta..noh...pahoitteluni siitä.

Jotenkin tuntuu, että kukaan ei halua ottaa takkiin myydessään pyöräänsä.
Auto puolella laskennallisesti arvo putoaa puoleen kolmessa vuodessa. Mopo puolella tuntuu, että arvo putoaa kolmessa vuodessa jollain 10 prossalla joka ei ole realistista

Itse ihmetyttää kun jostain 40tkm ajetusta 600 kuutioisesta joka on jo vm 1999 pyydetään 8000 ja uuden hinta on joku 11-12tuhatta euroa.

Itse ihmetyttää kun jostain 40tkm ajetusta 600 kuutioisesta joka on jo vm 1999 pyydetään 8000 ja uuden hinta on joku 11-12tuhatta euroa.
about 40tkm ajetusta 600:sta (vm 2000) tuntui käypä hinta olevan noin 7000e, sillä ottajia olisi ollut useita että ei se 8ke pyynti nyt ihan metsässä ole. Pitäähän siinä neuvotteluvaraa olla
smile_org.gif

about 40tkm ajetusta 600:sta (vm 2000) tuntui käypä hinta olevan noin 7000e, sillä ottajia olisi ollut useita että ei se 8ke pyynti nyt ihan metsässä ole. Pitäähän siinä neuvotteluvaraa olla
smile_org.gif
Juu mutta mun mielestä rupee olee 40tkm aika paljon jo 600 kuutioisella, ainakin tuohon rahaan.

Hintojahan pitää ylhäällä me kaikki kun
A) suostutaan maksamaan
B) ja kun ollaan maksettu paljon, ei kait siitä ilmaiseksi haluta luopua

Nyky markkinoilla järkevintä on ostaa sitten joko todella vanha pyörä tai sitten ihan uusi. Tuollainen "vähän ajettu" laatuyksilö on ihan järjetön kun maksaa melkein uuden verran ja ajattu jo puolet elin iästä.

Itse kun mietin seuraavaa pyörää tuon vanhuksen jälkeen niin melkein vaihtoehtona on vähän uudempi vanha tai sitten repii rahaa ja ostaa ihan uuden.

Itse pyysin muutamasta paikasta tarjousta vaihdossa uuteen samanlaiseen ja vuoden vanhasta 35tkm ajetusta K1200S:stä väliraha pyöri 8000€:n molemmin puolin, kun uusi on jotain 240000. Kolmannes arvon alennusta uuteen vuodessa, mutta ei kai se auta kuin itkeä ja maksaa. Tuskin se samaa vauhtia jatkossa tippuu.

nixweiss.gif
myisittekö itte siihen hintaan pyöränne? purematta en sitä niele,että arvo laskee tyyliin sen 4900 ecua 2 VUODESSA!!kun ei vaan pysty käsittään/hyväksymään ja onhan tollanen aivan käsittämättömän
033102ass_1_prv.gif
ja
veryangry.gif

Nyt pääsit asian ytimeen. Tuossa esimerkissäsi mainitut summat ovat todella hyvä esimerkki ylihinnoittelusta. Sinun mielestäni 10.000 € olisi aivan naurettavan halpa hinta, mutta jos minä olisin ostamassa pyörääsi niin 10.000 € olisi törkeä pyynti kaksi vuotta vanhasta pyörästä kun vuotta uudemman saa ajamattomana alle 1500 € kalliimmalla.

Jos itse on maksanut "liikaa" niin vaikeaa se on yrittää saada rahojaan uudelta omistajalta takaisin. Yleensäkin kannattaa pitää mielessä ettei pyörä ole sijoitus vaan turpaan tulee ja reilusti vaihtotilanteessa. Jos myyntihetkellä alkaa miettiä mitä itse pyörästä maksoi niin paha mieli tulee varmasti. Joko sen takia kun pyörä ei mene kaupaksi tai sitten omasta mielestä se meni liian halvalla.

Itse pyysin muutamasta paikasta tarjousta vaihdossa uuteen samanlaiseen ja vuoden vanhasta 35tkm ajetusta K1200S:stä väliraha pyöri 8000€:n molemmin puolin, kun uusi on jotain 240000. Kolmannes arvon alennusta uuteen vuodessa, mutta ei kai se auta kuin itkeä ja maksaa. Tuskin se samaa vauhtia jatkossa tippuu.
No tuo rupeaa olemaan lähellä realistista arvonalennusta.
Tosin liike antaa vähän vaihdossa koska moni haluaa tehdä voittoa myös vaihdokeilla.

Toisilla taas hyvät katteet uusissa jotta he tarjoavat enempi ja myyvät sen sitten melkein samaan rahaan pois.(näin ei taida nykyään toimia kukaan)

Yleensähän sitä näkee vanhan auton/pyörän liikkeessä suuremmalla hinnalla kuin sen sinne jätti.

nixweiss.gif
033102ass_1_prv.gif
 ja  
veryangry.gif

Nyt pääsit asian ytimeen. Tuossa esimerkissäsi mainitut summat ovat todella hyvä esimerkki ylihinnoittelusta. Sinun mielestäni 10.000 € olisi aivan naurettavan halpa hinta, mutta jos minä olisin ostamassa pyörääsi niin 10.000 € olisi törkeä pyynti kaksi vuotta vanhasta pyörästä kun vuotta uudemman saa ajamattomana alle 1500 € kalliimmalla.

Jos itse on maksanut "liikaa" niin vaikeaa se on yrittää saada rahojaan uudelta omistajalta takaisin. Yleensäkin kannattaa pitää mielessä ettei pyörä ole sijoitus vaan turpaan tulee ja reilusti vaihtotilanteessa. Jos myyntihetkellä alkaa miettiä mitä itse pyörästä maksoi niin paha mieli tulee varmasti. Joko sen takia kun pyörä ei mene kaupaksi tai sitten omasta mielestä se meni liian halvalla.
ja juurikin sen takia en olekkaan pyörää ihan heti myymässäkään,vaan toden näk.ajan sillä vielä moonta vuotta  
thumbs-up.gif

^tohon ratkaisuun päädyin kun iski buelli kuume ja rupesin sitten laskemaan tappiota/tulevia tappioita jos haluan taas joskus vaihtaa jne.

ja mitä tulee siihen hintaan,niin sillä hinnalla en kyllä myisi sitä edes orkkis heebeleillä  
wink.gif
tyhmähän mä olisin jos myisin...

ja kannattaa sitten jokaisen muistaa myöskin se että vak.yhtiöthän korvaavat lunastus tapauksissa juurikin markkinoiden mukaan,eli varmaan kiva kun just sopivasti joku rikas pertti myy vehettänsä törkeen halvalla...ja niin meinaan kävi faijan kelkan kohalla...kyllä sitä hymyilytti kun vak.yhtiö totes et joku myy samanlaist 5 tuusonilla...niin kelkka vm-03 ja silloinen hinta 15 ja rapiat...heh..3v ja arvo -10000e

Niin kauan, kun vakuutusyhtiöt myöntävät seisonta-ajallisia vakuutuksia en aio myydä entisiä pyöriä pois, ellei joku tule kysymään väkisin. Vasta ajelin 5 pv K100LT:llä (n. 1500 km) ja vakuutus maksoi huikeat 16 euroa. Nyt pitää odotella 30 päivää ja sitten taas matka-ajoa!
Realisoidaan sitten tappio kerralla, niin se ei tunnu niin pitkään.

Höh saatana, pyörä ostetaan jos siitä tykätään, ja sitten ajellaan
062802moto_prv.gif

Mitä ihmettä pitää miettiä arvonalennuksia sun muuta, käytöön nää on tehty
omg.gif

Back