• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ei hullu joka pyytää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla olis myynnis Hondan Pannari vm.91 aj.61tkm ja kunto on
erinomainen mikähän olis jengin mielestä oikea hinta tälle laitteelle,täällä kun tuntuu nuo "oikeat" hinnat olevan tiedossa.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ihmiset ei tajua, että pyörää myytäessä ei sillä ole mitään väliä paljonko se on maksanut, ei se ostajaa kiinnosta. Tottakai se korpeaa miestä jos parissa vuodessa voi menettää 5 tonnia. Mutta niin käy jos ostaa uuden pyörän lähes ovh. hinnalla...

Nythän eletään vielä jonkinlaista muutoksen aikaa, mutta toisaalta on selkeitä merkkejä siitä, etteivät nämä uudet toimijat markkinoilla ole saaneet yleistä hintatasoa niin hirveästi järkkymään. Itse en lähtisi ostamaan käytettyä kotimaista missään nimessä nykyisillä hinnoilla. EE-Speed on esimerkiksi hyvä mittari, jonka suhteen voisi maksaa jotain käytetystä ja mitä noita on katsellut niin aika metsässä on hinnat.

Oikeastaan myytävän pyörän arvo on 0 euroa, kunnes se on myyty. Omalla kohdalla kävi perinteinen...kun vähän käytetyt oli hinnoiteltu kalliimmiksi kuin uudet, eipä jäänyt paljon vaihtoehtoja. Kun yrittää selittää tilannetta/neuvotella hinnasta tuli vaan näitä "keväällä hinta nousee" vastauksia...

Huomattu kyllä että on paljon vaihtelua käytettyjen hinnoissa...ns. luotetun pyörän maineessa olevista pyydetään enemmän.

Ihmiset ei tajua, että pyörää myytäessä ei sillä ole mitään väliä paljonko se on maksanut, ei se ostajaa kiinnosta. Tottakai se korpeaa miestä jos parissa vuodessa voi menettää 5 tonnia. Mutta niin käy jos ostaa uuden pyörän lähes ovh. hinnalla...
Juuri näin. Etenkin uuden pyörän kohdalla se arvonalennus on vain hyväksyttävä ja vaikka se lasku loiveneekin, niin ei se silti pysähdy, kuten jotkut kuvittelevat.

Vakuutusyhtiö on aina hyvä asiakas, maksavat usein enemmän kuin olet pyytänyt ;)

Korpeaahan sekin, jos mopossa on viripalikkaa vaikka 5000e edestä, ja silti verrataan vakiomopoon.. Lienee mukavampi laittaa ihan itse ne rahat mopoon kiinni eikä ostaa valmiina, vaikka paljon halvemmalla saa suhteessa uusiin osiin.

Itse tarkkailen todella tarkkaan kaiken, mitä ostan. Hinta/laatu pitää olla kovasti kohdillaan. Pätee tietokone-osiin, asuntoon, autoon, mopoon... Työkavereita tuntuu hieman kismittävän, että sain asuntoni noin 15000e halvemmalla, kuin mitä olisi pitänyt maksaa. Eihän se minun vika ole, jos joku haluaa maksaa itsensä kipeäksi.
biggrin.gif

Omasta Kawasaki GTR1000 -87 moposta maksoin 3000€, joka tuntui minusta ja myyjästä kelpo hinnalta. Pyörä on todella hienossa kunnossa ja nyt kaikkien huoltojen jälkeen kehrää kuin kissa. Jos pyörä pysyisi minulla esim 5 vuotta, niin se tuskin kovin kovasti hintaa menettäisi, ellei autoverotus tipu räjähdysmäisesti ja aiheuta käytettyjen hinnan romahdusta.

Jos itselläni olisi PAN EUROPEAN -91 ja hienossa kunnossa, niin varmaan 6000€ voisin siitä pyytää. Onhan se sentään honda, se lisää hintaa.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Vakuutusyhtiö on aina hyvä asiakas, maksavat usein enemmän kuin olet pyytänyt ;)
toi riippuu niin paljon vakuutusyhtiöstä.edellämainitsemassani tapauksessa vaihtoehtona oli hyväksyä tai lähteä oikeuteen.
Kappas, en ollut huomannut tuota aiempaa viestiäsi - pahoittelut siitä.

Puhuin omasta tapauksestani jossa vakuutusyhtiö korvasi ihan yleisen hintatason mukaan yamahani viime syksynä.

Höh saatana, pyörä ostetaan jos siitä tykätään, ja sitten ajellaan  
062802moto_prv.gif

Mitä ihmettä pitää miettiä arvonalennuksia sun muuta, käytöön nää on tehty  
omg.gif
eihän sitä ole ennen tullut ajateltuakaan,mutta justiinkin jokinaika sitten rupesin näitä viimesen 4 vuoden aikana tehtyjä pyörän vaihto "tappioita" laskemaan niin kyllä vaan hirvitti ja takaraivoa kuumotti  
crazy.gif
mutta semmostahan se on kun pärränvaihtokuume kunnolla purasee..kaikki on halpaa ja ilmasta  
biggrin.gif

Kandee noihin "tarjousten perusteella" ilmotuksiin heittää jotain 50egen tarjouksia! En tajuu mikä siinä on niin vaikeeta laittaa sitä hintaa..

Itse yleensä myyn halvalla, en jaksa myydä 2 vuotta jonkun muutaman satasen takia vaikka oonkin persaukinen! Nää ei todellakaan oo mitään sijoituskohteita, aina on tullut suihkua kaupoista!
cool.gif
Paitsi piikkiaikoina
tounge.gif

VTR on se mun oma juttu ensi kesäksi , saa alkaa tarjoomaan syksystä lähtien  
wink.gif
F- vai peräti SP-malli?
F- malli sopii hyvin.

Mietin vaimolle ja itelle täksi kesäksi uutta 600 hornettia,
Uutena moto10 treella 9t€, takuu 4v.
kattokaa huviksenne mitä pyydetään käytetyistä horneteista!!
Päädyin tod. näk. täksi kesäksi 95- mallin 600zzr:ään.
Eikä tartte maksaa edes täyttä 4t€.

Aikoinaan ostin Yamaha RD 125 LC 1982 moottoripyörän. Kauppa tehtiin vuonna 1986 hinta oli 850€ (uusi RD vuonna 1986 maksoi 2200€ tai jotain). Möin sen 1988 500€. Nyt maksaa halvimmat 1982-1985 RD Yamahat 500€-1000€. Tämä tuli siksi mieleen, kun olen yrittänyt etsiä kesämökille "postimopoa", 80-luvun enduroa. En helvetti ala maksamaan 20 vuotta vanhasta kevarista 1000€, en edes 500€, 300€ on ihan yläraja. Minkäs teet, kun käytetty enduro-mopokin maksaa 1500€-2000€. Hulluksi on mennyt tämä maailma...

Minua taas ihmetyttä se, että kuinka vaikeaa on yksityisen saada pyörä myytyä.
Pistin viimme syksynä 2000 vuosimallin ysikawan myyntiin nettimotoon. Heti aluksi tuli pari yhteydenottoa, vaihdossa kaupattiin mm. 22000 euron Opelia  
omg.gif

Talven aikana eikä alkukeväästä ei tullut enää yhtään yhteydenottoa. Loppuajan pyörän hinta oli 8500 euroa, eikä kiinnostuneita löytynyt sittenkään.
Lopuksi vaihdoin ysin liikkeessä uuteen ylivuotiseen kymppiin. Liike hyvitti ysistä 10000 euroa, pyörä ehti olla liikkeen listoilla kaksi päivää myynnissä hintaan 10500 ja sitten sen joku osti pois. Meni kaiketi kaupan noin 10000 euron hintaan ja multa sen olisi saanut 8500 eurolla  
sad_orig.gif
Tuolla 1500 eurolla olisi saanut kyllä jo vaikka hyvät ajokomat, hyvän pyörän lisäksi...

Minua taas ihmetyttä se, että kuinka vaikeaa on yksityisen saada pyörä myytyä.
Pistin viimme syksynä 2000 vuosimallin ysikawan myyntiin nettimotoon. Heti aluksi tuli pari yhteydenottoa, vaihdossa kaupattiin mm. 22000 euron Opelia  
omg.gif

Talven aikana eikä alkukeväästä ei tullut enää yhtään yhteydenottoa. Loppuajan pyörän hinta oli 8500 euroa, eikä kiinnostuneita löytynyt sittenkään.
Lopuksi vaihdoin ysin liikkeessä uuteen ylivuotiseen kymppiin. Liike hyvitti ysistä 10000 euroa, pyörä ehti olla liikkeen listoilla kaksi päivää myynnissä hintaan 10500 ja sitten sen joku osti pois. Meni kaiketi kaupan noin 10000 euron hintaan ja multa sen olisi saanut 8500 eurolla  
sad_orig.gif
Tuolla 1500 eurolla olisi saanut kyllä jo vaikka hyvät ajokomat, hyvän pyörän lisäksi...
Ihmiset saa helpommin rahoitukset hoidettua liikkeen kanssa, myös mielleyhtymä takuusta ja myyjävastuusta on voimakkaasti pyörää valitessa mukana.

Joskus nämä käytettyjen kauppiaat pyytävät käytetystä pyörästään 40% enemmän hintaa kun MITÄ UUSI SAMANLAINEN MAKSAA!

Kauppamiehet on kauppamiehiä
biggrin.gif

Oikeasti yksityisten pitäisi pyytää aika paljolti alle liikkeiden hintojen jotta saa pyöränsä myytyä.

Jos pyörä samanhintainen yksityisellä kuin liikkeessä niin järkevämpää se on ostaa liikkeestä. Tällöin siinä on takuu sekä kuluttajansuoja laki on voimassa. Yksityisen kanssa jos mopo leviää seuraavana päivänä on ostaja täysin omillansa.

Samoin, harva yksityinen rupee tinkaamaan päälle uutta rengasta tms pientä jos mopossa puutteita. Liike voi sellaiset toteuttaa.

Tämä koskee niin mopoja kuin autojakin.

Aikoinaan ostin Yamaha RD 125 LC 1982 moottoripyörän. Kauppa tehtiin vuonna 1986 hinta oli 850€ (uusi RD vuonna 1986 maksoi 2200€ tai jotain). Möin sen 1988 500€. Nyt maksaa halvimmat 1982-1985 RD Yamahat 500€-1000€.
..Ja vaikka inflaatio tuntuukin hienolta, mutta niin kovin kaukaiselta käsitteeltä niin tuossa 18vuoden ajassa tuo sinun 500eypoa olisi inflaation (2%, todella maltillinen, ei otettu huomioon 90-luvun alun jopa 7:nkin %:n inflaatioita) vaikutuksesta noin 700eypoa nykyrahassa. Oikeilla luvuilla laskettuna paljon enemmän mitä tuo 700.

Back