• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

EI saa pyörä olla rauhassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mach_mac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mach_mac

New member
On se kumma että joku/jotkut tykkää istuskella tms. toisten pyörän päällä jne. Menisi koeistumaan MP-kauppaan niitä pyöriä.

Tiedä sitten oliko taas pöllimisyritys, mutta pyörääni oli parkkiksella siirretty...siirtämisyritys oli loppunut siihen kun jarrulevylukko oli ottanut jarrusatulaan kiinni. Ei siis pitkä matka, mutta sen verran että huomasin jonkun sitä siirrelleen.

Pitää kai hommata paksu kettinki, jonka solmin lämpötolppaan kiinni niin tajuaa olla edes yrittämättä liikutella mopoa.

Riittävän kovaääninen hälytin (halppiskin riittää). Pitää istuskelijat ja siirtelijät poissa. Monikaan ei tykää yli 100 db:n uikutuksesta korvan juuressa.

Mulla autto omakotitalo ja oma talli...
biggrin.gif

Kytke sähköt pyörän satulaan siitä lämpötolpasta niin eivätköhän opi...

itse vain odotan sitä aamua kun pyörälle on sattunnut jotakin.. eka pyörä, rauhaton parkkipaikka ja 3vko saanut olla rauhassa.. pressu päällä ja hälyttävä jarrulevylukko
cool.gif

Mulla on kans ollut vähän samanlaisia kokemuksia kuin sulla. Ei muuta kuin häläri pyörään, niin loppuu se pelleily.

Muutamia vuosia sitten asuin vielä kerrostalossa ja säilytin pyörää parvekkeiden alla sateensuojassa. Olin jo nukkumassa kun heräsin hetkellisesti siihen että levylukko hälytti, oli hirveä sade ja myrsky niin ajattelin että tuulihan se sitä riuhtoo ja nukahdin samantien.
Seuraavana päivänä ei mitään brobleemeja, mutta ei mennyt kuin muutamia päiviä, kun olin lähdössä töihin aamulla niin mopedi piteli aika raakaa meteliä kun sen käynnistin. Pikainen tsekkaus ja... mitä V...Ua, Akrapovicin slipari puuttuu.

Saakelin mulkerot oli ilmeisesti käyny hoitamassa homman loppuun.

Muutamia vuosia sitten asuin vielä kerrostalossa ja säilytin pyörää parvekkeiden alla sateensuojassa. Olin jo nukkumassa kun heräsin hetkellisesti siihen että levylukko hälytti, oli hirveä sade ja myrsky niin ajattelin että tuulihan se sitä riuhtoo ja nukahdin samantien.
Seuraavana päivänä ei mitään brobleemeja, mutta ei mennyt kuin muutamia päiviä, kun olin lähdössä töihin aamulla niin mopedi piteli aika raakaa meteliä kun sen käynnistin. Pikainen tsekkaus ja... mitä V...Ua, Akrapovicin slipari puuttuu.

Saakelin mulkerot oli ilmeisesti käyny hoitamassa homman loppuun.
oisko ollut joku kotilokuski asialla tai karavaanari?

ajatuksena tehdä akrasta grilli....

nää tämmöset on alinta kastia
sad_orig.gif

mulla autto stormin häly tohon juttuun (49€:tä)

Ei ole hinnalla pilattu. Osaatko kertoa lisää, onko tullut virhehälyjä? Kuinka paha asennettava?

Helpohko tuo oli asentaa, ite jätin puhe modulaattorin ja ajoneston kytkemättä (pyörässä oma ajonesto)

Emäntä yks ehtoo sano ku röökillä istuskeli et oli antanu varotus hälyn , mut ei ollu sit kummiskaan ruvennu soimaan.
Niin eikä ketään näkyny missään
nixweiss.gif
nixweiss.gif
biggrin.gif

Mites noi hälyttävät jarrulevylukot, onko hyviä? Kauanko niiden paristo kestää käytännössä.

Niissä siis ilmeisestikin joku liiketunnistin joka käynnistää hälyn? Entä sitten kun itse sen irroittaa avaimella, lähteekö se turhan herkästi päälle siinä tilanteessa?

Vantaan ghettoon muuttaessa oli aluksi vähän samaa ongelmaa. Tykkäs mannet käydä vetäsemässä kylmätyyppejä porukan pärrillä. Tosin mulla kun oli häläri, tyytyivät vääntelemään namikoita ja peilejä. Jonkun ajan kuluttua se loppui, kyllästyivät (?) vissiin.

Nykyään olen jopa tyytyväinen jotta siinnä viereisessä talossa niitä asuu enemmän kuin tarpeeks. Ovat meinaan todella "reviiritietoisia" ja näin ollen pitävät näpistelijät loitolla. Taitaa olla suurempi riski pitää pärrää sisäpihalla kuin parkkiksella..ihan oikeasti! Olen meinaan kuullut kun ne mannet huutavat tuntemattomille autoihin tirkisteleville lökäpöksyille  
wink.gif

Voihan fiddu, menin vanhanaikaiseen.
Ihmettelin että mikä on kun juuri ensihuollossa käytetty pyörä ei lähde käyntiin vaan kehottaa vaan että "check".
omg.gif

Vihdoin sitten tajusin, että joku huumormies oli vääntänyt tappokytkimen avuliaasti päälle
lookaround_orig.gif

Ai miksi menin niin helppoon? Pyörä oli maaseudulla talon pihalla, käynnissä yksityistilaisuus johon sai tuoda vain "hyviä tyyppejä".
Sieltäkin sitten yksi ***** apina tietenkin löytyi. Kai se on se liiketunnistimella varustettu hälytin hankittava ja pidettävä päällä aina ja joka paikassa.
nixweiss.gif

Back