Zirda
New member
Nyt se olis ihan oikeasti edessä, ensimmäisen moottoripyörän osto mutta... Mistä ihmeestä tiedän mikä kannattaa ostaa
Mun henkilökohtaiset tiedot moottoripyöristä on suht suppeat, kokemukset kaksipyöräisitä rajottuu lähinnä fillarilla ajoon räpättimen kanssa
Viime kesän lopulla sain kortin, inssin ajoin Honda 500 CB:llä ja sen jälkeen muutaman lyhyemmän reissun Yamahan XJ 600 Diversionilla. Eli kokemukset suht rajalliset. Hondalla tykkäsin ajaa eikä tuo Diversionikaan minkään hullumman tuntuinen ollut, hieman painavahko ja kömpelö mutta tietty alkeelliset ajotaidotkin saa pyörän tuntumaan kömpelöltä
Se mitä toivelistalla tällä hetkellä pyörän ominaisuuksista on, on se että se olisi kevyehkö ja näppärä käsitellä. Olen 170cm 55kg hentonen nainen joten... Vakuutusten pitäisi olla suht järkevissä summissa eikä kulutuksenkaan näillä bensan hinnoilla tarvis paljon kympinkään yli mennä. Niskat mulla on aika romuna jo valmiiksi eli pyörä ei voi olla kyykky. Tarkoituksena on ostaa pyörä useammaksi vuodeksi ja mahdollisimman huoltovapaa se saisi olla.
Neuvoja olen kysellyt ja niitä saanut, mutta toisistaan suuresti eriäviä
Yhteen tiettyyn Hondan CB:hen iskin silmäni mutta sitä ei kuulemma kannata ostaa kun on vain kaks pyttynen, nelipyttyinen olisi parempi. Se mulle ei selvinnyt, että miksi neljä on parempi kuin kaksi. Myös vesijäähdytteistä suositeltiin karttamaan... Ketju- vai kardaanivetoinen? A-PU-VA!
Toivoisin lisää mielipiteitä ja perusteluita miksi joku on ehdoton nounou ja toinen must hankinta
Mun henkilökohtaiset tiedot moottoripyöristä on suht suppeat, kokemukset kaksipyöräisitä rajottuu lähinnä fillarilla ajoon räpättimen kanssa
Se mitä toivelistalla tällä hetkellä pyörän ominaisuuksista on, on se että se olisi kevyehkö ja näppärä käsitellä. Olen 170cm 55kg hentonen nainen joten... Vakuutusten pitäisi olla suht järkevissä summissa eikä kulutuksenkaan näillä bensan hinnoilla tarvis paljon kympinkään yli mennä. Niskat mulla on aika romuna jo valmiiksi eli pyörä ei voi olla kyykky. Tarkoituksena on ostaa pyörä useammaksi vuodeksi ja mahdollisimman huoltovapaa se saisi olla.
Neuvoja olen kysellyt ja niitä saanut, mutta toisistaan suuresti eriäviä
Toivoisin lisää mielipiteitä ja perusteluita miksi joku on ehdoton nounou ja toinen must hankinta