• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Elinluovutustestamentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jan

New member
Tuli tuossa mieleen, että moneltakos löytyy kukkarosta ajokortin takaa täytetty elinluovutustestamentti?
Meinaan että mun elimille (munuaiset, maksa, iho, sarveiskalvo jne.) ei ole enää käyttöä poistuttuani. Moni tarvitsee tälläkin hetkellä esim. munuaisia...tiedän sen
tounge.gif

Tottahan toki sellainen löytyy jo vuosien takaa, ja yhtä elintä olenkin pyrkinyt luovuttamaan mahdollisimman usein
tounge.gif

-virallinen elimenluovuttaja-

p.s. vakava juttu ja jokaisella pitäisi olla sellainen.
thumbs-up.gif

Tottahan toki sellainen löytyy jo vuosien takaa, ja yhtä elintä olenkin pyrkinyt luovuttamaan mahdollisimman usein
tounge.gif

-virallinen elimenluovuttaja-

p.s. vakava juttu ja jokaisella pitäisi olla sellainen.
thumbs-up.gif
Saakohan juuri sitä elintä varten oman kortin?
tounge.gif

Vakavammin, mistä tuollaisen kortin voi hommata? Tuskimpa kaipaan kauheasti sisuskalujani liityttyäni taivaalliseen pärinäkerhoon.

No mistäs niitä sitten saa siis niitä elintestamentti lomakkeita
Eipä ole tullu tota vakavasti mietittyä kun luulin että olen revitellyt omia elimiäni aika suruttomasti. Mutta tietysti se olisi asiallista pistää lompakkoon semmonen lappu.
kynttila.gif

aikanaan yksi eksmussu täytätti mulla sen testamentin, kun on kuulemma niin vaaralliset harrastukset...?
ghostface.gif

täytyykin alkaa vilauttelemaan sitä baarissa, niin voisi saada tehokkaammin elimelle käyttöä
idea3.gif

apteekista niitä ainakin saa, tai ainakin silloin sai.

Täyttäisin heti jos sellaisen lapun saisi jostakin. Erikseen en ole vaivautunut moista hakemaan.

Ei olisi lainkaan hullumpi idea jakaa niitä koteihin koska monella muullakin taitaa olla tämä motivoitumisongelma lähteä varta vasten hakemaan ko. lappusta jostakin arvauskeskuksesta tai mistä niitä nyt saakaan.

Juu apteekista ainakin omani sain ja sellainen on siis kukkarosta löytynyt jo monta vuotta!! Ja uskoisin eläneeni niin että aika monesta elimestäni on iloa vielä jollekkin kun sen hetki koittaa!!
blush.gif

Jotenkin tää topikki kylmää... Mutta on varmaan hyvä muistutus taas näin kauden alkua odotellessa...
ghostface.gif

Kyllä noita kortteja löytyy joka lähtöön: hautajaiset

Siinä alkaa olemaan lompakko pian täynnä kun on elimiin, kudoksiin ja hautajaisiin liittyviä kortteja. Ja löytynee niitä vielä muitakin. Jos ne kaikki sais koottua yhdelle sirulle, joka sitten luettaisiin tarpeen mukaan esimerkiksi sairaalassa...

Kyllä! Ollut jo vuosikausia! Mun elimet lähtee jakoon
wink.gif
Voin kuolla hyvin mielin kun tiedän jonkun hengen pelastuvan mun kuoleman ansiosta
thumbs-up.gif
Olen jopa elävänä elintenluovuttajana...yhelläkin munuaisella pärjää...mutta viel ei oo kutsua tullut! Kuolleita siis tarpeeksi..

Jos on iten pakko mentävä niin pitää muille antaa mahdollisuus! eli löytynyt jo 6 vuotta lompakosta
thumbs-up.gif

Eipä ole.

Mutta laitoin tilaukseen, eli jos potkaisen tyhjää niin olkaapa hyvä. Toivottavasti kuitenkaan en.  
thumbs-up.gif

edit: Tuohon jenkkilän eutanasia- juttuun vielä viitaten olen vannottanut paremmalle puoliskolle, että jos joskus vihanneksena makaan niin eikun letkut irti.

Back