Sitte sulle pr0gram:
1. Aikasempi kokemus on yöpymisistä sellainen, että ainakin noin NOK 400-500 pitää varata mökkiä/motellia varten, hotellissakin olen yksin joskus sillä rahalla selvinnyt.
Ruoka on myös aika hintavaa. Vaikeata antaa arviota rahankulusta, kun itse olen syönyt lähinnä kaupan muonaa ja itse tehtyä evästä.
2. olen vaihtanut kyllä kruunuja, mutta kortitkin enimmäkseen käy, Euroja en ole edes tarjonnut. Muitta Forexista kun vaihdat, ostavat kohtuu hyvällä kurssilla takaisin, kun säilytät kuitin.
3. Majoituskapasitteettia on tuoll pohjoisessa aika rajoitetusti, joten etukäteen soittelemalla säästää aikaa ja bensaa. Ota esim notistä sopivia puhelinnumeroita, ja soittele jo päivällä etukäteen varausta, niin voit selvitä helpommalla. Honningsvågin kaupungissa ja siinä Norkappin ympäristössä on kylklä monen moista majataloa, mutta niissä en ole koskaan yöpynyt, joten hintatasosta ei ole tietoa. Oma tukikohta on ollut Russessnes/Olderfjord, jossa leirintäalue ja motelli, aika kohtuuhintainen. Siitä sitten "ylös-ja-alas" ja päivän aikana.
Nordkappiin menijälle pakollien kustannus on myös tunnelimaksu vähän ennen Honningvågia (ehkä 70 NOK/suunta), ja aluemaksu Nordkappin niemellä, varmaan tänä kesänä jotain 200 NOK/naama.
Edit tähän tuli just päivitettyä tietoa
tästä keskustelusta.
Hinnat on noussu: tunneli 114 NOK/suunta 2 päällä, mun oli soolohinta. Ja aluemaksu 2 päivän lippu 25 EUR/lärvi!! Huh!
4. Tankkaaminen: Tolla retillä on asemia ainakin Utsjoki (kaupan yhteydessä, ei seteliautomaattia ainakaan kesällä 2003); Tana bru, jossa kannattaa viimeistään tankata, koska seuraavat on vasta Lakselvissä, jos menet tietä n

98. Siinä vuonon varressa E6 tiellä aika useita, Olderfjordissa (muistaakseni myös sedlari?). E69 varella ei taida olla yhtään, vasta Honnigsvågissa. Altan suuntaan on asemia Skaidissa ja tietty Hammerfestissa, jos sinne eksyt. Altan suuntaan E69:llä on jokunen asema ennen Altaa, jossa taas useita. Sieltä saa myös moottoripyöräkamaa, mm. renkaita, joka oli minulle kerran tarpeen, kun Pirelli mene ihan kankaille
Mulla on ollut tavoitteena myös tuo 300 km, joten kyllä siellä pärjää, mutta kannattaa yleensä tankata, jos aseman näkee!
5. sama kuin edelliselle kyselijälle: katsokaa nyt ne muut Norjan topicit!!! siellä paljon hyviä juttuja, ja
tosihyvä Norjanmatkalinkki
ja saa pistää tarkempiakin kyssäreitä boxiin, niin yritän vastailla.