• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

endless ketjut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bansku71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bansku71

New member
saako vielä jostain päättymättömiä ketjuja(siis joita ei tarvitse liittää)?olen selannut verkkokauppoja eikä missään mainita sitä vaihtoehtoa....
 
En oikein usko että mistään löytyisi.
Miksi pitäisi, mihin tarkoitukseen?
Miksi et halua niitata ketjuja?
 
Jossain ne joku niittaa kuitenkin, onko se sitten itse, jälleenmyyjä vai tehdas. Voisi ne varmaan ostaa jostain palvelevasta moottoripyörätarvikeliikkeestä joka voisi niitata ne sopivaan pituuteen liikkeessä valmiiksi jos pyytäisi.
 
Onko aloittajalla takasvingi irti vai miten se ketju kokonaisena sinne paikalleen istuu?
 
73 GT380:n orkkisketju oli päättymätön, ja tiskin ohje ketjun vaihtoon oli swingin irrotus.

Niittauksesta on tehty avaruustiedettä, kun se kuitenkin onnistuu pitämällä pajavasaraa takana tukena ja naputtelemalla pallopäällä niitin päätä.
 
Aikana jolloin viimeisetkin kädentaidot ovat ihmisiltä pikkuhiljaa katoamassa on niittauksessa omat riskinsä. Vauhdissa katkeava ketju on vaarallinen ja saattaa samalla rytinällä hajottaa lohkonkin.
 
Kyllä noita saattaa löytyä. Eihän siitä ole kuin kohta 10 vuotta kun ER5:n ketjut vaihdoin. Pyytämättä ja yllättäen tuli päättymätön DID:n ketju Motonetin paketissa. Ei sitä mitenkään erikseen mainostettu. Hetken aikaa sai toki päätä raapia että sai ketjut paikalleen :)
 
Aikana jolloin viimeisetkin kädentaidot ovat ihmisiltä pikkuhiljaa katoamassa on niittauksessa omat riskinsä. Vauhdissa katkeava ketju on vaarallinen ja saattaa samalla rytinällä hajottaa lohkonkin.

Niinpä. Toistakymmentä vuotta ajelin tuolla VF750:llä, jousilukon kanssa, ongelmitta. Muutama ketju niitattu pajavasarasysteemillä, viimiseen hankin oikeen Bilteman ketjutyökalun. Tänä keväänä toivottavasti vaihtuu ketjuttomaan. :grin:
 
Kyllä noita saattaa löytyä. Eihän siitä ole kuin kohta 10 vuotta kun ER5:n ketjut vaihdoin. Pyytämättä ja yllättäen tuli päättymätön DID:n ketju Motonetin paketissa. Ei sitä mitenkään erikseen mainostettu. Hetken aikaa sai toki päätä raapia että sai ketjut paikalleen :)

Tuota minäkin muistelin, kun ei viitstinyt purkaa takahaarukkaa niin vedettiin rälläkällä ketju poikki ja niittilukko tilalle. Käytössä D.I.D in se parempi niittilukkotyökalu. Tästäkin jotain 10 vuotta tai yli.
 
pitänee paukutella ja niittailla,ajattelin et jos niitattu jo tehtaalla niin varmaan kestävämpi kuin diy.veturissa ei tarvii irrotella swingiä,jalkatapin kiinnikettä käyttää irti niin saa yhtenäisen paikalleen,pääsis helpommalla kuin liittämällä,mut joo harvassa taitaa nykyään olla endlesit...kiitos tiedosta.
 
kiitos linkistä,vielä kun ymmärtäisi saksaa enemmän kuin unfallenvagen niin vois tilata,nyt menee ihan siansaksaksi..,en löytäny mistä vois vaihtaa englanniksi.
 
toi jim goosen linkkaama ruuvattava linkkihän on nerokas,en ole kuullutkaan tollasesta ennen.ilm se ylim pätkä katkeaa automaattisesti kun kirii,ja varmistaa oikean momentin?saakohan noita suomesta mistään?
 
ilm se ylim pätkä katkeaa automaattisesti kun kirii,ja varmistaa oikean momentin?

Juu ei:D Sivulta löytyy ohje, kiristetään molemmat, kierretään auki ja tarkistetaan, että se ulkolevy on pohjassa, sen jälkeen kierretään osin kiinni ja katkaistaan pinni tongilla. Ja huomattava vielä, että ei saa käyttää muihin kuin saman tehtaan ketjuihin (Enuma MVXZ2 Quadra-X-Ring).
 
yksi syy oli kans etten halua ostaa työkaluja tuohon hommaan kun tarvii kuitenkin niin harvoin ja aika kalliita ainakin jonkun merkkiset,mutta homma sujui hyvin kun ostin 102 linkkisen ketjun ja mopohuollossa niittasivat (15€)ja eikun vaihtamaan yhtenäinen ketju paikalleen,helppoa..:WAZAAP:
 
Tuohon suzukin gsx 1.4 malliin ainakin on löytynyt päättymättömiä ketjuja.
Samalla tulee ainakin kerran 4-5 vuoteen rasvattua se takaswingin pultti ja laakeri.
Jossain entisessä pyörässä pääsi ruostumaan aika huonoon kuntoon.
 
Back
Ylös