Enduro-ESA kaputt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.Saki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mr.Saki

New member
Lopetti sitten GSA:ssa jousituksen esijännityksen säätö toimimasta.
Vain vaimennusasetuksien 3 asentoa pelaa, onhan sekin jotain.
Liekö ihan ainutkertainen vika tämäkään?
Ei jaksa taas ihan heti lähteä viemään korjaamolle vaikka takuuta onkin.
 
Luuletko että ittestään korjaantuu, kyllä siihenkin tarvitaan Tietokonetta. Valitettavasti.
 
Varasin viime viikolla ajan 30000 km huoltoon tän viikon keskiviikoksi. Eilen soitettiin ja kerrottiin, että jarruputki-aktion lisäksi on enduro-ESA-aktio. Taitaa mennä koko etupään yksikkö vaihtoon. Pyörä on Adventure, -08 mallia. ESA on kyllä toistaiseksi toiminut moitteetta. Ei ole myöskään muilla foorumeilla tullut vastaan mainintoja ongelmista. Vai enkö vain ole jaksanu surffata?

Vielä sanoivat liikkeestä, että osat on tilattu, mutta jos niitä ei ole saatavilla, pitävät pyörän siellä kunnes osat tulevat. On kuulemma ohjeet, että pyöriä, joille on turvallisuuteen liittyviä aktioita, ei luovuteta, ennen kuin kaikki on kunnossa. Onkohan ne lukeneet tätä palstaa, kun nyt yhtäkkiä ovat niin huolissaan turvallisuudesta  
wink.gif
 
Onneks -96 mallisessa, ABS jarrullisessa Bemussa ei oo tuommoisia onkelmia, ei oikeastaan juuri mitään onkelmia. Kilomerien kertyminen vaan huolestuttaa.
062802moto_prv.gif
 
Varasin viime viikolla ajan 30000 km huoltoon tän viikon keskiviikoksi. Eilen soitettiin ja kerrottiin, että jarruputki-aktion lisäksi on enduro-ESA-aktio. Taitaa mennä koko etupään yksikkö vaihtoon. Pyörä on Adventure, -08 mallia. ESA on kyllä toistaiseksi toiminut moitteetta. Ei ole myöskään muilla foorumeilla tullut vastaan mainintoja ongelmista. Vai enkö vain ole jaksanu surffata?
Ihan mukavasti olet ehtinyt keräämään noita kilometrejä, minulla on vasta 21 000 km ja piikkirenkaat menossa alle. Huomenna minunkin R 1200 GSA:n tehdään se jarruputkihomma, vaan ESA ongelmasta en ole kuullutkaan
omg.gif


Kertoivatko sinulle, kuinka monesta pyörästä on kysymys?
 
Juu, kilsoja on tullut odottamatoman paljon. Taisi olla jonkin verran vajaat 32 tkm, kun pyörän jätin huoltoon. Kausi alkoi Gessulla 14.4. mutta sitä ennen ehdin vajaan tonnin ajella edellisellä pyörälläni.

Minäkin nastarenkaita jossain vaiheessa ajattelin, vaan tulipa juuri hommattua Kotarin 250 EXC - taitaa mennä ne piikkirenkaat nyt siihen ja Adventure saa pienen talvilevon.

ESA-korjaukseen kutsutaan alustanumeron perusteella joukko pyöriä. Kysyin vielä jälkeenpäin ESA-korjauksen syytä, mutta edes se ei ollut tiedossa, ainoastaan että BMW:ltä on tullut mihin pyöriin se tehdään. Pyörien määrä ei ole mulla tiedossa.
 
ESA-aktio ei ole varsinainen takaisinkutsu.

Se tehdään ilmeisesti jos asiakas sitä ymmärtää pyytää tai kun jälleenmyyjä haluaa 'pitää asiakkaasta huolta'. Omaan pyörään ESA-aktio on avattu syyskuussa, osia ei ole tullut vieläkään, eli keväälle menee. Jälleenmyyjä arveli että 'isot markkina-alueet' hoidetaan ensin ja sitte vasta periferiat. Ymmärsin että kyseessä olisi ESAn jonkun mankkuventtiikin tms. potentiaalinen kestävyysongelma heavy käytössä.

BF
 
Onneks -96 mallisessa, ABS jarrullisessa Bemussa ei oo tuommoisia onkelmia, ei oikeastaan juuri mitään onkelmia. Kilomerien kertyminen vaan huolestuttaa.

Näissä uudemmissa on tätä sähkö- ja tietotekniikkaa enemmän. Alttius häiriöihin on varmasti korkeampi kuin vanhemmissa pyörissä. Mitä se käytännössä tarkoittaa, sen näyttää tulevat vuodet. Tätä pyörää olis tarkoitus pitää vielä pitkään. Ehkä viiden vuoden päästä voi sanoa jotain sen yleisestä luotettavuudesta. Sen verran voin sanoa tässä vaiheessa, että luotan kyllä siihen melkoisesti enemmän kuin sen maahantuojaan.

Kyllä niissä vanhemmissakin Bemareissa on vikoja ollut, ja takaisinkutsun arvoisia vikoja myös. Se on eri juttu, että BMW ei mielellään niitä takaisinkutsuja tee.


Mikäs siinä hauskanpidossa niin huolestuttaa?  
biggrin.gif
Ei tarvi edes murehtia turhasta rahanmenosta pyörän huoltoihin, kun ei ole takuun vuoksi tarvetta käyttää sitä määrävälein kalliissa valohoidossa. Kaikkien muiden kulujen päälle on tullut seitsemässä kuukaudessa lasku 1000 km, 10000, 20000 ja 30000 huolloista...se on mun mielestä noissa kilometreissä ainoa huolestuttava asia.
 
Back
Ylös