Apua kaipaillaan kun mopon vaihto näyttää olevan edessä
Olen menettänyt totaalisen kiinnostuksen kyykkyihin ja haluaisin mopolta jatkossa monipuolisuutta. Seuraavassa muutamia kriteerejä:
- En harrasta matka-ajoa ellei ole pakko
- ajoasento ei saa olla liian etukeno
- motin koko 400 - 700 cc
- mukavuus ei ole tärkein kriteeri
- maastossakin olisi kiva ajaa (en hae crossi ominaisuuksia alustalta..) eli keveys olisi arvossa
- pyörän pitäisi olla kohtuullisen huoltovapaa (ehkä nykyisen ducen rassaaminen opettanut..)
Eli jonkinsortin enduro jolla voisi ajella töihin ja viikonloppuna mökille. Jälkimmäinen ei onnistu nykyisellä. Lisäksi arvostaisin maasto-ominaisuuksia -> raskaan työviikon jälkeen olisi kiva leikkiä hiekkaleikkejä montuilla, ehkä ajella metsäpolkuja tms..
Matkaendurot ei tähän oikein sovellu...kömpelöitä, painavia ja alusta liian löysä.. Pari viikkoa sitten tein kylmätyypitystä BMW G450X (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bikes/endurobikes/g450x/g450x_spin.html) ja ainakin hetken kuvittelin omistavani ko mopon..mutta se huollettavuus mietityttää -> ko mopossa kohtuu pieni öljyntilavuus joten öljynvaihtotiheys on suuri. mutta kun tuo perhanan mopo kummittelee jo unissani niin jotain tartteis tehdä
Kertokaapa viisaammat miten tuollainen enduro soveltuu työmatkoihin sekä jonkinlaisiin siirtymiiin (100km). Kuten sanoin en hae mopolta mukavuutta kun ei nykyinenkään ihan silkinpehmeästi käy..
Jos tuo bemu ei sovellu tarkoitukseen niin astetta pehmeämpi vaihtoehto olisi vaikkapas yamaha xt660r mutta painoa on taas hitosti enempi.
- En harrasta matka-ajoa ellei ole pakko
- ajoasento ei saa olla liian etukeno
- motin koko 400 - 700 cc
- mukavuus ei ole tärkein kriteeri
- maastossakin olisi kiva ajaa (en hae crossi ominaisuuksia alustalta..) eli keveys olisi arvossa
- pyörän pitäisi olla kohtuullisen huoltovapaa (ehkä nykyisen ducen rassaaminen opettanut..)
Eli jonkinsortin enduro jolla voisi ajella töihin ja viikonloppuna mökille. Jälkimmäinen ei onnistu nykyisellä. Lisäksi arvostaisin maasto-ominaisuuksia -> raskaan työviikon jälkeen olisi kiva leikkiä hiekkaleikkejä montuilla, ehkä ajella metsäpolkuja tms..
Matkaendurot ei tähän oikein sovellu...kömpelöitä, painavia ja alusta liian löysä.. Pari viikkoa sitten tein kylmätyypitystä BMW G450X (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bikes/endurobikes/g450x/g450x_spin.html) ja ainakin hetken kuvittelin omistavani ko mopon..mutta se huollettavuus mietityttää -> ko mopossa kohtuu pieni öljyntilavuus joten öljynvaihtotiheys on suuri. mutta kun tuo perhanan mopo kummittelee jo unissani niin jotain tartteis tehdä
Kertokaapa viisaammat miten tuollainen enduro soveltuu työmatkoihin sekä jonkinlaisiin siirtymiiin (100km). Kuten sanoin en hae mopolta mukavuutta kun ei nykyinenkään ihan silkinpehmeästi käy..
Jos tuo bemu ei sovellu tarkoitukseen niin astetta pehmeämpi vaihtoehto olisi vaikkapas yamaha xt660r mutta painoa on taas hitosti enempi.