Enduropolulle tulossa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marko.fzs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pois lähtiessä tein havainnon. Joku sun porukasta 690 tai vastaavalla liikkeellä?
Tää oli aika sopiva omille taidoille. Melkoista köröttelyä, ottaa aikansa et tajuaa miten mopo käyttäytyy lumella. Tällä kertaa ei kaaduttu, porukka ajeli aika paljon tapeilta. Itse koin luontevaksi istua. Tapeilta noin kapea polku menee mulla puolelta toiselle keikkumiseksi. Huikeat 12kmh keskinopeus. Kameraa ei ollut, ehkä enskerralla. Mikä noissa nelareissa, joka kerta järilässäkin ollut ainakin yksi mikä ei käynnisty kun lämpötila alle 5 astetta.

Edit mulla ei edes ajovaloa tällä hetkellä. KTM lomalla 10 päivään.

Marko se kävi meitä moikkaamassa ja grillaamassa makkarat.

Etpä osunut varikolla silmään tai sitten en vain tunnistanut, mikä sekin on mahdollista.

Nelareissa on nykyään litiumakut. Eivät tykkää kylmästä.

Kyllä ne nelarit lähtee siinä missä 2-t pelitkin. Pitää vaan olla ne vehkeet kunnossa, akku latingissa, öljyt vaihdettuna ja mäntä kunnossa.
Ei oo ainakaan itellä toi Ranskan/Espanjan sekoitus vielä koskaan ollut starttaamatta, toki mä pyrin pitämään sen lämpöisessä niin paljon kuin mahdollista, mutta on se -15 laitettu kylmästä kontistakin käymään.

Life akuthan tykkää kun vähän härnäilee sitä starttinappulalla, että lämpenee.
Varmaan jotain Itävaltalaisia kuttaperkka vehkeitä mitkä ei lähe:grin:

Ite kävin tänään kaverin kanssa tuolla Hyvinkäällä... Mukava reitti ja vaikka pääs työntää välillä spooria jopa nelosella, niin en mä kyllä tykkää yhtään. Mun mielestä noita vehkeitä ajetaan tapeilta, ei satulasta ja tuolla pääsi ehkä 10% seisomaan
Täytyy varmaan pakata laitteet pakuun ja lähteä ajamaan kohti etelää niin pitkään, että lumi loppuu.

Viimeksi muokattu:
Onko joku käynyt tuoreeltaan Asikkalan Vesivehmaalla? Onko lunta niin paljon että menee spoorihommiksi vai pääseekö vielä etenemään ns. normaalitekniikalla?

Onko joku käynyt tuoreeltaan Asikkalan Vesivehmaalla? Onko lunta niin paljon että menee spoorihommiksi vai pääseekö vielä etenemään ns. normaalitekniikalla?

Lumensyvyys yli 20 cm sielläkin. Taitavampi kaveri vetelee vielä tapeilta, jos on leveä ja pehmeä ura.

Minä enimmäkseen en.

Ei ollut Vahdolla ruuhkaa illalla.

Tulipa toi lamppuajokin testattua, kun nyt poikkeuksellisesti arki-iltana oli mahdollisuus ajaa.

Visor Headlightsin Betan umpio ja vanhempi Lumonite Navigator 3000 (se pyöreä kolmella ledillä) riitti omaan talutteluun, ja ihan kivaa oli.

Jeps, lamppuajo on ihan kivaa ja siinä tuttukin polku tuntuu taas uudelta...

Ja pimeellä ajossa (siis spoorissa, tiellä eri juttu) kannattaa ehdottomasti panostaa kunnon kypärävaloon. Kypärävalo näyttää aina sinne minne katse mutta pyörän valo pomppii taivaan ja maan välillä...
Tokihan kypärävalon kanssakin kannattaa pitää järki päässä ettei valokeilan vakaimessa aka niskassa kapasiteetti lopu kesken eli ei liikaa painoa kypärään ja varsinkin painopiste kohdalleen ettei niska kipeydy.

Vanha reitti oli aika vetinen, mutta uusi oli timanttia. Oli itellekin aika tapeilta vedettävä.

Vanha reitti oli aika vetinen, mutta uusi oli timanttia. Oli itellekin aika tapeilta vedettävä.

Saapppat täynnä vettä, ei ole ennen ollut ongelma. Nyt kun ei jalat tapeilla niin kastui aika äkkiä, jotkut muovipussit jalkaan tai sitten ei aja vetistä uraa. Oli tuossa vanhassakin reitissä yksi mäki mihin piti hakea vauhtia, se missä kääntyy tiukasti oikeaan ja samalla lähdetään ylöspäin. No ensimmäistä kertaa tuolla, sai vähän katsoa mikä rotko odottaa edessä. Traumatisoiduin Raison seikkailusta.

Saapppat täynnä vettä, ei ole ennen ollut ongelma. Nyt kun ei jalat tapeilla niin kastui aika äkkiä, jotkut muovipussit jalkaan tai sitten ei aja vetistä uraa. Oli tuossa vanhassakin reitissä yksi mäki mihin piti hakea vauhtia, se missä kääntyy tiukasti oikeaan ja samalla lähdetään ylöspäin. No ensimmäistä kertaa tuolla, sai vähän katsoa mikä rotko odottaa edessä. Traumatisoiduin Raison seikkailusta.

Sukat plus seal skinit päälle. Toimi joten kuten itsellä.

Se pieni nypäre mitä meinaat niin tuleehan se sillain jyrkkänä, mut siin on ihan ok pito, niin pääsee toivotaan toivotaan kädettömänä lähestymällä ylös ihan OK.

Mut se pitkä reitti, nam. Siel on muutama pitkä nousukin!

Menee paikalle ja lyö käteistä näppiin. Ponderitarra oli extra vitosen muistaakseni, mut meneekin sit niin kauan kun pysyy vain kiinni.

Nettisivuilla voi käydä ilmoittautumassa etukäteen, mut eipä sekään pakollista ole ollut.

En tainnut nähdä sua varikolla.

Ronkalla oli pääosin matalahkoa jäistä uraa kuutisen kilsaa. 2013 Päitsin yleiskilpailun viidennelle tuli vain 6 minuuttia/ kierros turpaan. 160% ei mahdu millään 107% sääntöön?

Sellainen nöyryytys tällä kertaa.

Pitäisköhän reenata simuja?

En tainnut nähdä sua varikolla.

Ronkalla oli pääosin matalahkoa jäistä uraa kuutisen kilsaa. 2013 Päitsin yleiskilpailun viidennelle tuli vain 6 minuuttia/ kierros turpaan. 160% ei mahdu millään 107% sääntöön?
Sellainen nöyryytys tällä kertaa.

Pitäisköhän reenata simuja?

Väsytti, heräsin klo 11 sekä katsoin nimilistaa illalla niin tajusin että siellä on kavereita jotka ajaa 1/2 mun oletetusta kierrosajasta. Mikä ei sinänsä olisi haitannut, mutta ois saanut koko ajan väistellä tosin jos ei kunnon spoori niin ei ongelma.
Ei tainnut olla mikään kevein mahdollinen keli. Jos huomenna jaksais Vahdolle, taitaa mennä vesikelin puolelle. Vitutuksen aiheina vähän ajetut fox saappaat johon teetin liukupohjat. Sisäsivulla toisella puolella iso murtuma, oisko ettei materiaali kestä kylmää ( muovia, ulkosivu nahkaa), paikkasin epoksilla. Seuraavaksi suutarille. Alpinestar tech 7 ajettu tunti, varren ylin tarrakiinnitteinen osa ei mahdu kiinni polvitukien kanssa, myyntiin ehkä.

Väsytti, heräsin klo 11 sekä katsoin nimilistaa illalla niin tajusin että siellä on kavereita jotka ajaa 1/2 mun oletetusta kierrosajasta. Mikä ei sinänsä olisi haitannut, mutta ois saanut koko ajan väistellä tosin jos ei kunnon spoori niin ei ongelma.
Ei tainnut olla mikään kevein mahdollinen keli. Jos huomenna jaksais Vahdolle, taitaa mennä vesikelin puolelle. Vitutuksen aiheina vähän ajetut fox saappaat johon teetin liukupohjat. Sisäsivulla toisella puolella iso murtuma, oisko ettei materiaali kestä kylmää ( muovia, ulkosivu nahkaa), paikkasin epoksilla. Seuraavaksi suutarille. Alpinestar tech 7 ajettu tunti, varren ylin tarrakiinnitteinen osa ei mahdu kiinni polvitukien kanssa, myyntiin ehkä.

Mikä koko seiskoissa?

Spoori oli eniten raidemaista tähän talveen, koska oli enimmäkseen jäässä. Siitä pois nouseminen piti tehdä pienellä harkinnalla.

Keli oli kuitenkin ihan kevyt. Hyvin oli pohjat vedetty Karhuenduron aktiivien toimesta.

44.5 / US10 itsellä normaalisti 42. Nuo tuntuu muuten hyvälle mutta vaikka pohje ei ole mikään jättimäinen niin Leat z-frame vie enemmän tilaa kuin aiemmat polvisuojat.

44.5 / US10 itsellä normaalisti 42. Nuo tuntuu muuten hyvälle mutta vaikka pohje ei ole mikään jättimäinen niin Leat z-frame vie enemmän tilaa kuin aiemmat polvisuojat.

Paska. Mun seiskat on nelikolmosia. 44 vois talvella villasukkien kanssa mennä, mut toi 44,5 alkaa olla jo aika holo.

Back