Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitä ei ole käsittääkseni kunnostettu pariin vuoteen, et mielummin menisin järilään.
Raportoi kuitenkin kunnosta.
Nyt kun ratailukausi saatiin taputeltua, niin on aika kurastaa vehkeitä taas. Eli Järilä tänään klo11.00 saas nähdä kuinka painavalta toi 690 taas tuntuu![]()
Mahtoiko olla missä kunnossa reitti?
Lauantaina Lopelle sit…
Katos ollaan molemmat sitten siellä...
Enduropolulla ollaan taas... kai tää on tällänen keski-iän ylittäneen sohvalla istumisen ja kaljan juonnin korvike, kun ei rr-radallekaan kerkiä enää matkusteleen oikeisiin ajo puuhiin. Ostin 450 crossin kaveriksi 250tpi kotarin ja ihan kusetusta koko laite.
Niin kevyt ja helppo ajaa, että enskailun jälkeen saa käydä vielä juoksulenkillä, jos mielii tosissaan puuduttaa kuskin. Lisäksi masentavaa huomata, että oon tolla pienellä 2-tahtisella joka paikassa nopeempi paitsi crossiradalla.
Siinä missä asfaltin kiertäjät suuntaavat etelään, kannattaisi enska kuskien talvehtiä ja ehkä nauttis myös kesän sateista Keski-Suomessa. Täällä on ajopaikkaa ja lääniä missä vetää menemään. Kivikkoa, hiekkapattia, mukavampata polkua ja kaikkea muuta.
Päitsin kierto olisi upea saavutus joku talvi... tuskin vielä tänä vuonna. Ainut paska homma siinä on, että sen joutuu oikeasti ajamaan ympäri asti. Yks kilposen työmaa sekin varmasti.
Kotarin keula on muuten vakiona.... noh... ei mun makuun. Sukeltelee vähän miten sattuu jos ees omasta mielestä luulee ajavansa reippaammin. Yksi seppä kehui, että shimmeillä ja vähän jäykemmillä jousilla pääsisi eteenpäin, toinen suositteli vajaan tonnin keulakittiä ja kolmas jotai muita viritelmiä. Onko täällä kokemusta?
Tuo pds perä nyt on omaan makuun ihan kohtuu ok. 66N lineaarinen jousi siinä on ainut isompi muutos tällä hetkellä. Mutta ekan huollon yhteydessä taidan kysästä ihan rohkeasti ihan naksun verran lisää kantavuutta, kunhan herkkyys ei hukkuisi alku vaimennukesta.
Keula on vakiona aika karsee, jos yrittää vähänkään kovempaa vetää. Kaks pattia ja sitten lähetään jonnekin. Noin tonnin maksaa 6500-kitti. Sillä pärjää jo aika pitkälle. Laita TTM factorin Timolle viestiä. Kertoo vaihtoehdot ja hinnat. Takaiskarista saa pienellä rahalla riittävän.
Voi kaivella arkistosta, mitä on tehty ja mitä kustanti
Noniin..
Vakio keulassa ilmeisesti 4,2N/mm jouset. Ajattelin kokeilla 4,4N/mm. Kaverin vastaava (siis ihan samanlainen) pyörä menee shimmitettäväksi keulan ja perän osalta. Jos tulee maukas, niin teetän saman. Jos ei, niin 6500 kitti lähtee tilaukseen.
https://oneclick.com.ee/shop/forks/wp-xplor-pro-6500-cartridge-kit/
Tolla pienehköllä 2t:llä ajellessa huomannut iloisesti, että kaasu menee metsässäkin herkästi toppariin silloin tällöina välillä. 450:n kohdalla ei voi sanoa samaa.
Patti, kuoppa, patti, kuoppa, patti… Oripää![]()
Noniin..
Vakio keulassa ilmeisesti 4,2N/mm jouset. Ajattelin kokeilla 4,4N/mm. Kaverin vastaava (siis ihan samanlainen) pyörä menee shimmitettäväksi keulan ja perän osalta. Jos tulee maukas, niin teetän saman. Jos ei, niin 6500 kitti lähtee tilaukseen.
https://oneclick.com.ee/shop/forks/wp-xplor-pro-6500-cartridge-kit/

Keulasta voi tehdä myös symmetrisen OC:n. Vakiossahan suurimman työn tekee reb -putki, siksi varmaan kantavuuskin on mitä on.
Tipitii -kone on kyllä helppo. Kaasuvaste on pehmeä eikä kone prötää vajaa kaasulla. Karttapäivitykset kannattaa selvittää/päivittää.