• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Enduropolulle tulossa.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marko.fzs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitä ei ole käsittääkseni kunnostettu pariin vuoteen, et mielummin menisin järilään.

Raportoi kuitenkin kunnosta.
 
Sitä ei ole käsittääkseni kunnostettu pariin vuoteen, et mielummin menisin järilään.

Raportoi kuitenkin kunnosta.

Kunto on todellakin sellainen ettei ole pariin vuoteen tehty mitään . Kuskin kuntokin on huono , mut reitti

todellakin vaativassa kunnossa ja kun taidot ei riitä niin ukko ihan poikki kahdessa kierroksessa . En tykkää ,

Enkä suosittele ,ellei sitten tykkää treenata tollasta jatkuvaa patikkoa !!! Varmaan tänään uusiks ja kokeilemaan

iskarien säätelyä ,jos sais edes jotain järkee tohon ajoon .
 
Järilä oli kohtuu haastava tänään. Tunti riitti reisijumppaa. Pieniä muutoksia vakioreitillä.
 
Nyt kun ratailukausi saatiin taputeltua, niin on aika kurastaa vehkeitä taas. Eli Järilä tänään klo11.00 saas nähdä kuinka painavalta toi 690 taas tuntuu:D
 
Mahtoiko olla missä kunnossa reitti?

Ei ihan kauhee kyntöpelto, mut olihan se osittain aika Sahara :D

Pikku sade tekis hiekalle hyvää. Tutustumiskierros ja sitten 4 x 2 kierroksen settiä terveisiä lähetellen ja patin pohjia koluten. Sit loppu ajokunto.
 
Sain viime perjantailta seuraavan raportin, joka meni melko lailla sanatarkasti näin:

Patti, kuoppa, patti, kuoppa, patti… Oripää :D
 
Laduthan oli hyvät, mutta huumori omaan ajamiseen alkaa loppua. Ei tää tunnu lähtevän. Postimerkki.org?
 
Enduropolulla ollaan taas... kai tää on tällänen keski-iän ylittäneen sohvalla istumisen ja kaljan juonnin korvike, kun ei rr-radallekaan kerkiä enää matkusteleen oikeisiin ajo puuhiin. Ostin 450 crossin kaveriksi 250tpi kotarin ja ihan kusetusta koko laite.
Niin kevyt ja helppo ajaa, että enskailun jälkeen saa käydä vielä juoksulenkillä, jos mielii tosissaan puuduttaa kuskin. Lisäksi masentavaa huomata, että oon tolla pienellä 2-tahtisella joka paikassa nopeempi paitsi crossiradalla.

Siinä missä asfaltin kiertäjät suuntaavat etelään, kannattaisi enska kuskien talvehtiä ja ehkä nauttis myös kesän sateista Keski-Suomessa. Täällä on ajopaikkaa ja lääniä missä vetää menemään. Kivikkoa, hiekkapattia, mukavampata polkua ja kaikkea muuta.
Päitsin kierto olisi upea saavutus joku talvi... tuskin vielä tänä vuonna. Ainut paska homma siinä on, että sen joutuu oikeasti ajamaan ympäri asti. Yks kilposen työmaa sekin varmasti.

Kotarin keula on muuten vakiona.... noh... ei mun makuun. Sukeltelee vähän miten sattuu jos ees omasta mielestä luulee ajavansa reippaammin. Yksi seppä kehui, että shimmeillä ja vähän jäykemmillä jousilla pääsisi eteenpäin, toinen suositteli vajaan tonnin keulakittiä ja kolmas jotai muita viritelmiä. Onko täällä kokemusta?

Tuo pds perä nyt on omaan makuun ihan kohtuu ok. 66N lineaarinen jousi siinä on ainut isompi muutos tällä hetkellä. Mutta ekan huollon yhteydessä taidan kysästä ihan rohkeasti ihan naksun verran lisää kantavuutta, kunhan herkkyys ei hukkuisi alku vaimennukesta.
 
Enduropolulla ollaan taas... kai tää on tällänen keski-iän ylittäneen sohvalla istumisen ja kaljan juonnin korvike, kun ei rr-radallekaan kerkiä enää matkusteleen oikeisiin ajo puuhiin. Ostin 450 crossin kaveriksi 250tpi kotarin ja ihan kusetusta koko laite.
Niin kevyt ja helppo ajaa, että enskailun jälkeen saa käydä vielä juoksulenkillä, jos mielii tosissaan puuduttaa kuskin. Lisäksi masentavaa huomata, että oon tolla pienellä 2-tahtisella joka paikassa nopeempi paitsi crossiradalla.

Siinä missä asfaltin kiertäjät suuntaavat etelään, kannattaisi enska kuskien talvehtiä ja ehkä nauttis myös kesän sateista Keski-Suomessa. Täällä on ajopaikkaa ja lääniä missä vetää menemään. Kivikkoa, hiekkapattia, mukavampata polkua ja kaikkea muuta.
Päitsin kierto olisi upea saavutus joku talvi... tuskin vielä tänä vuonna. Ainut paska homma siinä on, että sen joutuu oikeasti ajamaan ympäri asti. Yks kilposen työmaa sekin varmasti.

Kotarin keula on muuten vakiona.... noh... ei mun makuun. Sukeltelee vähän miten sattuu jos ees omasta mielestä luulee ajavansa reippaammin. Yksi seppä kehui, että shimmeillä ja vähän jäykemmillä jousilla pääsisi eteenpäin, toinen suositteli vajaan tonnin keulakittiä ja kolmas jotai muita viritelmiä. Onko täällä kokemusta?

Tuo pds perä nyt on omaan makuun ihan kohtuu ok. 66N lineaarinen jousi siinä on ainut isompi muutos tällä hetkellä. Mutta ekan huollon yhteydessä taidan kysästä ihan rohkeasti ihan naksun verran lisää kantavuutta, kunhan herkkyys ei hukkuisi alku vaimennukesta.

Keula on vakiona aika karsee, jos yrittää vähänkään kovempaa vetää. Kaks pattia ja sitten lähetään jonnekin. Noin tonnin maksaa 6500-kitti. Sillä pärjää jo aika pitkälle. Laita TTM factorin Timolle viestiä. Kertoo vaihtoehdot ja hinnat. Takaiskarista saa pienellä rahalla riittävän.
Voi kaivella arkistosta, mitä on tehty ja mitä kustanti
 
Viimeksi muokattu:
Keula on vakiona aika karsee, jos yrittää vähänkään kovempaa vetää. Kaks pattia ja sitten lähetään jonnekin. Noin tonnin maksaa 6500-kitti. Sillä pärjää jo aika pitkälle. Laita TTM factorin Timolle viestiä. Kertoo vaihtoehdot ja hinnat. Takaiskarista saa pienellä rahalla riittävän.
Voi kaivella arkistosta, mitä on tehty ja mitä kustanti

Noniin..

Vakio keulassa ilmeisesti 4,2N/mm jouset. Ajattelin kokeilla 4,4N/mm. Kaverin vastaava (siis ihan samanlainen) pyörä menee shimmitettäväksi keulan ja perän osalta. Jos tulee maukas, niin teetän saman. Jos ei, niin 6500 kitti lähtee tilaukseen.

https://oneclick.com.ee/shop/forks/wp-xplor-pro-6500-cartridge-kit/

Tolla pienehköllä 2t:llä ajellessa huomannut iloisesti, että kaasu menee metsässäkin herkästi toppariin silloin tällöina välillä. 450:n kohdalla ei voi sanoa samaa.
 
Noniin..

Vakio keulassa ilmeisesti 4,2N/mm jouset. Ajattelin kokeilla 4,4N/mm. Kaverin vastaava (siis ihan samanlainen) pyörä menee shimmitettäväksi keulan ja perän osalta. Jos tulee maukas, niin teetän saman. Jos ei, niin 6500 kitti lähtee tilaukseen.

https://oneclick.com.ee/shop/forks/wp-xplor-pro-6500-cartridge-kit/

Tolla pienehköllä 2t:llä ajellessa huomannut iloisesti, että kaasu menee metsässäkin herkästi toppariin silloin tällöina välillä. 450:n kohdalla ei voi sanoa samaa.

Keulasta voi tehdä myös symmetrisen OC:n. Vakiossahan suurimman työn tekee reb -putki, siksi varmaan kantavuuskin on mitä on.
Tipitii -kone on kyllä helppo. Kaasuvaste on pehmeä eikä kone prötää vajaa kaasulla. Karttapäivitykset kannattaa selvittää/päivittää.
 
Noniin..

Vakio keulassa ilmeisesti 4,2N/mm jouset. Ajattelin kokeilla 4,4N/mm. Kaverin vastaava (siis ihan samanlainen) pyörä menee shimmitettäväksi keulan ja perän osalta. Jos tulee maukas, niin teetän saman. Jos ei, niin 6500 kitti lähtee tilaukseen.

https://oneclick.com.ee/shop/forks/wp-xplor-pro-6500-cartridge-kit/

Oneclickin suuntaan en edes kusisi. Maksoin niille jousien vaihdosta ja simmauksesta, tuli huono. Katselin vähän mitä olivat laittaneet, vakioetujousta eteen (siis tietty tilasivat uudet vakiojouset), jäykempää taakse.
Reklamoin, vastaus tiivistettynä: "Olet väärässä."
Lisäksi MP Racingin Nurmela kertoi, että shimmit oli molemmissa päissä vakiot, kun se teki alustan uudelleen. Tästäkin kysyin Oneclickiltä saamatta vastausta.

Suosittelen välttämään!
 
Suosittelisin kokolailla myös MP-Racing / Nurmista tuohon WP:n keulan parannukseen.
Meidän porukoilla on liki kaikille tehty tuo symmetrinen Open Chamber modaus eli comp säätöruuveilla varustetut bottom valvet sinne putkien alapäähän + jouset ja shimmaus painon ja ajon mukaan.
Tuo on kaikkein kustannus tehokkain tapa saada siitä WP:n Explorer keulasta toimiva.

Ja toki muutkin WP:tä tuntevat iskarisepät tietävät ja osaavat tuon modin...

Mutta minähän en näistä WP:n riesoista mitään tiedä kun oon jo viimeiset 10v ajanut Öhlinsillä ja KYB:illä :häähää:
 
Keulasta voi tehdä myös symmetrisen OC:n. Vakiossahan suurimman työn tekee reb -putki, siksi varmaan kantavuuskin on mitä on.
Tipitii -kone on kyllä helppo. Kaasuvaste on pehmeä eikä kone prötää vajaa kaasulla. Karttapäivitykset kannattaa selvittää/päivittää.

Keula ja takaiskari kävi "paikallisessa" huollossa ja shinmityksessä. Keulaan jouset 4,4 ja 4,6. Reb putkeen joku ylimääränen säädin pohjaan. Nyt tuntuu olevan balanssissa ja hyvä lähtökohta tarkemmalle hieromiselle. Ei siis tulla osteleen isolla rahalla mitäön 66500 kittejä, kerkeen tollakin.

Nopeella testillä pyörä kulkee paljon paremmin suoraan perus Suomi -enskassa ja iskarit tekee paremmin töitä, ei tarvihe riehua hartioiden ja töppösten kanssa niin isosti. Huomenna ehkä vielä ajamaan niin tulee viikonlopulle kolmen päivän putki.

Ja onko toi alusta nopeempi? No on. Sellasen karkeesti 2s per kilometri liikkuu livakammin noilla vakio pätkillä samalla vaivalla.
 
Back
Ylös