Ducati 749:iin saa 999-kuutioisen sarjan Ducati Performancelta. Kitti sisältää mm. sylinterit, männät, kampiakselin, pakoputkiston ja elektroniikkaa. Maksaa
saksan Ducatilla 4899 €, ja suomessa todennäköisesti
vähintään alvin verran enemmän.
Ducati Saarland - Testastretta tuning
Tuollaisen setin asennuksesta tulee todennäköisesti asennuksen tasosta riippuen kuluja noin 500-1000 €. Eli kyllä se siihen 5000-6000 € tasoon menee. Silloin isku on pitkä ja moottori vastaa pulskeaa 999:in konetta.
Toinen vaihtoehto on Kaemnan uusi 924 kitti. Homman hankaluus on siinä, että jos männät ovat eri painoiset kuin nykyiset, kampiakseli pitää tasapainottaa uudelleen ja kai siihen jotain muutakin pikkukulunkia tulee kuin pelkästään pari uutta nokkahihnaa ja tiivistettä. Kone pitää levittää ainakin kokonaan... enemmän asiaa tutkinut vastatkoon paremmin. Asennuskuluiksi arvioisin vähintään 1500 €. Sitten vielä putkisto ja elektroniikka päälle niin liikutaan luokassa 5000 € jälleen.
Sitten on olemassa Sigmaperformancen 833 kitti, joka on aika suoraan pulttaa-kiinni tyyppiä. Se tulee sitten muutaman satkun edukkaammaksi.
Minusta on raikasta ja virkistävää käyttää muitakin erikoisosia Ducatin kuin vain noita DP:n kamoja... Toki takuu suomessa tuntuu olevan vähän niin sun näin jos menee erehdyksessä asentamaan tuon Kaemnan kitin. Toisaalta jos xx9 alkaa olemaan jo sen ikäinen, että takuuta ei enää ole niin mitäs sillä sitten on väliksi jos asentelee vähän isompaa pyttyä
Mikäli energiaa riittää aion perehtyä moottoritekniikkaan ensi talvena hieman ajatuksella ja lätkäistä omaani tuollaisen Kaemnan kitin. Mielenkiintoisen kierrosherkkähän siitä saattaisi tulla...