• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensimmäiset ajovarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
osaiskos joku kertoo mistä sais tällainen pitkät kädet,pitkäselkänen kaveri itselleen nahkatakin ei ole alpit eikä dainesit semmosii kokoja valmistaneet joutuu pärkkele ajeleen hirveillä teltoilla. on kumma kun valmistajat tekee vaatteita xl:ään asti kasvaa pituus ja leveys sen jälkeen hihat on saman mittasii leveys vaan kasvaa  
nixweiss.gif
Eurobikerilta saa Sweepin varusteita mittatilauksena. Olen ainakin itse pitänyt Sweepiä laatumerkkinä. Aika suolaisia hintoja noista saa kyllä maksaa...
nixweiss.gif

Mulla on kans pitkät kädet ja selkä. Sweepin nahat tuli hommattua ja mitoituskin oli passeli. Takki on Force mallia ja housut Podiumit. Molemmat kokoa M. Itellä pituutta 185cm ja painoa 77kg

Mitä jos käyttäisi laskettelukamppeita ajossa, mutta hommaisi alle panssariliivit ja pöksyt. Pysyisivät paremmin paikallaan, mutta hieman epämukavat ovat. Mielipiteitä?

Hyviltä kamoilta näyttää nuo tilaamasi.
Itsekkin vaihdoin tälle kaudelle shoei:n xr1000 kypärän ja ei se kyllä mikään hiljainen ole. Kokemusten mukaan suomy:n exp. ja hjc-kypärä (mallista ei tietoo) on hiljaisempia. Hivenen itseä harmittaa kun en ottanut araita tuon xr1000 sijaan.
Mutta nyt tolla mennään, kun ei toistaiseksi parempaakaan ole. Suomy meni rikki
biggrin.gif

Helvetin hyvä tuo XR-1000 on.. Tulpat päässä joka kypärällä muutenkin. Arait & Shoeit on äänekkäitä, sehän on ollut kautta aikain tiedossa, mutta muuten laatu onkin sitten loistavaa.

Hyvän ruukun oot valinnut.

- P

Mitä jos käyttäisi laskettelukamppeita ajossa, mutta hommaisi alle panssariliivit ja pöksyt. Pysyisivät paremmin paikallaan, mutta hieman epämukavat ovat. Mielipiteitä?
Laskettelukamppeita ei ole tehty asfalttikosketusta varten...
Juu, ei taida hankauskestävyys olla parasta mahdollista. Käännetään asia toisinpäin. Menisitkö 1-osaisessa nahkapuvussa ja MP-kypärä päässä laskettelurinteeseen?
033102bebe_1_prv.gif

Kai se farkkuvarustuksen voittaa...

Kokeilin itse pariviikkoa sitten hinkata MP-asun tekstiiliä asfalttia pitkin... vauhtia oli 40km/h ja takista ei jäänyt kuin huono muisto jäljelle...

Helvetin hyvä tuo XR-1000 on.. Tulpat päässä joka kypärällä muutenkin. Arait & Shoeit on äänekkäitä, sehän on ollut kautta aikain tiedossa, mutta muuten laatu onkin sitten loistavaa.

- P
Joo en kyllä ajaisi tuolla ilman tulppia, varsinkin motarilla ilman mitään etupleksiä ajoviima oli aikamoista. Itse kun ostin Kawan Z750 nakupyörän. Ostin kyllä tuon katteen siihen mutta pitäisi vielä laittaa kiinni.

Mitä tossa liikkeessä kattelin ja tunnustelin asuja, niin samalta kankaalta tuntuivat kun mun Haltin laskettelutakki. Ainoa ero on kovikkeiden puuttuminen laskettelukamoista. Tuntuu vaan typerältä pistää se 200 takkiin, kun voisi ostaa panssareita sillä rahalla takin alle.

Tuli myöskin hommattu äsken ihka ensimmäiset ajovarusteet; IXS:n X-jacket Malibu-nahka/kangastakki, MP-Asun Bullet Camo-housut, Rigman Magma-hanskat ja Guanatex:n kengät. Kypärän (IXS:n avo) käyn uusimassa ensiviikolla.

Olen hyvinkin tyytyväinen kokonaisuuteen. Toivottavasti vain ei tarvitsisi testata niitä asfaltin kautta...

Mitä tossa liikkeessä kattelin ja tunnustelin asuja, niin samalta kankaalta tuntuivat kun mun Haltin laskettelutakki. Ainoa ero on kovikkeiden puuttuminen laskettelukamoista. Tuntuu vaan typerältä pistää se 200 takkiin, kun voisi ostaa panssareita sillä rahalla takin alle.
Jotenkin voisin vaikka lyödä vetoa, että laskettelukamojen ja MP kamojen suhteen löytyy eroa sitten kun mennään 100km/h selällään pitkin asfalttia (vaikkei ne siellä hengarissa niin erilaisilta tunnukkaan). Taitaa skimbavehkeet kestää kasassa tasan sen ajan ku kuski ilmassa liitelee... Voihan hommat tietty opetella kantapäänkin kautta, jokainen tyylillään.
wink.gif

- P
Joo en kyllä ajaisi tuolla ilman tulppia, varsinkin motarilla ilman mitään etupleksiä ajoviima oli aikamoista. Itse kun ostin Kawan Z750 nakupyörän. Ostin kyllä tuon katteen siihen mutta pitäisi vielä laittaa kiinni.

Sama pyörä, sama kypärä ja tyytyväinen olen kyllä ollut, äänekäs tai ei! Itsekin aloitin harrastuksen vasta tänä keväänä ja talven aikana metsästin valmiiksi alennusmyynneistä kunnolliset varusteet. Nopeasti sen huomaa kuinka pieni satsaaminen ajokamojen laatuun todellakin kannattaa...

Vaikuttaa kyllä siltä että ketjun aloittaja on ottanut asioista jo niin paljon selvää etukäteen että enpä usko että täältä löytyy enään makuasioita kummempia kommentteja tuohon listaan. Ei muuta ku pyörä alle ja testailemaan, sieltä ne omat mieltymykset sitten selviää.

XR-1000 en niinkään tiedä mutta itsellä on Raid 2 + whisper strip ja on hiljainen
buttrock.gif
ainakin ihan riittävä.

Joo itsekin olen miettinyt tuota whisper kittiä. Maksaa joku reilu 20e niin sitä voisi kyllä kokeilla. Estäisi myös hyvin kaulaan tulevan viiman.

Back