• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensipyörä! (Custom)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiPee82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mietippä sitä vaihtoehtoa että käyt hakemassa Ruotsin puolelta sen customin vertaille hintoja Suomeen ja kattele Tullin sivuilta verolaskurista paljhonko on mennyt vastaavista pyöristä veroa.
Täällä pyörät on yleensä hyvin varusteltu ja aika vähän ajettuja. Tässä on yksi esimerkki http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_XVS1100_45374463.htm?ca=21&w=3 ja tuolta Blocket löytyy lisää vaikka kuinka paljon.
Ps. matkamittarin lukema yleensä ilmoitetaan mil ja se on 1mil = 10 km elikka 1500mil niin 15000km.

Mietippä sitä vaihtoehtoa että käyt hakemassa Ruotsin puolelta sen customin vertaille hintoja Suomeen ja kattele Tullin sivuilta verolaskurista paljhonko on mennyt vastaavista pyöristä veroa.
Täällä pyörät on yleensä hyvin varusteltu ja aika vähän ajettuja. Tässä on yksi esimerkki http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_XVS1100_45374463.htm?ca=21&w=3 ja tuolta Blocket löytyy lisää vaikka kuinka paljon.
Ps. matkamittarin lukema yleensä ilmoitetaan mil ja se on 1mil = 10 km elikka 1500mil niin 15000km.

Joo olen itseasiassa noitakin katsellut jo hiukan, mutta ainakin ne mitä itse olen katsonut ovat tulleet verojen+matkakulujen jälkeen melko samoihin hintoihin kuin suomen vastaavat.

Edit: Toki ovat vähemmän ajettuja eli ei tuo naapurista hakukaan ole poissuljettu ajatus.

Viimeksi muokattu:
Customeissa ei niin kovin paljon tehoja tarvitse, kun niissä ei juuri ole ajo-ominaisuuksiakaan.

Jos kuitenkin rohkenisin jotain suositella, niin Moto-Guzzin vähän ajettuja Nevadoja on tarjolla aika sopivasti:

http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/nevada/moottoripyora

Hyvä aloituscustomi, kardaani, tarpeeksi voimaa, siedettävä ajettava,kestää maailman tappiin jne jne

Pikku hakemisella voisi löytyä californiakin tuohon hintaluokkaan?
Aina välillä tulee tuollaisella ajeltua, ihan mukavasti mahtuu +195cm/+100kg kuski ohjastamaan.

Ja maahantuojalla kuulemma enemmän kuin hyvä palvelu, kuulemma...

Aina välillä tulee tuollaisella ajeltua, ihan mukavasti mahtuu +195cm/+100kg kuski ohjastamaan.

Siinä mies #oletan# puhuu vähän mutta asiaa Guzzithan kestää Isältä pojalle ja vähän kauemminkin,
helppo huoltaa ja korjailla jos nyt peukalo ei ihan ole keskellä kämmentä ja kun vääntää kaasua reilummin niin tuntee että jalkojen välissä on muutakin kuin munat ja tuntee kyllä että kone käy.
Ps ne kolinat tärinät ja kaikki muu epämääräinen kuuluu siihen niinsanottuu fiilikseen:häähää:

Erittäin samaa mieltä. California vaatii päättäväisyyttä kuskilta, mutta tuo, mitä linkitit, heti kaupoille ja pois kuleksimasta. Pyörähän on tuskin sisäänajettu ja siisti kuin sika pienenä...

Tuosta pyörän hausta Ruotsista.. Korjatkaa jos olen väärässä mutta muistelisin että siellä on vuosikatsastukset pyörissä? Eli jollain tapaa voisi ehkä olla varmempi että pyörälle on edes jotain huoltoa tehty, toisin kuin joissain Suomalaisissa.

Tuosta pyörän hausta Ruotsista.. Korjatkaa jos olen väärässä mutta muistelisin että siellä on vuosikatsastukset pyörissä? Eli jollain tapaa voisi ehkä olla varmempi että pyörälle on edes jotain huoltoa tehty, toisin kuin joissain Suomalaisissa.

:D :D :D :D :)- :)-

Ristus. Tästä on pakko kuitata, isosti. Pyörähdä vaikka hetki nettiautossa, ja mieti uudelleen tätä katsastuksen vaikutusta mopon kuntoon.

Sori, oli vain pakko.

No jos jotakin voisin kertoa täällä Ruotsissa asuvana ja itsekin pyöräylyä harrastava (olipa vaikea sana).
Niin yleensä customit ovat täällä vähän ajettuja suurin osa ns 50 villitystä tosin jos katotta matkapyöriä niin yli 60 tuhatta ei ole mitään ne jotka reissaa ajelee muilla pyörillä, Pyörät ovat yleensä hyvin huollettuja ja hyvin varusteltu ( pitäähän siinä olla kaikki mitärahalla saa onpahan työkaverit ja naapurit hiljaa).
Tuo katsastus joka toinen vuosi on vähän niinjanäin, siinä nyt silmämääräisesti katotaan valot ym muut sekä koeajossa katsotaan jousitus sekä jarrut.

Aloitin tuossa juuri A-kortin ajamisen ja olen selaillut tuota Nettimotoa jo varmaan vuoden jos toisenkin ja ajattelin nyt kysyä viisaammiltani.

Eli tarkoitus olisi ostaa joku hyvä Customi ensipyöräksi.

Olen katsellut noita 800 Intrudereita ja 750 Viragoja, nyt vain mietityttää että onko tuo 800 ja varsinkin 750cc liian pieni minulle. Olen 176 pitkä ja painoa on n.100kg, ja vaimokin varmaan joskus haluaisi myös kyytiin hypätä, siitä tulisi n.60-65kg(en tiedä tarkkaan, enkä uskalla kysyä) lisää painoa+mahdolliset tavarat jos pidemmälle reissulle lähtee.

Serkkupojalla on -97 800cc intikka ja sieltä suunnasta tuli ainakin semmoisia neuvoja että kardaani se olla pitää joten en ole noita ketjuvetoisia juurikaan edes katsellut (ja kyllähän se laiskuus on niin syvällä, ettei sitä joka ajon jälkeen jaksaisi olla rasvaamassa ketjuja). Kehunut kyllä muuten, mutta heilläkin jos vaimo hyppää tarakalle saattaa mäkien kiipeäminen olla hiukan nihkeää.

Budjetti olisi noin 4000e ehkä 4500 voisi pitkinhampain venyä.

T: 30-Kriisi!

Terve JiiPee
750 Virago on ollut mulle hyvä aloitusmopo, ehkä hiukan ahdas.
193 pitkä ja 112 kg, ja vaimo vielä kyydissä ollaan joskus ajeltu.
Pari viime kesää on tullut ajeltua kovin vähän, ja nyt ajattelin myydä mopon pois.
Eli jos kiinnostaa, niin 1996 mallinen, ajettu hiukan alle 30 t km.
Sissy ja plexi, ei laukkuja.
4100 € pyynti. Pyörä tallissa Vantaalla.
Ilmoittele jos kiinnostaa.

LaLi

1100 Viragojahan tuolta nettimotosta näyttäisi muutama löytyvän jo tähän aikaan vuodesta, ja pari Honda VT 1100 Shadowia myös mitkä juuri ja juuri istuisivat budjettiin.

Onkos tuo Shadow minkälainen peli?

Jossain vaiheessa pyöräkauppoja kävin tuollaisen 1100 Shadowin koeajamassa ja jos itse olisin kustomia hommaamassa tuolla budjetilla niin päätyisin tuohon malliin. Pidin kovasti ja onhan se noista vanhoista japsikustomeista tyylikkäimmästä päästä.

Sellainen varoituksen sana ko. pyörän suhteen, että moottorijarru on voimakas. Parikin kertaa koeajolla sain takasta lukkoon varomattomalla alaspäin vaihtamisella. Tuohan ei ole ongelma, kun sen tiedostaa ja oppii pyörän tavoille. Ainakin ajamassani yksilössä oli 4 vaihteinen laatikko ja se lienee osana tekemässä tuota ominaisuutta. Vääntöä tuntui löytyvän kivasti ja pyörä oli varsin hyvä ajaa vanhaksi kustomiksi.

Tekniikan kestävyydestä tms. ei tietoa.

Ite ostin ensipyöräksi -07 Shadown ja hyvä oli. Sitä oli alunperin tarkoitus pitää max 2 vuotta, jonka jälkeen vaihtaa isompaan kustomiin. Taloudelliset seikat kuitenkin pakotti pitäytymään siinä 6 vuotta, joiden aikana mittariin raksutti reilut 72000 kilometriä. Joten voinee sanoa, että sillä ajaminen kyllä maistui. Ainoa tekninen ongelma koko aikana oli yhtenä kesänä satunnaisesti temppuileva starttinappi. Sekin korjaantui palikan avaamisella ja huolellisella puhdistamisella. Myyjäliike hoiti alkuun kaikki huollot, parin vuoden jälkeen aloin itse vaihtelemaan öljyt.

Voin suositella lämpimästi sillä varauksella, että kyllä se 33 kilowattia käy jossain vaiheessa pieneksi. Itsellä nykyinen pyörä on seurausta siitä, kun viime kesänä oli vaan pakko saada lisää polleja pallien alle, eikä lompakko edelleenkään venynyt VTX:ään tahi vastaavaan. Mutta kaksi sylinteriä riittää! No ei, kyllä semmonen magna ihan hyvä on. Keppivetoa kyllä myös kehotan suosimaan pyörää valitessa...

Minä en noista cutomeista mitään ymmärrä mutta kato avk.fi.. siellä olis suzukin vz 800 -07 mielestäni pienillä vaurioilla myynnissä.. h.4860e... ja sehän on vaan pyynti

Honda VTX 1300 on varmaan yksi parhaista luokkansa pyöristä. Ei erityisen kallis (vaikkakin menee budjettisi yli), suht hyvä ajaa, erityisen luotettava, riittävästi tehoa ja kantavuutta.

Itse aloitin Triumph Americalla, taitaa vain mennä budjetista hieman yli. Hyvä pyörä ja mitoiltaan riittävän iso.

Back