• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensipyöräksi CBR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saatana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mikä jottei. Kyllähän tollanen on oikeen hyvä pyörä (ite parilla ajellu!). Kyllä tollanen kestää, eikä nuo kilometrit ole pahat. Pikkasen uudempiakin on enemmän ajettuja. Tietysti vaikuttaa hintaan, että kuinka on huollettu ja millasessa kunnossa mopo todellisuudessa on. Kulutusosat ja sisuskalut.

Kuvan pyörässä ainaki vaikiokunnosta poikkeaa: etuloksu (näköjään uudemmasta), "huoltoaukko-katteet" (mustat), rekkariteline ja vilkut siistimmät, musta pleksi ja sit tuo putki... Kyllähän tuota hintaa vois pikkasen pudottaa, jotenki mun silmään ei niin freshiltä näytä (huonot kuvat?). 4200€
confused_orig.gif

Niin joo Hondasta sen enmpää tietämättä, mutta -95 on 11 vuotta vanha ja hintapyyntö 4700 euroa. Kuulosstaa minusta aika kovalta, mutta se olikin vaan mun mielioide  
nixweiss.gif
Moottoripyörän hinta puoliintuu seitsemässä vuodessa. Jos uusi CBR600F maksaa 12000 €, niin po. laitteesta sopiva hinta on 3000-3500 € kunnosta riippuen.
Sopiva hinta... joo-o
biggrin.gif

Eli -95 loistokuntoinen ja vähänajettu cebarin 3500 eurolla? Löytyykö sellaisen myyjää, tässä olis yks ostaja
cool.gif

Niin joo Hondasta sen enmpää tietämättä, mutta -95 on 11 vuotta vanha ja hintapyyntö 4700 euroa. Kuulosstaa minusta aika kovalta, mutta se olikin vaan mun mielioide  
nixweiss.gif
Moottoripyörän hinta puoliintuu seitsemässä vuodessa. Jos uusi CBR600F maksaa 12000 €, niin po. laitteesta sopiva hinta on 3000-3500 € kunnosta riippuen.
Sopiva hinta... joo-o
biggrin.gif

Eli -95 loistokuntoinen ja vähänajettu cebarin 3500 eurolla? Löytyykö sellaisen myyjää, tässä olis yks ostaja
cool.gif
Ois -92 ja 4000, kelpaako?
biggrin.gif

En ole seurannut 600-cebarien hintaa, kun olen haarukoinut hieman vanhempaa tonnista jo pari kuukautta ja lukenut KAIKEN, mitä netistä löytyy
biggrin.gif
Pari yleistä kommenttia kuitenkin:

Ko. kampe on näköjään liikkeessä myynnissä. Silloin kannattaa muistaa pari asiaa:

- Kuluttajasuojalaki on voimassa, kun ostaa liikkeestä. Jos kyseessä on selvä kusetus, niin kuluttajasuojahenkilöön yhteyttä ja asiat järjestyy. Yksityiseltä ostaessa on nippa nappa perävävalotakuu. Sen vuoksi hintakin täytyy olla erilainen.

- Liikkeissä pyörän pyyntihinnassa näyttää nykyään olevan laskettuna mukaan se, että ostaja tunkee aina jonkun vaihtokamppeen käsirahaksi tms. Jos sanoo jo ovella, että ostaa oikealla rahalla, hinta pitäisi tippua tinkaamatta viissatasen tuossa hintaluokassa jo ennen kuin myyjä sanoo päivää.

Ko. pyörässä takarenkaalla ei juuri uskalla edes ajaa ulos liikkeestä, ainakaan kuvan perusteella. Lisäksi ainakin jotkut liikkeet antavat taitavalle ostajalle ja mielestään hyvälle myytävälle kamppeelle jonkinlaisen "huoltotakuun", ts. jos jotakin ilmenee (joka ei mene kuluttajasuojalain piiriin), voi liike sitoutua 50-50% huoltokuluihin.

Pantse

Aikoinaan ostin piikin jälkeen cbr 600:n. Oli vm-90. Pyörä pelasi hienosti sen kolme vuotta minkä minulla oli. Ainoastaan nokkaketjun kiristin meni vaihtoon. Kerran laitoin koneeseen Valvolinen öljyt, 100km riitti ja äkkiä toiset tilalle. Aivan ihme värinöitä myllyyn, kytkin ei tahtonut pelata. Toisilla öljyillä ei mitään ongelmaa. Vm-90 tais olla 90hp, riitti piikin jälkeen ihan hyvin. Nykyisessä ei ole niinkään paljon.
tounge.gif
Tiivistettynä: ei mitään pahaa sanottavaa cbr 600:sta.
thumbs-up.gif

Ei mulla oikein asiaa ole, mutta itsekseni vain laskin että minusta -95 on 12 vuotta vanha. Tai sitten nukuin matematiikan tunneillakin.

Kiitoksia vinkeistä. Sen verran voin kertoa, että kyseisen yksilön hinta tippui jo. Katsomaan en ole kerennyt ja muutenkin työkiireitä niin on vähän takalalle jäänyt tämä, mutta päivittäin tulee nettimotoa kuolattua joskos löytys joku helmi. Täällähän tätä porukkaa näkyy pyörivän nii tarjotkaa toki jos jollain olis nurkissa joku 600cc pyörä pölyttymässä. Kawasakin ja susukin vastaavat kiinostaisi kanssa. Sähköpostia saa laittaa mika_t_@hotmail.com

psychomoto.gif

Mitenkäs kun näitä malleja ilmoitellaan F1,F2 ja tuossa linkin ilmoituksessa on PC-31. Ilmeisesti jotain kone malleja, mutta onko näissä nyt paljonkin erivaihtoehtoja?

Kyllä minä joku päivä vielä sen isoimman ninjan hommaan, mutta jos nyt aloittas tuosta 600cc.
smile_org.gif

Juttuhan menee sillee, että ostin xx:n itselleni enkä sit raaskinut luopua magnastakaan. No menin sit ajattelemattomuuttani lupaamaan likalleni, että hän saa ajaa puoli kesää xx:llä
confused_orig.gif
kun mulla on toi toinenki mopotti.

Ja nyt hirvittää antaa noin tehokas mopotti hänelle ajoon kun hän vielä viime kesän ajeli 25 kW:n vikakasalla. Jos löytyis sellanen kiva esim. 600:n mopotti niin hän ehkä ottaisi sellaisen... ehkä... toivoisin...

Eli 9ärrä on liian tehokas munkin ajatuksiini.

Juttuhan menee sillee, että ostin xx:n itselleni enkä sit raaskinut luopua magnastakaan. No menin sit ajattelemattomuuttani lupaamaan likalleni, että hän saa ajaa puoli kesää xx:llä
confused_orig.gif
kun mulla on toi toinenki mopotti.

Ja nyt hirvittää antaa noin tehokas mopotti hänelle ajoon kun hän vielä viime kesän ajeli 25 kW:n vikakasalla. Jos löytyis sellanen kiva esim. 600:n mopotti niin hän ehkä ottaisi sellaisen... ehkä... toivoisin...

Eli 9ärrä on liian tehokas munkin ajatuksiini.
Ja siitä oiva peli jälkikasvulle (klikkaa linkkiä tuolla alla)!
thumbs-up.gif

biggrin.gif
Itsehän en ole vielä ajanut kesää -07 joten en sitä myöskään laske pyörän iäksikään, mutta...
Lainaa (Timberline @ Helmi. 16 2007,19:01)
Niin joo Hondasta sen enmpää tietämättä, mutta -95 on 11 vuotta vanha...

Lainaa  
Joku jo kirjoittikin..mietipä,11 v vanha...

Kyllä minä joku päivä vielä sen isoimman ninjan hommaan, mutta jos nyt aloittas tuosta 600cc.
smile_org.gif
No niin no
smile_org.gif
ite alotin just tolla tän motoristiuran, toki oli hiukka crossi pyörist kyytiä entuudestaan. Mut tos ois kawa jol pärjää jopa pari vuotta, niin ja ku on kuulemma saksan mopo niin selviit halvemmilla vakuutuksilla. Ja on kysytty et jos lippaa niin papruis lukee tietyt tehot ei aiheuta ongelmia ainaska TURVASSA
smile_org.gif

Hitto osta täst pyörä etkä mitään kierroksilla vinguttajaa
thumbs-up.gif

Back