epsanjan matka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa97
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kawa97

ex litle green.now red bic
päätin ottaa pikkusen ajoaikaa ja lähdin äkkilähdölle epsanjaan,selvitin ennen matkaa mistä vuokraan pyörän
alicante oli määränpää,otin norwigin lennon ja hotellipaketin 9 vrk edullinen 540e,pyörävuokraamo oli ihan 8 km päässä,kun saavuin 4h lennon jälkeen alicanteen taksilla hotelille,siihen kamat taksilla pyöräliikeeseen.
liikessä piti olla varattuna bmw 650 vm 011 60e vrk 420 e viikko,selves että pyörä on menossa jollain joka ajelee rantateitä ja sens sais vasta 26.11 hinta oli ok mutta ylläri oli vakuus piti maksaa vakuutta 1800e vuokraan sisälty kyllä liikkenevakuutus,ainoa vaihtoehto liikellä oli vuokrata maantaihin asti 125 kw 25e vrk (sesonki aikana hinta on 40e vrk sitä se myyjä ensin yritti ottaa pienen juttutuokion jälkeen se oli 25 e vrk,
no piti ottaa se keeway,siitä sitten motelille ja tutustumaan epsan liikenteeseen,täyty sanoo että hullua meinikiä
kaikki autot meinas ajaa päälle,skootterit ja moottoripyörät ajo ihan miten sattuu liikenteessä.
aamulla lähdin 8 aikaan kokeilee pyörää vuoristotielle,eihän se jaksanut vetää kunnolla mutkateitä jonkin aikaa ajeltua lähdin taksa alacanteen ja menin rantatielle ajelemaan,todella varuilaan sai olla koko ajan persuksissa roikutaan koko ajan ohi mennään missä ja miten vaan,kaupungissa autot jätetään ajotielle hätävilkut päälle
pysäköidään jalkakäytäville,vaikka olet parkiruudussa parkissa samaan ruuttun änggetään.tostaina vein mopo liikeeseen ja huomasin että siellä on myyntipyöriä,rupesin keskusteleen yhdestä suzuki gsx600f x negro vm 99
pyörä oli asiakaan myyntiä varten tuotu,katselin pyörää ja heitin myyjälle hinta ehdotuksen,lähdin liikesstä taas keewayllä hullujen sekaan,,perjantaina aamuna men liikeeseen taksa myyjä sanoi että hinta ok he tekevät siihen
piene huollon,öljyt suodatin, takarengas,takajarrupalat,eturenkaan laakeri,ohjaustangon laakeri,
lupasivat pyörän 7 ilalla,menin illalla takas liikeseen vielä piti tunnin odottaa että pyörä ois kunnossa
8 aikaan sain pyörän ajon moteliin luovutin huoneen pistin navigaattoriin osoiteen ja lähin matkaan
klo oli 21,15 kun lähdin alacantesta ajelemaan,siinä pimeessä ajelessa navigaattori heitti sekas ja pyörän jossan
alacanten takana sitten tuli joku valencia,sieltä ajelin zaratogaan sieltä huescan kautta ranskan rajalle.
epsanjassa noita huoltoasemia ei oikeen hirveesti sivuteillä oli,aseman löysin se kiinni automaatti oli seteli ja kortti automaatto ohjeet epsan kielellä pikkusn meni ennekuin tuli tyyppi joka näytti miten vehe toimii.
ranskan rajan ylitin joskus aamu päivällä kaupunki oli paul.sitten oltiinkin ihanpihalla.to be continue
 
Ihan mielekiintoinen kirjoitustyyli, sitä voi tuolla tyylillä kirjoittaa sivukaupalla vaikka yhtä lausetta. Toisaalta aika puuduttavaa luettavaa.:no:
 
... luovutin huoneen pistin navigaattoriin osoiteen ja lähin matkaan
klo oli 21,15 kun lähdin alacantesta ajelemaan,siinä pimeessä ajelessa navigaattori heitti sekas ja pyörän jossan
alacanten takana sitten tuli joku valencia,sieltä ajelin zaratogaan sieltä huescan kautta ranskan rajalle...

Äijämeininkiä, selkeästi pullamössöporukasta erottuva yksilö :thumbup:
 
Joo-o, noin esitettynä informatiivinen arvo jääpi kyllä laihaksi.

to be continue..tarkotus kertoo matkasta,jos äikän kielitunnilla onkin oltu tupakilla,jos se jotain häiritee
so f.....wat.no tarina ranskan rajalta kaupunki nimeltä pau,pienen etsimisen jälkeen löyty kioski mistä sai
euroopan kartan,navissa hämminkiä latauksen kanssa,pikanen ajoohje ranskaliselta kioskin pitäjältä joka suositteli reittiä toulusse nancy luxempurg (ei ihan kaupunkit näin kirjoiteta) paulissa pyörin ympyrää jotain sivuteitä hienoa mutka pätkää,kunnes löysin päätielle,jonkin matkaa ajettua tienvaressa oli huoltoaseman kuva missä merkki sängyn kuva,sieltä kyselee yöpaikkaa edullinen huone 25e yö 15e aamiainen
sieltä aamulla taas tien päälle,huomasin mielenkiintosen pointien noissa ransakan moottoriteissä
ensin tulee kyltti 15km huoltoasema kuva mitä sieltä saa,polttoaine,ruoka,sänky
sitten alkaa tulee kylttejä 2km,1km,500m 300m 100m,niistä asemista ei oikeen saa kunnon kahvia jotain hikisiä automaatteja tomii kolikoilla hemmetin pahan makusia kaheja,myyjien asenne hiukka leuhka.yhdellä huoltsikalla malboro aski makso 9e epsanjassa 2.60-2,80e.no aamut oli ylmiä eikä se sää päivää kohti lämmenny yhtään
epsanjassakin sää oli aamulla 4as päivällä 19-22 ilalla 10 yölle 4as,vetäsin ransakan motaria tollasta 130 km h vauhtia yhden kerran huoltoasemalle tuli 6 mp poliisia ilmeiseta alkovat pitää tutkaa,muutaman kilometrin päästä siitä oli 2 mp poliisia pitämässä tievaressa tutkaa onneks huomasin ajossa,nopeudet motarilla oli mielenkiintosia perunopeus 130 jos tuli sivuhaara putos 100 tai 90.vetäsin ranskan motaria tonne luxenpugiin asti sitten alko tulee pimee ja hemmetin kylmä lämpö jotain 4-6 ast,luxempurissa sekoilin navin kanssa pyörin siellä ympyrää ennekuin pääsin pois kaupungista,jollekin pikkutielle,siellä rupesin kattoo navia
navissa ajoohjeena suorin tie ei nopein siksi ajatti pikkutiet,korjasin navin ja johon alka löytää isolle tielle
metsäteillä muutaman kerran näky niitä peuroja mistä liikeene merkit varottaa,
kun pääsin saksan puolelle tuli bentsiini onkelmia kun huoltoasemia ei näkyny tien varessa missään
näin jonkin piene kyltin tien varessa se meni johonkin pikkukylään mahtavaa mutka tietä alaspäin siellä oli paikallisen taksikuskin knassa keskustelu että löys bensaaeman siellä oli automaatti johon ei kalvannu meikän kortti eikä setelit,hiuaasen ajan odottelin kunnes ohi ajo polissi setät,niille viittomaan ja keskutelun jälkeen poliisit latas oman kortin ja maksoin niille käteisellä bensan erittäin ystävällisä siinä hiukkasen juteltiin niitä näitä
sitten taas motarille nyt ajo oli majapaikan etsimistä lämpötila 2-4 ast ajoittain sumua,
tienvarresat löyty bensa asema jossa oli hotelli samassa,sieltä huone klo jotain 3 yöllä erittäin ystävällinen poke hinta oli aika hulpee 67e yö aamiinen 15e,aamiainen hotelissa ei oikeen kannata,siihen kuulu kahvi pieni sämpylä voisarvi pal voita hiukkasen leikkeleitä,ennemin ois saanu huoltikalta halvenmalla,se vaan ettei noissa saksan hultoasemilla oikeen ole muuta kuin sitä automaatti kahvia,ja jotain höyrymakkaraa
no aamulla taas matka jatku nyt navi sekoa ajatti 30 km väärrän suuntaan,eiku korjaus ja takas mistä lähtö alko se reitti löytyy,noilla sakasan motareilla nopeurajotukset 130 meset audit ja bemut veti kyllä välillä jotain 200 ohi
rekkoja oli hemmetisti onneks ohittamine oli helppoa kun oli 3 kaistaa,mopoon tuli vika ei kulkenu enää kuin 130-140 vaikka kuin vääs kaasua rupes hyytyy,siinä sitten sai vääntää kaasukahvasta tarkasti muuten hyyty
no saksa tuli nopeesti läpi.hiukkasen masensi kun katto navista välimatkoja keskimäärin jotain 250km kaupunkien väli,taas alko hämärtää kun pääsin rostociin,ja vettä alko satamaan,siinä sitten vesisateessa ja pimeessä kohto rostoccia,pysähys huoltsikalle soitto suomeen,ei lähe laivoja kun maanataina ja torstaina,selvitystä suomessa,odottelua huoltikalla,eiku ajo takas kohti lyybekkiä,siellä vesisateessa ja pimeessä
sataman etsiskelyä,reitin kyselyä paikalliselta huoltoasemalta,onneks oli lontoonkielitaitoinen asiaksa osas laittaa naviin oikean osoiteenkin,sitä seuraamalla löysin satmaan jossa kyselyä miten tomitaan,onneks oli suomalsiia menossa samalla laivalla niiltä sain opastusta lipun hankkimisesta,lippu käteen odottelua että tarkastus oli sieltä hyttiliput ja laivaliput puomin toiselle puolelle odottelua,11 aikaan ilalla alettiin ottaa laivaan sisään,3 aamulla laiva lähti,1 vrk laivassa keskiviikkona klo 8 laiva vuosaaren satamassa.
saksaa kun odottelin laivaan menoa tuli tullimiehet,tarkistivat kaikki pakettiautot ja rupesivat tarkistaa pyörän
ja henkkari kysely.tarinan opetus pitää tehdä reittisuunitelma hyvin,ottaa myös paperikarttoja,navissa kun laita kaupungin kysyy katuositetta jos laitta vaan jonkin ositeen saattaa ajattaa toiselle puoleel kaupungia,pitää tarkistaa mikä on oikea osoite,vaihtoehto nopein reitti ei lyhin muuten ajattaa kaikki pikkutietkin,
yöpaikan etsiminen pimeessä ei oikeen aina onnistu,ransakassa hyvin merkitty huoltoasemakyltit saksassa menee hakemiseksi,motarin varella olevat hotellit on niitä kalliimpia,missä rekkoja parkissa halvenmpia
lyhyesti paska reissu ajaa sai 4 vrk täysillä pimeessä,kylmässä,etupääässä motarilla kaupungeista ei näkyny mitään kun motarilla paino ohi,ainoot kaupungin oli luxe ja nancy missä tuli eksyttyä,navista huomas myös sen että vaikka kirjotit kaupungin nimen kartan mukaan navi saatto käsittää sen myös eritavalla,esim
nancyssä yritin kirjoitta mets,navi anto 3 vaihtoehtoa,huoltsikan myyjältä neuvvoa kysymällä selves että vaihtoehtona oli 57 km ja kirjoitetaan metz,jos täytys sama reitti tehä nyt en lähtis tähän aikaan vuodesta eurooppa kierokselle.
 
Hyvä seikkailu on tosiaan ollu ja näköjään paljo kaikkee uutta kokemustakin :thumbup:
Ei itteänikään enää nykylämpötilat paljoa hellisi jos MP:llä pitäs työntää Euroopan halki. Viime syksynä tosin tuli heitettyä nopee viikon reissu ja oli silloinkin välillä +2c ja vettä sato niin Misukan power one:lla oli pito aika herkässä ja piti ajaa jo melkein valmiiks scheisset housussa vuoristoylityksiä ku välillä perä karkaili vaikka kuinka varovaisesti ajeli. Siitä viisastuneena en enää lähde ratarenkaalla kylmään ja sateeseen jännittämään vaan kunnon rinkuloilla saa työntää sen mitä uskaltaa.

Aina näistä reissuista jotain oppii. Itellä ens kesänä lähtee kolmas reissu MP:llä ja taas tulee varmaan kaikkee kivaa ja vähemmän kivaa yllätystä. Viime reissusta viisastuneena on taas paremmat eväät lähteä matkaan.
 
WALL_OF_TEXT.jpg


btw, hauska tarina..
 
Tämmösiä matkakertomuksia voisi olla enemmänkin, mukava oli lukea.

Reissussa ollessa tuskin naurattaa hirveästi kun on myöhäinen ilta, bensa lopussa ja majapaikkaa ei löydy, mutta sellaista reissua ei taida ollakaan mitä ei voisi jälkikäteen muistella lämmöllä :)
 
sellaista reissua ei taida ollakaan mitä ei voisi jälkikäteen muistella lämmöllä :)
Sellaista reissua josta on selvitty terveenä kotiin, vaikka kovempiekin koettelemusten jälkeen ei ole ollutkaan, kun reissuun on lähdetty ja se on tehty.
Matkailu ja reissaaminen kannattaa - kaikin puolin...
 
to be continue..tarkotus kertoo matkasta,jos äikän kielitunnilla onkin oltu tupakilla,jos se jotain häiritee

Kyllä sen verran häiritsee ettei pysty lukemaan. Pikkujuttu...:kääk:

Vähän sama kuin että puhuisi kiinaa, jos ei joku ymmärrä niin omapa on ongelmansa :grin:
 
Jokainen tyylillään, tässä eräs malli :thumbup:

....ei kaiketi luxusta oltu hakemassakaan...vaan sitä tärkeintä :orgmp: Rock !
 
Loisto stoori :D.

Myönnän samantien, meikän reissuilla on ollut samansuuntaisia tapahtumia. Ei kai tuon mopoilun niin vakavaa tarvitse ollakkaan.

Vielä kerran, kiitos tarinasta.
 
Voi onnetonta. Mitä tuossa kerrottiin? Lukiko joku?

Kirjoittaja halunnee varmistua siitä, että tekstin lukevat vain ne, joita aihe todella suuresti kiinnostaa.:)-
Muutoinhan tämä kuuluu samaan sarjaan kuin Uuno Epsanjassa. Sorry.:)-
 
Härregud, tykkään lukea reissutarinoita mutta nyt riitti pikainen silmäys. Jään odottelemaan jos tuosta muokataan vähän helpommin luettava :D
 
Back
Ylös