• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ER-5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuohan on ylivuotinen vm.00 -pyörä yhdeltä omistajalta, sain siihen viiteen tonniin. Ei mun mielestä paha, kun on ajettu vaan n.6tkm. Kerran kaadettu(tanko) mut onneks oli sillon sivulaukut jotka pelasti perän vaurioilta.

Minkä vuotinen ER sulla on ja paljonko ajettu? Onko ollu kummempia vikoja? Paljonko kuluttaa? Mihin asti kiertää? Siks kiinnostaa, kun tuo pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.

Pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.
Moi, minulla on tässä muutaman viikon ollut ER-5:nen ekana pyöränä ja tyytyväinen olen ollut. Vm. on -96, eli ilmeisesti ihan ensimmäinen versio ER:stä. Kunhan saan irroitetuksi tarpeeksi aikaa niin pitäisi itsekin ottaa pyörästä 25kW kuristukset poissa, joten kerropa sitten minulle että kuinka kävi, paljonko maksoi ja oliko kovakin homma.

Tuohan on ylivuotinen vm.00 -pyörä yhdeltä omistajalta, sain siihen viiteen tonniin. Ei mun mielestä paha, kun on ajettu vaan n.6tkm. Kerran kaadettu(tanko) mut onneks oli sillon sivulaukut jotka pelasti perän vaurioilta.

Minkä vuotinen ER sulla on ja paljonko ajettu? Onko ollu kummempia vikoja? Paljonko kuluttaa? Mihin asti kiertää? Siks kiinnostaa, kun tuo pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.
Joo, heh heh, sekotinpas sut nyt ketjun alottajaan, mut ei se mitään. Pyörä on 03 about 6000 ajettu. Ei kummempia vikoja oo ollu mut ei tossa nyt niin hirveesti kyllä vielä ehtis mitään tullakkaan. Kulutusta nyt ei oo hirveesti tullu tarkkailtua mut kai sillä tankillisella semmosen vajaan 400km ajaa. Rajojakaan ei oo tullu testattua sen enempää ku sen kerran vedin sen 190kmh ja kyl se sillon kiers muistaakseni sinne 8-9000 paikkeille.

Moi, minulla on tässä muutaman viikon ollut ER-5:nen ekana pyöränä ja tyytyväinen olen ollut. Vm. on -96, eli ilmeisesti ihan ensimmäinen versio ER:stä. Kunhan saan irroitetuksi tarpeeksi aikaa niin pitäisi itsekin ottaa pyörästä 25kW kuristukset poissa, joten kerropa sitten minulle että kuinka kävi, paljonko maksoi ja oliko kovakin homma.
Aion ottaa kurit pois ite, että hinnoista en osaa sanoa. Kurithan on kaasarin luistit joissa on pieni reikä sotkemassa niitten nousua. Täysteholuisteissa tuota reikää ei ole.

Tankki otetaan irti ja alta paljastuukin kaasarit ja niitten päällä olevat kannet, ne auki ja luistia vaihtaen. En siis oo vielä tehny, mutta oon lukenu iltasaduksi alfameria.  
biggrin.gif
Vaikeeta ei kuitenkaan varmasti ole.

Ja namolle kiitoksia tiedoista.  
thumbs-up.gif

Ja muuten, tuoksuuko teidänkin pyörät käynnistysvaiheessa vesihöyryltä? On mun eka nestejäähy ja ihmetyttää tälläset asiat...  
lookaround_orig.gif

ER-5 on ihan "veikeä" vekotin. Sopii juuri sellaiseen peruskruisaamiseen, nurkissa pyörittämiseen, mutkateihin yms. Oikeastaan ihan mihin vain mitä nyt prätkällä voi tehdä.

Itse en pidä kyllä huonona ideanan ostaa samantien suurempaa, mutta sinällänsä niiden lisäheppojen lisäarvo on vähän niin ja näin. Mitä helkkaria niillä tekee, jos niitä ei pysty/halua käyttää? Tietenkin sitä voi sitten yrittää lesoilla että mun pyörässä on 137 tai 147 heppaa tai jotain... Vaikka olisi ikäloppu vanha kanttura, joka saattaa kulkea sillä suoralla tiellä mutta sitten ahdistuu heti ensimmäiseen mutkaan.

Tai no, tämä nyt tietty riippuu mistä tykkää. Itse valkkasin pyörän sen ajo-ominaisuuksien mukaan. Tingin tehoissa, koska rahaa ei nyt sattunut olemaan tonniseen vastaavaan. Käy kokeilemassa kasa noita fillareita liikkeessä. Ja jos nyt joku onneton liike on riesakseen ottanut jonkun vanhan 270 kg matkalehmän, kokeile sitäkin. Eiköhän siinä vaiheessa huomaa ettei sellaiseen ainakaan kannata rahojaan tuhlata.

Tietenkin sitä voi sitten yrittää lesoilla että mun pyörässä on 137 tai 147 heppaa tai jotain... Vaikka olisi ikäloppu vanha kanttura, joka saattaa kulkea sillä suoralla tiellä mutta sitten ahdistuu heti ensimmäiseen mutkaan
Ei tässä nyt mitään lesoilla, jos kommenttiini viittasit. Tarkoitin vain, että ei tarvi olla välttämättä mikään suurin ja tehokkain, esimerkiksi 200 heppainen ZX12, vanhalla kantturalla ainakin minä pärjään ihan hyvin. Eikä näitä kantturoita paljon radoilla näy, kuten ei ER-Femmojakaan. Siispä ei huolta, hyvin taipuu mutkaan kumpikin.

Oletko valmis myymään ne kuristus luistit pois? Voisin maksaa niistä hyvän summan, jos sulla on niistä ne tyyppi/aitous todistukset tallella.

Kyllä suosittelisin saman tien jotain tehokkaampaa pyörää kuin erkki.Se on kyllä hyvä pyörä.Yhdellä kaverilla on ollut kaks vuotta semmonen ja on kertonu että halpoja kilometrejä tulee kun renkaat ei maksa juuri mitään.(ainoot "varaosat" mitä joutunu ostaan.)

biggrin.gif
no asiahan on nyt näin,, jotta pyöräilyyn voi hakea muitakin lähestymistapoja kun ylinopeus / hurja kiihtyvyys / kaakit
smile_org.gif
tuossa 10 v sitten ellei jo 12 omistin GS 450 Suitsan sillä aivan mukavasti 2 immeistä teki pienen Suomen turneen.olipa vielä laukutkin mopossa..toki edellä mainitsemani asiat ovat hauskoja(viitttaan tehoon) olemassa mutta eteneminen mukavasti 80-100 Km/h on sitä oikeaa ja nautittavaa ajoa....(ainakin äiteen mielestä) Kyllä Er-5:llä saa jo helpolla sakotkin.... se on kiva / kevyt ja suht´koht helppo hallita,, vielä kaasutinkoneella niin ei oo meno niin nykivää kuin ruiskuilla meinaa olla.. asioista voi ja pitääkin olla mintaa eri mieltä mutta kuten sanottu niin Ladallakin pääsee pisteestä A-->B mutta Opelilla sen tekee mukavammin
biggrin.gif

Tuli tänään se inssi suoritettua. Joten otin oman pyörän heti liikenteeseen. Joten tässä vähän vertailua autokoulun pyörään (Diversion XJ600 tjs) näin tuoreelta:

1) Alavääntö imee eli tarttee kaasua.
2) Jo on ketterä vehje. Liikennevaloissa ei oikein tuosta ryömisestä tule mitään kun oli tottunut tuohon Diversioniin.
3) Tällästä 60 kg kaveria se vie ihan tarpeeksi lujaa. Ei siinä autot pääse hyppii silmille.
4) Aiheuttaa riippuvuutta kuten mikä tahansa mp
cool.gif

5) vakuutus maksut ei vie konkurssiin
6) Se on oma.
biggrin.gif

Milläs/mitenkäs manaaja on noi vanteet laittanut kiiltämään?

Voisi omaankin Erkkiin kokeilla mutta mieluiten tekisi sen kerralla oikein...
smile_org.gif

Ekaks poistin maalit nitromorsella(oli muuten tiukassa), sitten vaan vesihiomapaperilla 400-1200 ja sitten lumputus. Vaha vielä päälle ja avot. Maalin poistossa meni eniten aikaa. Ja noi etupumppujen alaosat kannattaa samalla kiillottaa, ei oo kova homma kun niissä on vaan kevyt lakkakerros päällä ja tietenkin hionta tasaseksi.

En oo muuten ennen tuota mun ER:ää nähny ER:ää jonka vanteet olis kiillotettu?!

Back