• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ER-5

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif
jos Äitisi saisi valita ajaisit mieluummin Nissanilla
biggrin.gif
veryangry.gif
 
Menetteleehän ER paremman puutteessa, mutta jos haluat kunnon pyörän niin osta honda  
tounge.gif
Ei kun Jammu tai Trumppa tai Buel tai Ducati tai tai tai tai. ei mitään väliä, kunhan siinä on kaksi rengasta. Osta sellanen ku tuntuu hyvältä...
Ihan totta, osta se mikä tuntuu hyvältä. Mutta jos ER:stä tykkäät, saat varmaan hyvän pyörän. Ja tosi mies/nainen ostaa just sellaisen, mikä hyvältä tuntuu tuijottamatta frendien pyöriä, kuutiota ja niitä tehoja. Tosi mies/nainen pystyy ajamaan vaikka 250 kuutioisella, jos se "istuu käteen".

Kyllä ER kulkee kepeästi sen mitä Suomen rajoitukset antaa ajaa. Eikä se ole moottoritilavuudesta kiinni, ajaako joku ohi vai ei. Mieti rauhassa ja toivottavasti löydät omasi.
smile_org.gif
 
Kyllä ER kulkee kepeästi sen mitä Suomen rajoitukset antaa ajaa. Eikä se ole moottoritilavuudesta kiinni, ajaako joku ohi vai ei.
Kyllähän 15 heppaisella kevarillakin pärjää, jos tuota ajatusmallia käyttää(vauhti ei ehkä riitä motarilla, mutta muuten). Isossa pyörässä on monia hyödyllisempiäkin ominaisuuksia kuin suuri huippunopeus.
 
Kyllä ER kulkee kepeästi sen mitä Suomen rajoitukset antaa ajaa. Eikä se ole moottoritilavuudesta kiinni, ajaako joku ohi vai ei.
Kyllähän 15 heppaisella kevarillakin pärjää, jos tuota ajatusmallia käyttää(vauhti ei ehkä riitä motarilla, mutta muuten). Isossa pyörässä on monia hyödyllisempiäkin ominaisuuksia kuin  suuri huippunopeus.
En yhtään epäilekään etteikö ominaisuudet vaihtelisi pyörittäin. Minäkin haluaisin esim. ABS-jarrut ER:ään
smile_org.gif


Mutta lainaamallasi lauseella edellisestä viestistäni viittasin lähinnä Tykin viestissä olleeseen virkkeeseen "Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...". Ja oman luetun ymmärtämykseni perustella hän viittasi lauseellaan aikaisemmin mainitsemiinsa tehoihin.

Väitän yhä etteivät tehot ja matkanopeus ole suoraan verrannollisia keskenään. Kyllä siinä kuljettajan ajotavalla/-taidolla/-kokemuksella ja yleisellä liikennekäyttäytymisellä on jotain tekemistä myös.
smile_org.gif
 
Osta vaan heti kerralla se tonninen pyörä jossa on tehoa ja vääntöä sopivasti! JA aja rauhallisesti! Itseä vähän harmittaa ku ostin kawasaki zr7:n ja kun ajelee kakspäällä nii kiihtyvyys ja kulkevuus putoaa älyttömästi! Voin kuvitella että tuo er 5 ei jaksa kaksipäällä kulkea ollenkaan! Vaikka sehän on hyvä pyörä jos ajaa yksin ja nautiselee ajosta!
smile_org.gif
 
Harjoittelin pari ekaa vuotta ajamista ja modausta
tounge.gif
GPZ500S:llä ja suosittelen kyllä lämpimästi tuota! Perustuu suoraan ER-5:sen koneeseen, mutta on hiukan tehokkaampi ja siinä on ihan kelvolliset katteetkin. Näitä löytyy lisäksi paljon käytettyinä kohtuu hintaan. Miksi ostaa kallista tonnista joka on myös kalliimpi ylläpitää. Omasta mielestä kannattaa ensin kokeilla pienellä, jos vaikka käykin niin, ettei harrastusta sittenkään tunne omakseen... Pyöräkaupoista kun YLEENSÄ aina tulee persnettoa niin eikös isommasta(kalliimmasta) tule sitten enemmän?
idea3.gif
 
Sorry vaan kaikille, sillä tässä tulee mainos  
cool.gif
:

Vaimolla olisi vm. 99 Erkko myynnissä. Kilsoja on syntynyt
vain 17000 ja huollot on tehty. Mukana seuraa jopa täysi
laukkusarja, joten kesäretket etäämmällekkin onnistuu. Väri
olisi sininen, joten on siten niin miesten kuin naisten makuun.
Hinnasta voi aina keskustella, mutta pyynti hyvästä pyörästä
olisi tuollaiset 4500 euroa. Koeajon mahdollisuus löytyy
Koillis-Helsingistä. Lisätietoja saat pyörästä iltaisin
p. 0503311863.
 
Miksi ostaa kallista tonnista joka on myös kalliimpi ylläpitää. Pyöräkaupoista kun YLEENSÄ aina tulee persnettoa niin eikös isommasta(kalliimmasta) tule sitten enemmän?  
idea3.gif
Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?
 
No niin, nyt se on jo pyöräkin siinä kaupan ;)
Kyllähän ensipyörän valinnassa katsottava sitäkin, että mitä sillä aikoo tehdä.Eli joutuu omista lähtökohdistaa punnitsemaan mitä haluaa.
Jos ajo on kesäistä kaupunkiajoa, niin pyörän ketteryydellä ja helpolla käsittelyllä on puolensa.Jos taas matka on Ivalosta Helsinkiin koko kesän, ni saattaa olla tehotonkin,siellä jossain tylsällä oulunjälkeisellä suoralla kaipais vauhtia lisää.Mutta kait ER kulkee sen 120km/h joka on Suomessa kait suurin sallittu nopeus?
Ja mikä silmää miellyttää...sekin niin henkilökohtaista.
Onnea muuten uudelle pyörälle ja nautinnollisia kilometrejä.Luulen, että kun tätä luet, niin pyöär on jo tallissa ;)
 
Osta vaan heti kerralla se tonninen pyörä jossa on tehoa ja vääntöä sopivasti! JA aja rauhallisesti! Itseä vähän harmittaa ku ostin kawasaki zr7:n ja kun ajelee kakspäällä nii kiihtyvyys ja kulkevuus putoaa älyttömästi! Voin kuvitella että tuo er 5 ei jaksa kaksipäällä kulkea ollenkaan! Vaikka sehän on hyvä pyörä jos ajaa yksin ja nautiselee ajosta!  
smile_org.gif
Itselleni Er-5 oli mainio ensimmäinen pyörä! oppipahan hallitsemaan pyörän ja melko varmaan muutama likipiti tilanne olisi voinut muuttua rumemmaksi hieman "kankeammalla" pyörällä. Hengissä ollaan ja kesän aikana oppi paljon ajamisesta sekä ennenkaikkea tuo oli hauskaa! ja yksi jota en ymmärrä; miksi pyörän vaihtaminen on monelle niin vaikeaa?? itse ainakin sain vallan helposti myytyä pois ER:n ja tilalle ostettua hieman suurempaa... talven aikana tuohon kerkeää vallan mainiosti! eikä vaihdossa rahallinen tappio ole paljoa sen enempi kuin "tonnisen" pyörän hinta laskee samassa ajassa.
Sekä suositeltavaa on jokatapauksessa alkuun hommata ns. nakupyörä, sillä katteiden raaputtelu asfalttia vasten syö takuulla miestä enempi.
Ja Er-5 kyyditteli kiltisti sen verran mitä minä kaksipäällä sillä ajelin, kiihdytykset ei nyt mitään räjähtäviä olleet, mutta ei pyörä sentään ylämäkiin hyydy!

summasummarum: omalla kokemuksellani suosittelen ER-5:sta ensimmäiseksi pyöräksi, kiva ajettava pyörä jolla ajelisin mielellään vieläkin! sitten kun luottamusta riittää tarpeeksi omiin taitoihin niin eikun butiikkiin uutta katselemaan!
 
Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?
Tarkotin tuota kustannuskysymystä ainoastaan tuon ekan pyörän hankinnan kohdalla... Mutta taitaa olla sulle turha selittää....
tounge.gif
biggrin.gif
Olen ilmeisesti niin harrastuksen lumoissa, että en ymmärrä kuinka joku voisi vain kokeilla moottoripyöräilyä ja todeta sen ajan ja rahan haaskaamiseksi...
tounge.gif
 
ER on hyvä, eiku tosi hyvä pyörä alkuun. Itse olen tosi tyytyväinen, vaikkakin mieli tekee vajaa kolme kuukautta ER:llä ajaneena isompaa pyörää. Päätin, että ajan/harjoittelen eka kesän ER:llä ja seuraavana kesänä ostan 600cc menopelin. Se on näppärä ja kyllä sillä muiden mukana pysyy.

Kävin radalla perjantaina eka kerran, ja sillä on tosi hyvä aloittaa silläkin saralla - ei ole ainakaan liikaa tehoa.  
wink.gif
Jos mennään metsään, niin mennään pienemmällä rytinällä. No, kuljettajan päästähän sekin on kiinni eikä pyörästä.

Älä maksa liikaa. Itse maksoin Todella siististä vm -99 noin 18000km (huoltokirja) ajetusta "Suomi-ER:stä" 4150e. Muiden mukaan motskariani on säilötty autotallin hyllyssä..  
wink.gif


Suosittelen kyllä ERkkiää - se on kiva kaveri tilanteessa kuin tilanteessa.  
tounge.gif


Edit: Kerrohan toki meille joko olet ostanut/kun ostat motskarin, että mihin päädyit.
 
Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...

Ai kun ER:ällä ajaa 160-170km/h niin kaverit tulee 200km/h ohi? Hienoa, kyllä suomessa poliisien liikennevalvontaa pitäisi näköjään lisätä todella runsaasti.

Ja ehkä kaikilla ei ole sitä heikkoa itsetuntoa joka vaatii sen tehokkaiman ja suuriman että kehtaa ajaa?
 
Kyllähän se niin on että jos ostaa sen tonnisen pyörän niin kukaan meistä ei malta olla kokeilematta pyörän rajoja! Eli varmasti ne nopeusrajoitukset ylittyy jokaisella!
smile_org.gif
 
Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...

Ai kun ER:ällä ajaa 160-170km/h niin kaverit tulee 200km/h ohi? Hienoa, kyllä suomessa poliisien liikennevalvontaa pitäisi näköjään lisätä todella runsaasti.
Joo, oon mäki saanu erpan kulkee 190kmh et kyl se on lähinnä kuskista kiinni et kuka menee ohi ja kuka ei, eikä niinkään pyörästä. Jos siis mennään noin suht koht laillisia nopeuksia.

Mut oikeesti ei kannata kuunnella ketään meistä ku ostat vaan sen mikä oikeelta tuntuu.
 
Itseasiassa omistan jo ERkin, muutama kuvakin osoitteessa:

ER-5

Laitto pahasti kesken, vilkut, peilit, tanko(vääntynyt) ja tuo rekkariteline tarttee vielä säätöä.

Ja en mäkään ajatellu ER:ällä ajella vielä viiskymppisenä, mutta tuo ER:än turha mollaaminen ottaa pahasti aivoon. Noin 5sekuntia sataan ja niinku namo sanoi jopa 190km/h huiput, ei oo mikään turha vehje.
 
Itseasiassa omistan jo ERkin, muutama kuvakin osoitteessa:

ER-5

Laitto pahasti kesken, vilkut, peilit, tanko(vääntynyt) ja tuo rekkariteline tarttee vielä säätöä.

Ja en mäkään ajatellu ER:ällä ajella vielä viiskymppisenä, mutta tuo ER:än turha mollaaminen ottaa pahasti aivoon. Noin 5sekuntia sataan ja niinku namo sanoi jopa 190km/h huiput, ei oo mikään turha vehje.
Joo hyvältähän tuo näyttää, tervetuloa klubiin. Kai sait hintaa tingittyä?
 
Back
Ylös