ER-6 N/F kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anttoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tattis, siitä löytyki hyvä taulukko.
Vähän raffilta tosin kuulostaa 12tkm vaihtovälit. Autoonki tulee vaihdettua 10-15tkm välein, vähän riippuen ajoista. Siihen menee sentään 9 litraa öljyä.
 
Tattis, siitä löytyki hyvä taulukko.
Vähän raffilta tosin kuulostaa 12tkm vaihtovälit. Autoonki tulee vaihdettua 10-15tkm välein, vähän riippuen ajoista. Siihen menee sentään 9 litraa öljyä.

Joo. Syksysin minä omaani vaihtelin kilometreistä riippumatta, ei siinä ollut lähelläkään 12tkm vielä täynnä. Parhaimmillaan taisi 8 tuusaa olla mitä kesän aikana jaksoi rullata.
Eipä se siitä miksikään mene vaikka useamminkin vaihtelee.
 
Tattis, siitä löytyki hyvä taulukko.
Vähän raffilta tosin kuulostaa 12tkm vaihtovälit. Autoonki tulee vaihdettua 10-15tkm välein, vähän riippuen ajoista. Siihen menee sentään 9 litraa öljyä.

Saako kysyä missä autossa on 9l öljytilavuus? Siis jos on henkilöautosta kysymys. Olihan tosin 80-luvulla ilma/öljyjäähdytteisessä Suzukissakin muistaakseni jotain 8l.
 
Isoissa dieseleissä on iso öljytilavuus

Ei ainakaan ilma/öljy gixxerissä tai banditissa ollut kuin nelisen litraa.
 
Saako kysyä missä autossa on 9l öljytilavuus? Siis jos on henkilöautosta kysymys. Olihan tosin 80-luvulla ilma/öljyjäähdytteisessä Suzukissakin muistaakseni jotain 8l.

Volkswagen Touareg, 5-sylinterinen 2.5TDI. Suodattimen kanssa menee karvan vajaa 9 litraa öljyä.
Aina se ei tosin moottorin kokokaan korreloi öljyn määrään. Edellinen auto oli 2.5TDI V6 Passat, ja siihen tais mennä vain alle 5 litraa.
 
Minkäslaisia kilometrejä näillä pikku-Kawoilla on ajettu ennen isompia jumppia ja remontteja. Nettimoton tarjonnassakin hajontaa 10-50tkm, hinnat vajaasta kolmesta kilosta ylöspäin. Jos asianmukaisesti huollettu, kai tuollainen 50tkm ajettukin pitäisi olla vielä aivan soiva kampe?
 
Minkäslaisia kilometrejä näillä pikku-Kawoilla on ajettu ennen isompia jumppia ja remontteja. Nettimoton tarjonnassakin hajontaa 10-50tkm, hinnat vajaasta kolmesta kilosta ylöspäin. Jos asianmukaisesti huollettu, kai tuollainen 50tkm ajettukin pitäisi olla vielä aivan soiva kampe?

Jos on huollettu säännöllisesti ja oikein, niin ei ongelmaa tuollaisilla kilsoilla. Jossain muualla foorumilla tais olla reilusti yli 100tkm ajettuja hyvässä kunnossa vielä.
 
Case closed, auto vaihtui sekä prätkään että autoon. Pyörä vaan ei ole ER6n, vaan ZX6R. Joka tosin on ulkoisesti aika raakasti projektikuntoinen, kone käy ja kukkuu sekä vetää tasaisesti.

Vähän kahen vaiheilla, jotta alkaisko tuota talvella laittelemaan siistimmäksi, vai vaihtaisko johonkin vähän pystymmällä ajoasennolla varustettuun miedompaan laitteeseen.
 
Minkäslaisia kilometrejä näillä pikku-Kawoilla on ajettu ennen isompia jumppia ja remontteja. Nettimoton tarjonnassakin hajontaa 10-50tkm, hinnat vajaasta kolmesta kilosta ylöspäin. Jos asianmukaisesti huollettu, kai tuollainen 50tkm ajettukin pitäisi olla vielä aivan soiva kampe?

No nyt on ER-6Fllä ajettu 162 300 km, ei ongelmia.
 
Back
Ylös