• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Esittelypyörän ostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiieeoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jiieeoo

New member
Esittelypyörän ostaminen

Kysymys lyhyesti: Kannattaako esittelypyörää ostaa, jos sen pitäisi olla hyvässä kunnossa?

Paljonko teidän mielestä pitäisi olla alennusta jos pyörällä on ajettu joitakin satoja kilometrejä? Alle 1000km kuitenkin.

Takuu pyörässähän on normaali.
Ei ne prätkät rikki mene ajamalla, ainakaan yleensä ekalla 1000km:llä
On tehdas uusia prätkiä tuotu suoraan radallekkin eikä ne rikki siitä mene.
Alennusta niin paljon kun vaan saat(oisko 1€/ajettu km?)

Kaikki on kotiapäin jos on alennettu hinta.....miks kunnossa oleva muutaman satasen ajettu pitäis olla -20 %?????Itse kauppiaana en ainakaan moisella alella möisi...:D

Kaikki on kotiapäin jos on alennettu hinta.....miks kunnossa oleva muutaman satasen ajettu pitäis olla -20 %?????Itse kauppiaana en ainakaan moisella alella möisi...:D

Jos uuden ajamattoman saa -10% alennuksella niin kyllä tollanen "käytetty" pitää olla vähintään toi -20%

Ei tuossa nyt -20% alennusta ole, mutta tuntuva alennus kuitenkin. Lähinnä pohdin että onko tuossa nyt jotain riskiä mitä en keksi.

Jos se arveluttaa, että pyörälle on todennäköisesti annettu runtua heti ensikilometreistä lähtien, niin nykyäänhän taidetaan jopa osaltaan suosittaa sitä, että uudelle moottorille (oli kyseessä sitten auto tai moottoripyörä) annettaisiin happea ja reilunpuoleisesti kierroksia jo hyvin pian käyttöönoton jälkeen. Toki koneen pitäisi olla lämmin, aivan punarajalle ei tarvitse mennä jne., mutta että aiemmin pinnalla ollutta hissuttelusisäänajoa pitäisi jopa välttää.

Itsellä on tässä juurikin koe tästä aiheesta menossa; ostimme uuden auton huhtikuussa ja ihan jo ensimmäisillä ajokerroilla, öljyjen lämmittyä normaaliin lämpötilaan, annoin koneelle työtä tehtäväksi ja happea syötäväksi. Kolmosvaihteella, kierrokset 2000 rpm, kaasu pohjaan ja n. 5000-6000 rpm:n kohdalla hölläys moottorijarrulle. Pari tällaista vetoa per setti, jäähdyttely ja pari settiä jäähdyttelyineen vielä perään. Mittarissa nyt reilut 5 tkm ja ainakaan vielä ei ole tarvinnut saksalaisinsinöörin tuotokseen öljyjä lisäillä :jpstyle:

Ei tuossa nyt -20% alennusta ole, mutta tuntuva alennus kuitenkin. Lähinnä pohdin että onko tuossa nyt jotain riskiä mitä en keksi.

Jos se on omaan makuun tuntuva niin ei muuta kuin kaupoille. Vaikka kilsoja ei olekaan paljoa takana, pitää mun mielestä alennuksen olla huomattava sillä kyseessähän on tavallaan käytetty pyörä. Itse varmistaisin erikseen myyjältä, että pyörää ei ole kaaduttu tai muuten rutattu. Tuttu osti aikoinaan esittelyauton joka mainostettiin uutta vastaavaksi. No ensimmäisessä huollossa selvisi, että keula oli rutattu aika huolella. Mukava ylläri uudenveroisesta esittely laitteesta.

Ok, hyvä tietää. En tiedä saisiko tästä prätkästä listahinnasta -10% vaikka olisi käyttämätön, kun on ylivuotinen malli.

Vai vielä ylivuotinen. Ei kait kukaan maksa ylivuotisesta listahintaa?

Ostin joku vuosi takaperin KTM Superduken, joka oli ollut KTM Nordicin koeajopyörän ja ollut jopa PlanBeellä lainassa jossain showssa. Taulussa oli 7500km kun sen ostin ja pois myydessä taisi olla 45tkm. Takaiskarin sisuskalut tuosta meni takuuseen, mutta tuo oli -07 tyyppivika muutenkin. Mitään muita ongelmia ei ollut. Uskaltaisin ostaa toistekin koeajopyörän ja takuuhan niissä on voimassa joka tapauksesssa.

Siis ei ole sama hinta kuin 2012, eli tuossa kohdeprätkässä on alennusta viime vuoteen verrattuna ylivuotisuudesta + esittelypyörän alea.

Sehän se merkkaa, että oletko itse tyytyväinen siihen hintaan? Jos koet hinnan sopivaksi niin hus kauppaan siitä. :D Mitä riskejä tuossa voisi olla, saatko täyden takuun siihen? Ostaahan monet käytettyjä pyöriä yksityisiltä ilman mitään takuuta ja huomattavasti suuremmilla kilsoilla. Sä saat tuohon lähes uuteen pyörään takuun ja mahdollisissa ongelma tilanteissa hoidat asiat liikkeen kanssa.

Sehän se merkkaa, että oletko itse tyytyväinen siihen hintaan? Jos koet hinnan sopivaksi niin hus kauppaan siitä. :D Mitä riskejä tuossa voisi olla, saatko täyden takuun siihen? Ostaahan monet käytettyjä pyöriä yksityisiltä ilman mitään takuuta ja huomattavasti suuremmilla kilsoilla. Sä saat tuohon lähes uuteen pyörään takuun ja mahdollisissa ongelma tilanteissa hoidat asiat liikkeen kanssa.

Täysi takuu tulisi. Ainoa miinus tuossa on, että kauppa on useiden satojen kilometrien päässä, eli jos tulee takuuasioiden vuoksi asiaa kauppaan, niin häviää äkkiä tuo säästö.

Esittelypyörän ostaminen

Mikäs pyörä on kyseessä? Se mitä itse olen koeajoilla käynyt esittelypyörillä, niin aika varovasti on tullut ajeltua niin kuin aina itselle vieraalla kalustolla alkuun. Meinaan vaan, että tietty joku kilokyykyn ostaja saattaa herkemmin sitä runtua antaa jo heti koeajollakin?
Itselle toi ei olis kaupanteon este, mutta käytetty pyörä se on ja tämän pitää hinnassakin näkyä, monasti näissä esittelypyörissä on kyllä noita lisävarusteitakin pultattuna vakiopyöriin verrattuna...ainakin Hondalla näitä rtg-paketteja yms.

Mikäs pyörä on kyseessä? Se mitä itse olen koeajoilla käynyt esittelypyörillä, niin aika varovasti on tullut ajeltua niin kuin aina itselle vieraalla kalustolla alkuun. Meinaan vaan, että tietty joku kilokyykyn ostaja saattaa herkemmin sitä runtua antaa jo heti koeajollakin?

Ei pitäisi olla epäselvyyksiä siinttä, että esittleypyörille on annettu happea RAJUSTI alusta alkaen :shoot:

Nykyinen pyörä on ns. esittelypyörä. Kuinkahan moni teistä on käynyt sitä rääkkäämässä :D Alennusta tuli juurikin se 1 € / kilometri eli tuhat euroa eli kymmenisen prosenttia.

Jälkeenpäin pyörää hartaasti suurennuslasilla läpikäyden pesun yhteydessä huomasin pieniä naarmuja ja paikkauksen jälkiä, jotka viittasivat mahdolliseen paikaltaan kaatamiseen esittelykäytössä, mutta paljon suurempia naarmuja tuli kun kaadoin sen itse parkkiksella :grin:

Nyt kun pientä pyöräkuumetta on taas pukkaamassa aion kytätä demopyöriä (ylivuotisten lisäksi), koska niissä on mun mielestä potentiaalisesti ihan hyvä hinta-laatusuhde noin yleisesti enkä niitä pelkää. Täytyy vaan syynätä vähän tarkemmin ennenkuin ostaa että tietää mitä ostaa ja hyväksyy mahdolliset naarmut tms. ja hinta on omasta mielestä vastaava. Täytyy kyllä ensi kerralla koittaa ajamattomienkin hinnan tinkiminen loppuun asti että on vertailukohta, toi eka pyörä nyt tuli ostettua vähän ex tempore ja kilpailutus jäi olemattomiin.

Täysi takuu tulisi. Ainoa miinus tuossa on, että kauppa on useiden satojen kilometrien päässä, eli jos tulee takuuasioiden vuoksi asiaa kauppaan, niin häviää äkkiä tuo säästö.

Takuuasioita voi hoitaa jokaisessa merkin valtuutetussa huollossa.

Uutta pyörää kun en ikuna oo ostanu ni sanokaas onko niissä sama kun autoissa että kaikki tehot aukeaa vasta x määrän kilometrejä jälkeen? Oma auto ainakin piristy huomattavasti ku oli joku 10-15tkm ajettu. Tuli kyllä koitettua huiput Makedonian motarilla jo 1000km kohdalla ja nyt reilu 170tkm ajettu ja ei mitään vikaa. :thumbup:

Back