• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"Eti ite, käytä googlea!"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mut...
Kai te myönnätte että täällä on paljon porukkaa, joka ei viitsi hakea entisiä ketjuja vaan laiskuuttaan laittaa kysymyksen ja olettaa, että siihen riennetään vastaamaan kaikenkattavasti.
entäs onkos se laiskuutta jos vaikka kysyy Schuberthin visiiristä jotakin, vaikka tietää siitä keskustellun jo lukuisia kertoja.

Jostain kumman syystä rohkenee mielensä ja kysyy vaikka oma haku tässä foorumissa ei ole tuottanut minkäänlaisia tuloksia.

Minkälaisessa on/off maailmassa osa porukasta elää.
Olettavat kaiken pelaavan muillakin samalla tavalla kuin itsellään.

Ja jos ei viitsi vastata, niin miksi pitää kommentoida.

Itseäni ainakin nämä pyörättömät nörtit ärsyttävät, jotka osaavat antaa ainoan neuvon...googleta, käytä hakua.

Ymmärtääkseni tämä on keskustelupalsta eikä mikään tietotaidon kirjasto/arkisto.

Itse ainakaan en koe velvollisuudekseni vastata jokikiseen kysymykseen jonka luulen tietäväni tai lukeneeni aiemmin.
Aina joku vastaa..hyvä niin.

Aina nostanut hattua henkilölle, joka uskaltaa kysyä suoraan mieltään askarruttavaa asiaa. Ja ina myös yrittänyt auttaa.

Täällähän on kysymys moottoripyöräilystä, eikä siitä kuka osaa viheltää kuin modeemi.

Kohteliasta olisi laittaa linkki viestiketjuun jos asiaa on laajemmalti käsitelty.Vaatii yhtä paljon vaivaa kuin näsäviisasteleva kettuilu.

Anteeksi vuodatus..

ps..pyörättömät nörtit ei tarkoita henkilöitä, jotka henkilöitä jotaka eivät vielä/enää omista pyörää.silti ovat kiinostuneita pyöristä..pienenä tarkennuksena..

Se nyt vaan on tyhmää (laiskuutta?) aloittaa uutta topiccia, jos samasta aiheesta löytyy niitä jo n+1 kpl.. Ei ton foorumihaun käyttö niin vaikeaa ole.
kyllä se joskus on, varsinkin kun toi hakumoottori on mikä on.

koita vaikka hakea "jarrupalojen vaihto"

siinä ajassa kun tuolta loppumattomasta suosta alkaa JUURI SITÄ OIKEAA vastausta etsimään, on asiaa ehtinyt kysymään - ja saamaan vastauksen - moneen kertaan.

pftroest.gif
Tämän foorumin nk. 'haku' on yksinkertaisesti no go.

Tällaista tulee:

"Ikonboard CGI Error
Ikonboard has exited with the following error:
Can't call method "query_count" without a package or object reference
This error was reported at: Sources/Lib/FUNC.pm line 874.
Please note that your 'real' paths have been removed to protect your information."

Ei ole toiminut vielä kertaakaan mulla tämä 'haku'.
Joo, laite- ja selainympäristö taatusti vaikuttaa. Mäkkiä en kuitenkaan pois vaihda.

-jami

Tota mulla on toiminut mac os x:n kanssa Ubuntu linuxilla ja tällä Home ed sp3:lla kaikkia yhdistää selain nimeltä Firefox. Oisko jotku "tietoturva"-asetukset liian tiukalla tai jotain?

Ja jos ei viitsi vastata, niin miksi pitää kommentoida.
Ja kun kattoo, niin yleensä näillä kysyjillä on takana 5-10 viestiä ja kirjautuneet sivuille hiljattain..
Kait sellanen joka tätä "Örkin" keskusteluu on seurannu viimeset 5 vuotta, kokee moiset kyselyt turhina, mutta ne voi ohittaa.
Mä en ainakaan ole löytäny tolla haulla yhtään mitään, mut mä en ookkaan mikään tiesikka-kuru...Ei tällaset "vanhat pierut" (jotka on lähes helmitaululla laskenu koulussa) osaa tätä "avaruustiedettä"...En minä ainakaan- hyvä kun koneen saan auki ja suljettua
biggrin.gif

hmm siis miten hakua käytetään topic olisi aika kohdillaan. Hakee vaan mahdollisimman perusmuodossa yksinkertaisesti mitä tarvitsee. Esim jos sebarin laitto ohjeita hakee, niin CBR 1000F ja sit koittaa ilman välilyöntiä samaa ja pitäs kyllä löytyy sopivaa vinkkiä. Kokeile myös esim. Jarrut. Venttilien ja Slipari.
Sitten valkkaa haluaako etsiä otsikoista ja viestistä ja valitsee alemmasta laatikosta aihealueen tai All forums elikkäs kaikki.

Hakeva löytää, kunhan ensin tietää mitä etsii.

hmm siis miten hakua käytetään topic olisi aika kohdillaan. Hakee vaan mahdollisimman perusmuodossa yksinkertaisesti mitä tarvitsee. Esim jos sebarin laitto ohjeita hakee, niin CBR 1000F ja sit koittaa ilman välilyöntiä samaa ja pitäs kyllä löytyy sopivaa vinkkiä. Kokeile myös esim. Jarrut. Venttilien ja Slipari.
Sitten valkkaa haluaako etsiä otsikoista ja viestistä ja valitsee alemmasta laatikosta aihealueen tai All forums elikkäs kaikki.

Hakeva löytää, kunhan ensin tietää mitä etsii.
et ilmeisesti itse ole hakua kokeillut?
tounge.gif

tossa sulle cbr 1000f + jarrut *haku*

Nii ja kirjotappas *** CBR1000f AND jarrut ***
Niinku tuossa ohjeessa sanotaan, ni rupee sekin antamaan järkevämpiä tuloksia.

Täähän ei taas mitenkään tähän aiheeseen liity, mut kun nyt "alan ukot" on paikalla, ni miten mä saan kuvan pienennettyy?..
Joka kerta kun yritän liittää kuvan, ni se herjaa et "kuvatiedosto liian iso"..ja siihe loppu mun liittämiset
tounge.gif

Mihins koitat liittää? Ja milläs käyttiksellä koitat asiaa saada aikaiseksi? Mutta oli kysymys kuvan pikseli koosta, tai tiedostokoosta, niin vastaus on: toimivalla kuvankäsittelyohjelmalla. Nyt pitää sit saada noihin ekoihin kysymyksiin vastaus, niin sit sanon millä ohjelmalla. Hyvä, joskin hieman vaikeakäyttöinen ohjelma on GIMP, jonka löytää sillä googlella hakemalla, ja siitä löytyy versiot melkeen joka käyttikselle. Eikä muuten maksa mitään.

Täähän ei taas mitenkään tähän aiheeseen liity, mut kun nyt "alan ukot" on paikalla, ni miten mä saan kuvan pienennettyy?..
Joka kerta kun yritän liittää kuvan, ni se herjaa et "kuvatiedosto liian iso"..ja siihe loppu mun liittämiset
tounge.gif
rtfm?
biggrin.gif

en tiedä mitä softaa käytät, mutta ihan ilmaisena softana on hyvä esim. irfanview.

http://www.irfanview.com/

ja ohjeita vaikka http://www.somewhere-in-time.net/tutorial/irfanview/

lyhyesti: muokkaat kuvan pikselikoon sopivaksi jonka jälkeen tallennat sopivalla (esim .jpg) pakkauksella.

edit: tänne viestiin liitettävän kuvan max tiedostokoko tais olla 30kb

Morjens...
biggrin.gif

Meni taas sinne "avaruustieteen" puolelle..Mä koitan saada jonkun livenä tähän koneen viereen näyttää, kuin se käypi
tounge.gif

Ei tuu muuten mitään ja säästetään palstatilaa...
....tyhmä mikä tyhmä....
nixweiss.gif

Klikkaa tästä

Ja sit vastailet jees jees niihin kysymyksiin ja sul pitäs olla ton samin suosittelema softa käytössä. Avaat sen ja tutkit vähän aikaa et saa mitään rikottua kuhan naxuttelet siellä softassa.

Sit ku vähän oon kattellu ni kysy lisää vinkkiä mitäs tehdä.

Nii ja toi GIMP on turhan monimutkainen tässä tapauksessa, joten älä siitä välitä.

Kaikkee ei voi tietää, ei ees ihan kaikkee ei silti tyhmä ole
062802jumpie_prv.gif
Niin, mun motto onkin, et "hullu saa olla, muttei tyhmä"
biggrin.gif

Kiitos poijille kaikesta avusta, mä yritän joskus ajan kans koklata tota hommaa... On nyt ainaskin linkkejä, mistä harjotella/kokeilla
thumbs-up.gif

Muo ärsyttää jo kun uus dikikamera siirtää kuvat ihan liian isoina koneelle (poijjaat töis jo laittovat sen muka kaiken pienimmälle...mää taas siitäkä tajunnu mitään- onneks on noita nuorempia ja viisaampia
tounge.gif
)
Ja mitäs mä täs valitteleen, kun mamma (63v) hommas tietsikan ja on sen kans ihan pulas...sit soittelee mulle harvase ilta..mää tajuu sen enempää
biggrin.gif

...painat vaan sitä "renttua"...mullekkin aikanaan opetettiin
biggrin.gif
biggrin.gif

Voisin tulla opettaa kädestä pitäin, mutta ku toi matka o vähä pitkä
tounge.gif

Mut kyllä ne kaikki oppii ku kokeilee  
062802jumpie_prv.gif
No niin tuntuu olevan...pitkä matka ja kivinen tie
biggrin.gif

Eniten täs ärsyttää se , ettei tosiaan TAJUU...ja kun ei viel oo minkään asteista kiinnostusta moiseen rakkineeseen (tietokone) ja silti sitä on pakko käyttää joka päivä- jo töissä...
Sit kun joku jaksaa kädestä pitäen näyttää, et "näin ja näin", ni sit sen tajuu...Mä en ikinä oo jaksanu ees lukee mitään "manuaaleja", parin ekan sivun jälkeen se lentää nurkkaan ja sit vaan painelen kaikki nappulat, kunnes lopuks kaikki on ihan sekasi
biggrin.gif

...sitä pitkäjännitteisyyttä kaivattais
thumbs-up.gif

Kyllä se siitä ! Älä ressaa ittees turhien asioiden takii
wink.gif

Mitä siitä tulis jos kaikki osais ja tietäs kaikki
omg.gif

Yks sekamelska siitä tulis
biggrin.gif

Jos ei oikeasti osaa goolailla, täällä ohjeita:
http://www.google.fi/intl/fi/help/basics.html

http://www.google.fi/intl/fi/help/interpret.html (miten tulkitaan tulokset)

http://www.google.fi/intl/fi/help/refinesearch.html (hienosäätöä)

Onhan se meinaan vähän hönttiä välillä, kun joku avaa topicin "Mistä löydän pyöräni huolto-oppaan?" ja kun googleen lyö ekaksi kyseisen pyörän merkin, mallin ja vuosimallin, plus vaikka huolto-opas TAI service manual, niin eka linkki on just sitä, mitä joku vatipää kysyy täältä.
idea3.gif

(Muistan ite ainakin johonkin tällaiseen vastanneeni täällä joskus, ja googletus kysymyksen esittäjän sanoilla toi halutun tuloksen, noin sekunnissa..)

Back