• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"Eti ite, käytä googlea!"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se nyt vaan on tyhmää (laiskuutta?) aloittaa uutta topiccia, jos samasta aiheesta löytyy niitä jo n+1 kpl.. Ei ton foorumihaun käyttö niin vaikeaa ole.
Tuo vastaus on ihan lähi sukainen sille ajatukselle, että joistain
asioista ei saisi puhua uudelleen. Jos/kun mistään jo puhutusta
ei todellakaan saisi puhua enää, niin aivan varmasti kukaan ei
saisi enää loppuelämässään puhua mitään, sillä aivan taatusti joku
jossain on jo ehtinyt kaikista asioista puhua.

Itse olen sitä mieltä, että kaikesta voi ja täytyykin puhua aivan
juuri niin monesti ja paljon kuin se vain jonkun mielestä on
tarpeellista. Kyllä maailmaan vielä puhetta ja tekstiä mahtuu.

Ihan kaikkein hämmästyttävintä on, kun joku lukee itselleen
epämieluisaa tai kiinnostatamatonta tekstiä ja sitten vielä
valittaa, että ei kiinnosta. Älkää hyvät ihmiset lukeko väkisin
kaikkea mikä ei todellakaan kiinosta, mutta antakaa niiden lukea
joita kiinnostaa. Tuota, ettei anna muiden lukea itselle epämieluisaa
asiaa, kutsutaan sensuuriksi. Suomessa, luojan kiitos, on ainakin
toistaiseksi sananvapaus olemassa ja itse toivoisin sitä noudatettavan.

Tietenkin sellaiset kirjoitukset, jotka eivät noudata hyviä tapoja
tai jotka loukkaavat toisten uskonnollisia vakaumuksia tai kunniaa,
pitää tietenkin poistaa, mutta muunlaiset kirjoitukset pitäisi
jättää vaikka ehkä jollain tavoin olisivatkin vanhan toistoa. Ne
kaikki asiat, jotka esim. minä - vanha pieru - olen käynyt jo
monesti lävitse vaikkapa 1960-luvulla, saattavat nuoremmille olla
täysin uusia. Olisi täysin kohtuutonta nuoria kohtaa kieltää heitä
pohtimasta asoita vaikka minä olen ne jo pohtinut.
buttrock.gif

Tuo linkittäminen jo olemassa olevaan keskusteluun on ihan hyvä juttu. Itsellä ei ainakaan ole foorumin hakutoiminto vielä kertaakaan toiminut (olen siis vähemmistöön kuuluva mac koneen omistaja ja mainittakoon vielä, että vika on mitä luultavimmin omassa koneessani, joka on jo lahoamispisteessä), joten olen sieltä V***n googlesta katsonut ja tähän mennessä löytänytkin vastauksia, mutta pahoittelut jo etukäteen, jos joskus jossain vaiheessa en löydä tarvitsemaani tietoa googelilla ja joudun uuden aiheen siitä raapustelemaan vaikka jossain foorumin syövereissä siitä on joskus keskusteltu.

Kiitos ja anteeksi
bowdown.gif
Oletan että käytät Safaria. Haku ei toimi Safarilla, Caminolla kuitenkin toimii. Täältä Caminon saa.

Aika hyvä osa ihmisistä on tyhmiä, laiskoja ja itsekeskeisiä - vähän vaihtelevassa järjestyksessä.

Patalaiska P33lo joka ei viitsi tehdä itse asiansa eteen yhtään mitään ja olettaa jostain kumman syystä, peruspumminluonteensa mukaan, että joku tekee hänelle palveluksen ja selvittää sadannen kerran jonkin asian, ei ole kovinkaan todennäköisesti palauttamassa palvelusta - ainankaan missään muodossa mikä olisi minkään arvoinen.

Erityisen hedelmällistä on kysyä asioita threadissa jossa ne on kerrottu muutamaa viestiä aiemmin...

Ainut rationaalinen syy uudelleen ja uudelleen toistuvien kysymysten vastailuun on toki se että vastaaja mahdollisesti kokee että moottoripyöräily on harrastuksena niin hieno asia että sen takia kannattaa tehdä hyväntekeväisyyttä lajin eteen vaikka siitä ei kostu kuin hyvän mielen.

Asia on vähän samanlainen kuin joku vieras sikaniska tärähtäis prätkätallille ja julistaisi että joku voisi voidella häneltä ketjut, tarkastaa rengaspaineet ja oikeastaan pestä pyöränkin kun hän ei itse viitsi, vaikka osaisi kyllä jos vaivautuisi yrittämään.

Usein nää keskustelut menee siten että a) kysytään apua ongelmaan b) arvaillaan mahdollista ongelmaa noin 100 viestin verran c) ratkaisun tietäjä kertoo ratkaisun d) jatketaan yleistä keskustelua aiheesta.

Nyt jos siis haluan löytää ratkaisun niin saan selata vähintään nuo 100 ekaa viestiä läpi kunnes vihdoin törmään ratkaisuun.

KUN/JOS elämässä on muutakin kuin tietokone niin ei halua etsiä johonkin ongelmaan ratkaisua tuntikausia jos homma vaikka ratkeaisi sillä että kysyy ja seuraavana päivänä lukee vastauksen. Laiskaa on joo tottakai mutta tuossa on muutama ilta/yö mennyt kun on etsinyt ratkaisua esimerkiksi Nokian puhelimen sisäisen gps:n toimivuudesta tietyillä softilla. Google palauttaa linkkejä keskusteluihin joissa saattaa olla jopa 100 sivua ja yhdessä ainoassa viestissä on se tärkeä tieto joka auttaa minua.

Itseäni ei haittaa lainkaan että .org:ssa suurin osa keskusteluista jää lukematta. Selailen silloin tällöin uusimpien viestien otsikot läpi ja lukaisen ne jotka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ei niitä kaikkia tarvi kahlata joka ilta läpi - niinkuin osa taita tehdä.

Ei pysty ymmärtää mitä niitte tyyppien päässä liikkuu jotka kommentoi jotain "eti googlesta, käytä hakua, jne jne..".
Eikö tän foorumin idea ole kysyä neuvoa muilta, muiden mielipiteitä ja apua muutenkin jos ei vaikka itse osaa/löydä?!
Just näin; muutenhan tämän foorumin voisi suurimmalta osin sulkea kirjoittamiselta ja kaikki voisivat hakea sieltä vastaukset. Melkein kaikkihan on jo kysytty ainakin kertaalleen...

Tietysti saahan sitä kysyjätkin vähän ajatella ja esim. jos ei ala joskus johonkin (järkevää) vastausta kuulumaan niin voihan sitä kysymystäkin katsoa vähän 'sillä silmällä' että mitähän tuli kysyttyä
tounge.gif

Ei pysty ymmärtää mitä niitte tyyppien päässä liikkuu jotka kommentoi jotain "eti googlesta, käytä hakua, jne jne..".
Eikö tän foorumin idea ole kysyä neuvoa muilta, muiden mielipiteitä ja apua muutenkin jos ei vaikka itse osaa/löydä?!
Just näin; muutenhan tämän foorumin voisi suurimmalta osin sulkea kirjoittamiselta ja kaikki voisivat hakea sieltä vastaukset. Melkein kaikkihan on jo kysytty ainakin kertaalleen...

Tietysti saahan sitä kysyjätkin vähän ajatella ja esim. jos ei ala joskus johonkin (järkevää) vastausta kuulumaan niin voihan sitä kysymystäkin katsoa vähän 'sillä silmällä' että mitähän tuli kysyttyä
tounge.gif
Nii, tätä mä juuri tarkoitin!! Hienoa että joku on samaa mieltä
smile_org.gif
!

Usein nää keskustelut menee siten että a) kysytään apua ongelmaan b) arvaillaan mahdollista ongelmaa noin 100 viestin verran c) ratkaisun tietäjä kertoo ratkaisun d) jatketaan yleistä keskustelua aiheesta.

Nyt jos siis haluan löytää ratkaisun niin saan selata vähintään nuo 100 ekaa viestiä läpi kunnes vihdoin törmään ratkaisuun.
Jep, ja jos haluat odottaa about 100 viestiä a'la "tsekaa tappokytkin, onko bensahana auki" saadaksesi vastauksen akuuttiin pulmaasi, avaa ihmeessä uusi keskustelu äläkä missään tapauksessa tsekkaa niitä aikaisempia samaa aihetta käsitelleitä keskusteluja.

Voisi kai haun ohella olla olemassa jonkinlainen moottoripyörä-wikikin. Veikkaanpa vaan, että nämä tyypilliset ketjunrasvaus-moottoriöljy yms. kyselijät tuskin viitsisivät sieltäkään mitään etsiä, vaan aloitettaisiin siitäkni huolimatta uusi aihe joka asiasta. Kyllä mielestäni KVG on paikallaan laiskoille...
eikös tuollainen motowiki olekin,vastaava ku autowiki.joskus vaan muistaisin eksyneeni tuonne kun jotain googlen kans hain.tosin voin muistaa aivan väärin.www.motot.net/wiki

Mielestäni moottori pyörän omistaminen olisi edellytys että saisi kirottaa tänne moottori pyörä orkiin koska on kaikenlaisia kakka päitä jotka eivät osaa kirottaa, eivät tiedä mistään mitään ja kattovat itse vastaukse vittu kuuklesta.

Ja erittäin vaikeaa on myös löytää vastausta kysymykseensä hakua käyttämällä, kun suurin osa viesteistä on paskanjauhanta -osaston kamaa aiheesta Delvac, ylinopeudet vs. alinopeudet ja kukkahatut.

Nyt näkisin niin, että tämän ketjun aloittaja on asian ytimessä, eikä varmastikaan valita turhasta. Suurin ongelma lienevät ne, jotka ovat lahjana saaneet mopokortin ja omistavat firman läppärin sekä intterin netin, ja tietävät kaikesta kaiken. Siis ihan kaikesta. Aina. Ja sitten sitä vanhan miehen tuskaa pitää tulla tänne purkamaan.

Kokeilkaapa joskus ajaakin sillä mopolla, älkääkä aina roikkuko täällä. Ja moikkaillaan kun tavataan tien päällä. Ei se mopo ojaan mene jos toisen käden irroittaa hetkeksi  
tounge.gif

Elämä on motoristin parasta aikaa!  
062802moto_prv.gif

Mikä siinä on ku ei kaikki ihmiset voi olla vaa ympärileikattuja ja räjäyttele kaikkea mikä liikkuu?

...ku ihmiset vaa on erilaisia... get used to it!

mitä? onko modet käyny siivomassa tätä topikkia?

bowdown.gif

bowdown.gif

ei tartte itte kaikkia deletoida
biggrin.gif

Back