Etumus palelee nakussa

Kai ne housut reiden kohtaa sen verran kiristää ettei tuuli lahkeista ylös asti nouse. Itte ajelin muutamat keväät ja syksyt Hornetilla housuilla jossa oli irroitettava vuori ja ei ollut koskaan tuollaista ongelmaa.

Tänään ajoin MP:n bulleteilla sibbossa ja oli munilla kylmä. Ohuet pitkät alla... Tankki kylmä ja viima. Yokoilla ei samaa oiretta, mut kesäpöksyiksi ne hómmasinkin... Tää vaan on välineurheilua, eli vaatteet sään/kelin mukaan. Pässinpökkimää oikeisiin paikkoihin, niin ei edes huomaa keliä...

Tuulenpitävät hiihtokalsarit on ainakin minun kohdalla auttaneet.

Tosiaan juu, tuulenpitävä sen minunkin vuori oli, kun oli pvc "sadevuori".

Jokaisella on tapansa. Mutta jos nykyiset pökät ovat vähääkään tiukat ja vyötärö jää mielestäsi liian alhaalle, ostaisin sinuna kumminkin vielä rinnalle toiset, joissa on korkealle ulottuva kaulus ja tiiviisti sulkeutuvat lahkeet. Poistettava vuori on iso etu. Kokeilut eri välihousumateriaaleilla antavat enemmän liikkumavaraa eri lämpötiloja ajatellen. Hätäratkaisu jäätyessä: paperiset käsipyyhkeet.
buttrock.gif

Pitkii kalsareita voi laittaa kahdet tai useammat päällekkäin, kerrospukeutuminen auttaa.
Tai alasyndit niin on vehkeet suojassa viimalta ja iskuilta. (edit: ja näyttää isommalta)

..

Mulla on tota mallia paita käytössä.
Suojaa edestä ja hengittää takaa.

Ohkaisesta teltta/retkipatjasta muotoiltu kappale housuihin etumuksen suojaksi on toimivaksi todettu...

syys/kevät kelille omat housut ja kesälle omat,tai yhdet missä irroitettava vuori,niillä olen itse pärjännyt.

Ok kiitti neuvoista!täytyy vielä kokeilla noita tuulen plokkaavia kalsareita tai jotain tuulihousuja.Nyttenkin kyllä on golleget ajohousujen alla.Täytyy siihen vielä pitkikset ja jotkut bokserit kokeilla.Jollei auta,niin sitten on haettava ne uudet bökät.

KUNNON ISOKOKOISIA "kusivaippoja" käytin enduromopolla ajellessa. (Kisoissa).
Oli myös yksi etu:ei "lyönyt"munia bensatankkiin! Pehmensi iskuja!
062802moto_prv.gif

Itellä kans tuo ongelma ja appiukko käski laittaa ketuntaljan housuihin. En tiedä sit toimisko
smile_org.gif

Kovin on tuttu ilmiö. Ongelmana omissa ajokamoissa on se, että vaikka on vuorta ja kerrospukeutumista, niin ajoasennossa ulkopinta painaa koko moskan liiaksi ihoa vasten. Näin kerros jää varsin ohueksi, ja kun tuolla osastolla käy kohtalainen viima näissä nakuissa, niin kun ilma viilentää ulkopinnan, kylmä etenee helposti kaikkien kerrosten läpi helposti kriittiselle alueelle tiukaksi painuneen eristekerroksen läpi. Tulee jo mieleen, että jos heittäs jonkun neopreenietumuksen tai jonkun sellaisen joka ei painu niin tiukkaan kasaan, niin se voisi toimia paremmin.

Öö, tuli mieleen kahvalämppärit uusiokäytössä, tuunattuna sillä em. ketunnahkalla? Molempi parempi.

Ride on.
062802moto_prv.gif

Back