Etupää täristää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mistähän mahtaa johtua moinen?
Aina, kun lähdet liikkeelle, niin n.10 km/h alkaa etupyörä täristä, mutta loppuu muutaman metrin päästä ja toinen aiheuttaja on kevyt jarrutus.
Ajon aikana sitä ei huomaa.
Laakerit on kunnossa, ruuvit kiinni, vaimentimissa oikea määrä öljyä (koitettiin lisätäkin, muttei auttanut).

Jos ei kerran väljää löydy mistään, vika voi olla renkaassa. rekaaseen voi seisoessa tulla "lommo", joka sitten oikenee pienen ajon jälkeen. Näin etenkin, jos paineet liian matalat. Onhan rengas kunnolla vanteella?

Ihme homma.
Kävin kokeilemassa jarrutusta ja kun veti asfaltilla etupyörän lukkoon, niin se alkoi pomppia, kuin kenguru.
Voisko putket joustaa niin paljon?
Täytyy soittaa Arwille.

Oisko se rengas kuitenkin "entinen"....vanhako se?Saattaapi olla joku kangas-repeämä tjtn vastaavaa....
lookaround_orig.gif

Mikäs noi etujarrulevyt pistää kieroks? Mulla on alkanut jarrutuksissa etupää täristää, eli jarrulevy(t) on vissiin männynnä viuluks...
veryangry.gif

P**kele, mä linkoon noi jarrut lepikkoon ja alan jarrutella moottorilla ja jalkoja maata pitkin laahaamalla...

Jos eturenkaan kuviossa on "paloja", niin ne saattaa kulua toisesta päästä siten että etupää täristää. Minulla on jonkin verran kulunut Michelin Macadam (vai miten se nyt kirjoitetaan) ja hitaassa vauhdissa täristää (myös työntäessä).

Mulla oli pahoja woblaus/tärinäongelmia viime kesänä ja vaikka tsekkasin kaikki etupään laakerit, vaihdoin keulanesteet, tsekkasin jouset ym. niin vasta näennnäisesti hyväkuntoisen Metzelerin eturenkaan vaihto auttoi. Ostin tilalle Contin touring renkaan jossa pitäisi olla erityinen vaimennuskerros  
biggrin.gif
juuri woblausta vastaan.

Siihen loppui tärinät!

Sun ongelma saattaa johtua jostain muusta, mutta tämä ihan tiedoksi vaan.

Mulla ollu kans samanlaisia oireita, varsinkin kevyessä jarrutuksessa "nypyttää" ja woblaa tasasellakin ku ottaa hanskat irti tangosta.

Tota ku tutkin ni jarrulevyissä ilmeni pieni heitto ja eturengas on kulunu ihan päin peesettä. Tod näk edellinen omistaja ajanut liian pienillä paineilla ja jotenkin jarrutellu levyt kieroks..

Kawoissa, ainakin vanhemmissa zetoreissa ja gepezeissä tuo levyjen kierous on ihan tyypillistä.

Back