ETV 1000 Caponord

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cebari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cebari

New member
Ajattelin kerätä tähän ketjuun Caponordin ominaisuuksia / vikoja.


1- Ruskeat virtaliittimet penkin sekä tankin alla.
Vaihdettava parempiin. Sulavat ennen pitkää.

2-Virran tasaaja.
Vanhaa tekniikkaa lataa huonosti ja käy kuumana. Sippaa ennen pitkään.
Honda CBR 600 R -06 ylös, mosfet versio käy tilalle pienellä modilla.
Samalla pääsee eroon ruskeista liittimistä. Multa löytyy uusi vakio tasaaja jos joku tarvitsee!

3- Tankin sisäiset bensaletkut kulahtaa ja aiheuttaa sammumisia.
Uudet letkut Motonetista. Pitää kestää myös ulkopuolelta bensaa!!!

4- Bensapumpun johtojen läpivienti tankin alla hapertuu ajan kanssa. Jolloin tankissa oleva vesi pääsee
hapettamaan johtojen liitokset. Jos putsaa ja juottaa liitokset kuntoon, on löydettävä tiivistemassa
tilalle joka kestää etanolibensiiniä. Muuten uusi johtosarja varaosana.

5- Sivujalan turvakytkin alkaa temppuilemaan ajan kanssa. Sen voi ohittaa tai uusia.

6- Etujouset vakiona hieman liian löysät. Vaihtoehtoja jäykemmiksi monia.

7- Kampiakselin asennontunnistin saattaa hajota. Sammuilee ajosta. Sen saa selville mittaamalla ja lämmittämällä sitä
kuumailmapuhaltimella

8- Puolat kulutustavaraa. Orggikset maksaa maltaita, mutta Motonetista pikku modilla Ranskalaisten V6 moottoristen
puolat 38€ /kpl käy

Tässä nyt muutama aluksi. Kerätään lisää kunhan keksitään :D
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin kerätä tähän ketjuun Caponordin ominaisuuksia / vikoja.


1- Ruskeat virtaliittimet penkin sekä tankin alla.
Vaihdettava parempiin. Sulavat ennen pitkää.

2-Virran tasaaja.
Vanhaa tekniikkaa lataa huonosti ja käy kuumana. Sippaa ennen pitkään.
Honda CBR 600 R -06 ylös, mosfet versio käy tilalle pienellä modilla.
Samalla pääsee eroon ruskeista liittimistä.

3- Tankin sisäiset bensaletkut kulahtaa ja aiheuttaa sammumisia.
Uudet letkut Motonetista. Pitää kestää myös ulkopuolelta bensaa!!!

4- Bensapumpun johtojen läpivienti tankin alla hapertuu ajan kanssa. Jolloin tankissa oleva vesi pääsee
hapettamaan johtojen liitokset. Jos putsaa ja juottaa liitokset kuntoon, on löydettävä tiivistemassa
tilalle joka kestää etanolibensiiniä. Muuten uusi johtosarja varaosana.

5- Sivujalan turvakytkin alkaa temppuilemaan ajan kanssa. Sen voi ohittaa tai uusia.

6- Etujouset vakiona hieman liian löysät. Vaihtoehtoja jäykemmiksi monia.

7- Kampiakselin asennontunnistin saattaa hajota. Sammuilee ajosta. Sen saa selville mittaamalla ja lämmittämällä sitä
kuumailmapuhaltimella

8- Puolat kulutustavaraa. Orggikset maksaa maltaita, mutta Motonetista pikku modilla Ranskalaisten V6 moottoristen
puolat 38€ /kpl käy

Tässä nyt muutama aluksi. Kerätään lisää kunhan keksitään :D

Moro

Tässä meni itseltä juuri puola sököksi.

Ilmeisesti orgit vaikeammin saatavilla, ja loppuviikosta pitäis lähteä reissuun.

Voitko kuvailla miten nuo V6 puolat saa sopimaan koneeseen?

Tietenkin jos joltakin löytyy ylimääräinen o puola niin voin heti ostaa pois.
 
Terve, itellä on vielä capo ja siitä meni besaletkun liitin siis se mikä menee tankkiin, no kyselin aprilia liikkeestä ja sanottiin ettei oo korvaavaa osaa joten laitettiin tilaukseen ja vaan 75 euroa, no pariviikkoa oottelin ja rupesin kattelemaan netistä samanlaista ja mitens kävikään samanlaisia liittimiä myydään vaikka missä :O no suomenpikaliitin firmasta samanlainen 10 euroa,et ei näköjään aina kannata luottaa merkkiliikkeeseen vaan tutkia ensin netin ihmeellisestä mailmasta ettei ihan tule kusetetuksi :p No aprilialta soitettiin 4 viikon jälkeen että osan saa hakee, arvatkaa vaan haenko :;):
 
Joo noi liittimet jäikin tuosta listalta. Löysitkö oikein ne metalliset versiot niistä?
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin kerätä tähän ketjuun Caponordin ominaisuuksia / vikoja.


1- Ruskeat virtaliittimet penkin sekä tankin alla.
Vaihdettava parempiin. Sulavat ennen pitkää.

2-Virran tasaaja.
Vanhaa tekniikkaa lataa huonosti ja käy kuumana. Sippaa ennen pitkään.
Honda CBR 600 R -06 ylös, mosfet versio käy tilalle pienellä modilla.
Samalla pääsee eroon ruskeista liittimistä. Multa löytyy uusi vakio tasaaja jos joku tarvitsee!

3- Tankin sisäiset bensaletkut kulahtaa ja aiheuttaa sammumisia.
Uudet letkut Motonetista. Pitää kestää myös ulkopuolelta bensaa!!!

4- Bensapumpun johtojen läpivienti tankin alla hapertuu ajan kanssa. Jolloin tankissa oleva vesi pääsee
hapettamaan johtojen liitokset. Jos putsaa ja juottaa liitokset kuntoon, on löydettävä tiivistemassa
tilalle joka kestää etanolibensiiniä. Muuten uusi johtosarja varaosana.

5- Sivujalan turvakytkin alkaa temppuilemaan ajan kanssa. Sen voi ohittaa tai uusia.

6- Etujouset vakiona hieman liian löysät. Vaihtoehtoja jäykemmiksi monia.

7- Kampiakselin asennontunnistin saattaa hajota. Sammuilee ajosta. Sen saa selville mittaamalla ja lämmittämällä sitä
kuumailmapuhaltimella

8- Puolat kulutustavaraa. Orggikset maksaa maltaita, mutta Motonetista pikku modilla Ranskalaisten V6 moottoristen
puolat 38€ /kpl käy

Tässä nyt muutama aluksi. Kerätään lisää kunhan keksitään :D

hei , mikä Mosfet tyyppi käy Capon ETV 1000 -03 on ainakin 3 tyyppiäm Mosfet: FH 008EE, FH 0020, FH 0020aa
pyörästäni hajosi säädin ja tarvistaattori 9000 km jälkeen, alkuperäinen maksaa oikean käden.
Mitä modausta Mosfet tarvii.

Terv. matkanorsu
 
hei , mikä Mosfet tyyppi käy Capon ETV 1000 -03 on ainakin 3 tyyppiäm Mosfet: FH 008EE, FH 0020, FH 0020aa
pyörästäni hajosi säädin ja tarvistaattori 9000 km jälkeen, alkuperäinen maksaa oikean käden.
Mitä modausta Mosfet tarvii.

Terv. matkanorsu

RSV ainakin on toiminut jonkun aikaa SH847:lla, tosin onhan se alkuperäistä isompi eli asennuspaikan modailua ja johdotushommia vaatii. Caposta ei ole kokemusta, jos vaikka siihen meniskin helpommin.
 
hei , mikä Mosfet tyyppi käy Capon ETV 1000 -03 on ainakin 3 tyyppiäm Mosfet: FH 008EE, FH 0020, FH 0020aa
pyörästäni hajosi säädin ja tarvistaattori 9000 km jälkeen, alkuperäinen maksaa oikean käden.
Mitä modausta Mosfet tarvii.

Terv. matkanorsu
Tää tulikin jo tuonne toiseen threadiin laitettua, mutta FH008ED ainakin on saman kokoinen, reiät samassa paikassa, mutta liittimet erilaiset (ks. kuva, jossa enää latat kiinni). Olis tietty mahdollista ostaa vastaavat (Hondan käyttämät) liittimet pyörään ni ei tarvis RR:n johtoihin kajota, mutta itse halusin tehdä täysin vedenpitävät liitokset, jottei enää hapetu, kuumene ja sula.
Noita FH008ED:tä oli monen hintaisia Ebayssa, mutta se halvinkin näyttää toimivan kunnolla.
 

Liitetiedostot

  • FH008EE.jpg
    FH008EE.jpg
    88,5 KB · Katselut: 36
Tää tulikin jo tuonne toiseen threadiin laitettua, mutta FH008ED ainakin on saman kokoinen, reiät samassa paikassa, mutta liittimet erilaiset (ks. kuva, jossa enää latat kiinni). Olis tietty mahdollista ostaa vastaavat (Hondan käyttämät) liittimet pyörään ni ei tarvis RR:n johtoihin kajota, mutta itse halusin tehdä täysin vedenpitävät liitokset, jottei enää hapetu, kuumene ja sula.
Noita FH008ED:tä oli monen hintaisia Ebayssa, mutta se halvinkin näyttää toimivan kunnolla.

Hei!
Nyt on Fh008ED säädin tallin hyllyllä, piti olla Shindengen, mutta taitaa olla kiinan pojan tekemä vaikka hintaa
oli, liittimet on tosiaan erilaiset, voisitko neuvoa miten uuden säätimen johtimien kytkentä on? ei ole numeroita ja väritkin ovat samat nipuissaan, toisessa taisi olla keltaiset toisessa valkoiset.:orgmp:
 
Montako johtoa sulla on? Mulla oli 3x keltainen (järjestyksellä ei ole väliä, nämä menee staattorilta tuleviin keltaisiin ohtoihin) ja 1x vihreä-valkoinen (menee maahan - pyörässä kaksi ohutta sinistä-punaista johtoa) ja 1x puna-valkoinen (menee pääsulakkeiden kautta akun plussaan - musta-punaiset johdot pyörässä).

Täällä on väritetty kytkentäkaavio: https://www.moto-abruzzo.net/blog/wp-content/uploads/2011/07/CaponordWiringDiagram.pdf

Toi on uudemmasta mallista, mutta ainakin värit jännitteensäätimeltä täsmää.

Itse teippasin ja jätin noi punamustat johdot pois ja korvasin sen suoralla ja huomattavasti paksumalla johdolla akun miinukseen. En tiedä oliko tällä vaikutusta, mutta latausjännite parani akulta mitattuna. Saattoi toki johtua muistakin muutoksista.

Liitosten tekemiseen löytyy monenlaista ohjetta. Ainakin noi keltaiset johdot lämpenee, joten se kannattaa ottaa huomioon. Vesitiivis liitos säästää korroosiolta, mutta toiset on sitä mieltä, että veden pitäisi päästä poiskin, jos sitä sinne joskus pääsee. Se ruskea liitin on huono, se kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. apriliaforum.com ja sieltä haku "brown connector" ja löytyy ohjeita.

Jos sullakin lähteviä johtoja on vain kaksi, niin jotain muutoksia joudut tekemään. Jos sulla on siisti liitin siinä RR:ssä (ehkä Hondaan sopiva?), niin hommaa siihen vastakappale (yhdistä ne punamustat johdot toiseen ja laita uusi paksumpi miinusjohto toiseen).

Kannattaa vähän kokeilla että mihin ne johdot riittää. Se FH008ED mahtuu paikoilleen joko samoin päin kuin vanha tai 180 käännettynä (johdot ylöspäin).

Ennen kuin purat vanhan systeemin, mittaa latausjännitteet (tyhjäkäynnillä ja 4000rpm, ilman valoja ja pitkät päällä) niin pääset vertaamaan paraniko tilanne.
 
Viimeksi muokattu:
Montako johtoa sulla on? Mulla oli 3x keltainen (järjestyksellä ei ole väliä, nämä menee staattorilta tuleviin keltaisiin ohtoihin) ja 1x vihreä-valkoinen (menee maahan - pyörässä kaksi ohutta sinistä-punaista johtoa) ja 1x puna-valkoinen (menee pääsulakkeiden kautta akun plussaan - musta-punaiset johdot pyörässä).

Täällä on väritetty kytkentäkaavio: https://www.moto-abruzzo.net/blog/wp-content/uploads/2011/07/CaponordWiringDiagram.pdf

Toi on uudemmasta mallista, mutta ainakin värit jännitteensäätimeltä täsmää.

Itse teippasin ja jätin noi punamustat johdot pois ja korvasin sen suoralla ja huomattavasti paksumalla johdolla akun miinukseen. En tiedä oliko tällä vaikutusta, mutta latausjännite parani akulta mitattuna. Saattoi toki johtua muistakin muutoksista.

Liitosten tekemiseen löytyy monenlaista ohjetta. Ainakin noi keltaiset johdot lämpenee, joten se kannattaa ottaa huomioon. Vesitiivis liitos säästää korroosiolta, mutta toiset on sitä mieltä, että veden pitäisi päästä poiskin, jos sitä sinne joskus pääsee. Se ruskea liitin on huono, se kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. apriliaforum.com ja sieltä haku "brown connector" ja löytyy ohjeita.

Jos sullakin lähteviä johtoja on vain kaksi, niin jotain muutoksia joudut tekemään. Jos sulla on siisti liitin siinä RR:ssä (ehkä Hondaan sopiva?), niin hommaa siihen vastakappale (yhdistä ne punamustat johdot toiseen ja laita uusi paksumpi miinusjohto toiseen).

Kannattaa vähän kokeilla että mihin ne johdot riittää. Se FH008ED mahtuu paikoilleen joko samoin päin kuin vanha tai 180 käännettynä (johdot ylöspäin).

Ennen kuin purat vanhan systeemin, mittaa latausjännitteet (tyhjäkäynnillä ja 4000rpm, ilman valoja ja pitkät päällä) niin pääset vertaamaan paraniko tilanne.

Kiitos vastauksestasi!
Säätimessä on 5 johdinta, 3 keltaista toisessa liittimessä ja toisessa 2 punainen ja vihreä, eli kytkentä menee esittämäsi mukaisesti? Johtimet ovat suht paksua tavaraa, täytyy varmaan liitokset vahvistaa tinaamalla.
Kielitaito mulla on yksi tenkkapoo, kyllä talvenaikaan Apikani tulee entistä ehommaksi.
 
Kiitos vastauksestasi!
Säätimessä on 5 johdinta, 3 keltaista toisessa liittimessä ja toisessa 2 punainen ja vihreä, eli kytkentä menee esittämäsi mukaisesti? Johtimet ovat suht paksua tavaraa, täytyy varmaan liitokset vahvistaa tinaamalla.
Kielitaito mulla on yksi tenkkapoo, kyllä talvenaikaan Apikani tulee entistä ehommaksi.

Nyt on FE 008 ED kytketty, johdot tinasin ja hyvin pukkaa Imatran voimaa, latausjännite nousi lähes voltin, nyt on valillakin 14.1. ennen valoitta 13.7V ja säädin ei lämpene juuri ollenkaan, taisi olla hyvä muutos, kiitos vinkeistä Aprilia kuskit.
 
Vaikuttaa vahvasti siltä, ettäalle on tulossa tonninen Caponord.

ABS:t on, mutta mites on, onko tollasessa integroidut jarrut?
 
Eipä ole ei, eikä ABSejakaan. Nyt on siis '05 Capo ollut alla kuukauden verran.

Hieno peli ajella, 1800km reissu tuli kakspäällä heitettyä viime viikolla ja ainut mikä puutui oli perse :)
Laukkuihin mahtuu mukavasti tavaraa ja emäntäkin tykkäsi.

Jo hakumatkalla jäin pari kertaa tien poskeen, syyksi paljastui lataussäätimen pään ruskea liitin. En tiedä oliko säädin vaihdettu vaiko liitin, mutta liitin oli kiinni pienillä abikoilla ja yksi liitos oli auki. Olivat muutenkin kehnon oloiset joten tein paremmat. Samalla vaihdoin uuden akun ja lisäsin eteen USB-liittimet jännitenäytöllä niin näkee jos lakkaa lataamasta. Reissaamista ajatellen asensin USB-liittimet takaboksiinkin, kyytiläisen penkin alle pikaliitin ja johto läpiviennillä laukkuun.

Kaikki jarrupalat ja etukumi meni vaihtoon myös. Kytkin ei irrottanut kunnolla ilmauksesta huolimatta, tai ainakin jäi kantamaan hyvin pian ilmauksen jälkeen. Ilmaillessa huomasin, että työsylinterin pään banjopultti liikahti, joten kiristin sitä ja se katkesi. Nyt odottelen uutta, olikohan alunperinkin murtunut ja siksi päästi ilmaa järjestelmään...
 
Minkäslaista sammumista noien tankin sisäisten letkujen murtuminen aiheuttaa?

Oma capo hyytyi tänä aamuna työmatkalle. Sammui eikä käynnistynyt heti uudestaan. Hetken kuluttua käynnistyi, mutta sammui taas minuutin päästä. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Starttaa, releet vetää mutta bensapumpun ääntä ei kuulu. Irrottelin siinä kyytiä odotellessa tankkiakin ja pumpun ääni alkoi kuulua ainakin vaimeasti.

Ykkösolettamus on, että pumppu vetää vimeisiään. Pistin jo uuden tilaukseen, Magneti Marrelli 313011300039 pitäisi olla sopiva. Hyvät ohjeetkin löysin pumpun vaihtoon.
 
Letkut todennäköisemmät. Ei vain saa bensaa. Ei käy eikä käynnisty.
 
Letkut todennäköisemmät. Ei vain saa bensaa. Ei käy eikä käynnisty.
Okei, pitääpä tutkia. Kiitos vinkistä.
Onko siellä muuta kuin kuvassa näkyvät suodattimen molemmin puolin olevat letkut?

Huono letkuhan vaikuttaisi myös pumpun ääneen kun ei saa tehtyä painetta?

000000513442-3-big.jpg
 
Ei oo. Motonetin gatesin upotettavaa letkua tilalle ja uus suodatin tietty.

Edit: jos tuossa on siis huohotusletkut valettu. Jos ei, niin nekin pitää vaihtaa. Sellainen jos menee tulee bensat kadulle, mikäli repeämä on bensanpinnan alapuolella.
 
Huohotusletkut on missä? Tankin peräpäästä alas lähtee jotkut ilmaletkut, ovat tosi kevyesti kiinni.
Ilmeisesti huohotusletkut menee tankin sisällä niistä yhteistä bensanpinnan yläpuolelle?

Jos on noin, niin mainitsemassasi tilanteessa on aika lähellä ettei ne bensat mene kadun sijaan pakoputken päälle :kääk:
 
Back
Ylös