Geeäsäxähvä
New member
:Repsiö:Enempi vaikuttaa että olisi paikallaan kultainen suihku Bemarin tehtaalla takuupolitiikasta päättäville.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:Repsiö:Enempi vaikuttaa että olisi paikallaan kultainen suihku Bemarin tehtaalla takuupolitiikasta päättäville.
Eipäs ollut, vaan se oli Showan 2-pyöräinen, moottoroitu etuhaarukka, jossa vain nyt sattuu olemaan alihankintana saksalaisvalmisteinen haarukan takaosantuenta, joka pitää sen oikeassa asennossa!Se oli kuiteski bmw missä se haarukka hajos![]()
Tosi merkkiuskollisuuttaSaisi jaappanin pojat laitaa uudet teleskoopit vaan kaikkiin vanhaa sarjaa oleviin mopoihin. Vittuako se pemari noita jaappanilaisia suojelee oman maineensa kustannuksella. Mersuissakin oli sähköjarrut vähän aikaa ja meinas mennä Bosch kykkyyn, kun joutui niitä korjailemaan. Mersun maine kärsi, vaikka alihankkija sössi Jo ei olisi ollut isoalihankija, niin nurin olisi mennyt. Bosch kuitenkin on laatumerkki, mutta tuosta jaappanilaisesta kopioijasta ei ole mitään hajua. Tosin mersun kautta nuokin jarrut hoidettiin, joten bemarin kautta pitäisi saada uudet paremmat etuharukat noihin vanhoihin mopoihin.
Tais mennä jaappanilaisten maine etuhaarukoitten valmistajana. Aloin jo katsella jaappanilaisia mopoja, mutta täytyy taas unohtaa, jos laatu on tuota tasoa. Ilmankos parhaat etuhaarukat tehdään euroopassa. Ruotsalaiset lähinnä tulee mieleen; ne kun osaa tuon patukan lutkuttamisen reiässä.
Ignorance is bliss. Kawasakilla oli 4 vuotta sitten heikkolaatuisen alumiinivalun vuoksi recall etuvanteesta. Näköjään Suomessakin on ollut tuota vikaa.Kolme eniten myytyä merkkiä tulee tuolta Japaninmaalta ja taitavat toimia loistavasti, koska ei juuri purinoita kuulu.
Niih, suurimpana erona että Kawasaki teki recallin, Bmw taas ei millään ilveellä!Ignorance is bliss. Kawasakilla oli 4 vuotta sitten heikkolaatuisen alumiinivalun vuoksi recall etuvanteesta. Näköjään Suomessakin on ollut tuota vikaa.Kolme eniten myytyä merkkiä tulee tuolta Japaninmaalta ja taitavat toimia loistavasti, koska ei juuri purinoita kuulu.
http://www.fireblades.org/forums....t203338
Kuulostaako tutulta? (lainattu samaisesta 4 vuotta vanhasta ketjusta, joka käsittelee muuten Kawan vaihdelaatikko recallia.)
"The recall isn't a design problem, but a manufacturing one. Japanese mass-produced castings are usually as porous as hell. A friend had a fork leg on replaced out of warranty by Honda because he was able to prove the casting was porous at manufacture (x-ray), and took 3 years to fail!
It comes down to cost. The wheels on the ZX10R are cast aluminium, but probably should be forged judging by the design. I'd guess these are built by the company that tendered the lowest price though...."
Hyvin tuntuu etupamput murtuvan jaappaninmopoistakin.
![]()
Lienee ihan yleistä tuommoinen ratkaisu ja komponenttien valmistajathan ne ovat erikoistuneet tuotettaan tekemään. Luulisi noilla teleskooppien valmistajilla olevan jotain tietotaitoa siitä, miten teleskoopit mitoitetaan ja mitä valmistajille tarjoavat. Jos ei ole, niin lienee turha yritys ja joutaa häipyä markkinoilta.Juuri tuo etuakselin sijoituspaikka, jolla on suuri vaikutus koko pyörän ajokäyttäytymiseen, kertoo ettei kyseisiä osia ole suinkaan löydetty jousitusvalmistajan "hyllystä". Vaan ne on suunniteltu juuri tiettyä yksittäistä pyörämallia varten. Muussa tapauksessa jousitusvalmistaja sanelisi pyörän lopullisen ohjausgeometrian mitat.
Olisiko noista etupumpuista toinenkin esimerkki? Luulisi heti löytyvän, jos ihan tyyppivika on.
sanoi:khaylock / horizonsunlimited.com
I think we are up to about ten distinct identified cases in that thread now, with pictures in hand for five of them. Of the seven incidents where what happened is known, none occurred in heavy traffic (presumably this is why the riders are still alive to tell the tale), all bar one resulted in injury, and of the remaining six, the score as far as we know is one slight injury, four serious injuries and one very serious injury indeed.
Only one of the failures that details are available happened in any kind of collision - the rider hit a dog that darted into the road at about 40mph, the forks failed on one side and the rider was chucked off. The others have all been spontaneous failures, including the guy who had his forks catastrophically fail just like this on Ruta 40 in Argentina back in 2001 and suffered a broken neck for his trouble.
Nimi Showa ei sitten kerro sinulle paljoakaan? Kuten jo mainittu, ovat tehneet mm. jousitusosia jo useita vuosikymmeniä, ja tekevät tänä päivänäkin niitä moniin pyörämalleihin, myös sellaisiin, joita myydään kappalemääräisesti paljon enemmän kuin yhtäkään saksanpyörää.Luulisi noilla teleskooppien valmistajilla olevan jotain tietotaitoa siitä, miten teleskoopit mitoitetaan ja mitä valmistajille tarjoavat. Jos ei ole, niin lienee turha yritys ja joutaa häipyä markkinoilta.