Fazeri on loistava....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Btw. kilosissa näyttäs ainakin runko muuttuneen mustaksi 03-> malleissa. Onkohan muita muutoksia tuon mallin aikana tehty?
Onhan Fazuun kai tehty valtava modifikaatio värimuutosten lisäksi 01-02 vm. vs myöhemmät mallit. Eli tankin etuosassa oleva kiinnike pultti on kasvatettu suuremmaksi. Vanhemmissa malleissa kun se "huonosti" kiinnitettynä tuppasi löystymään.

Saksassa on ainakin -05 huononnettu asentamalla siihen katti. Eli putkea vaihtaessa tuostakin tulee sitten ylimääräistä tuskaa. Muita muutoksia en itse ainakaan muista kuulleeni. Tuntuu tuo Fazukin olevan silti puolivalmiste jota jokainen sitten oman mielensä mukaan modailee.

Joku kommentti FZ6/FZS ominaisuuksiin:

>Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
Kierroslukumittari on auringossa vaikealukuinen. Digitaali muuten OK.

>Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa)
Mulle riittävät. Joka ei näillä pärjää, ei osaa ajaa.

>Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta
Hi hi! Mylly vääntää kusiaiseks kummasti. Maksimitehot on 12000 rundia. Punaraja 14000. Ei ollu juuri tarvetta moisia kysellä. Saksassa pikkusen kokeilin. Suomessa lähtee kortti.

>Uusi on kevyempi (esim. alu runko)
Jep! On menny liian kevyeksi. Pikkukuski tai nainen osaa keveyttä arvostaa.

>Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
Tommosia lukemia en oo kuullu ku unissa. n. 4,5 l/100km. Keskikulutus alppiretkellä tyydytti minua kovin.

>Uudemmassa korkeampi istuinkorkeus
Jep! 1,8 metriselle tosi passeli. Tuskin ongelmia on vielä 1,7 metriselläkään.

...meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
nixweiss.gif
Kulutus ei taida mopossa olla niitä tärkeimpiä ominaisuuksia, mutta itsekkin olen seurannut omaani ihan mielenkiinnosta. Onhan siitä pienestä kulutuksesta se hyöty, ettei joka huoltsikalla tarvi pysähtyä.

Ei kai se kylmäkäynnistys kaasarikoneessa niin paljoa tee, kun imua voi säätää manuaalisesti... Ruisku työntää anturien mukaan automaattisesti lisää soppaa. pikkufasussa ei ainakaan tarvi käyttää keskikesällä imua. Keväällä ja syksyllä auttaa hieman.

>Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
Kierroslukumittari on auringossa vaikealukuinen. Digitaali muuten OK.

>Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa)
Mulle riittävät. Joka ei näillä pärjää, ei osaa ajaa.

>Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta
Hi hi! Mylly vääntää kusiaiseks kummasti. Maksimitehot on 12000 rundia. Punaraja 14000. Ei ollu juuri tarvetta moisia kysellä. Saksassa pikkusen kokeilin. Suomessa lähtee kortti.

Itse vertasin speksejä FZS600 vs. FZ6S, en absoluuttisia "arvoja"

sanoi:

Voiko pyörä olla liian kevyt??? Minun mielestä ei ainakaan noilla kiloilla. Liian pienen tai huteran ymmärrän, mutta liian vähän massaa?
crazy.gif
Itse kävisin heti vaihtamassa tonnisen fasun, jos se olisi painoltaan ja kooltaan pikkuveljen kaltainen.

sanoi:
>Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
Tommosia lukemia en oo kuullu ku unissa. n. 4,5 l/100km. Keskikulutus alppiretkellä tyydytti minua kovin.

Unissa? Itse olen saanut puolenkymmentä kertaa tälle kesälle alle neljän litran kulutuksen tankilliselle. Laskin juuri muistiinpanoista, että meillä meni Norjan reissulla 4,51 l/100 km sis. kaksi aikuista kyydissä ja niille varusteet... kangas sivulaukut, tankkilaukku ja merimiessäkki takana.

Ainakin vanhemmassa fasussa on aika tiheät välitykset ja matkavauhdin noustessa lähelle 150 km/h nousee kulutus lähelle kuutta litraa. Kemoran moottoriradalla on mennyt n. 7,6 l sataselle ja lujaa on koitettu ajaa eli kierrokset tehokkaimmalla alueella.

Tankkauspaikkaakaan ei yleensä ole tarvinnut katsella ennen 400 kilometriä. Eli tuossa suhteessa ruisku ei tuo varmastikkaan mitään hyötyä.

sanoi:

Voiko pyörä olla liian kevyt??? Minun mielestä ei ainakaan noilla kiloilla. Liian pienen tai huteran ymmärrän, mutta liian vähän massaa?
crazy.gif
Itse kävisin heti vaihtamassa tonnisen fasun, jos se olisi painoltaan ja kooltaan pikkuveljen kaltainen.
Keveyskommenttejani ne on muutkin ihmetelleet. Ihmettelylle on perusteita. On kuitenkin niin, että Rykkönen ja pikku-rykkönen on rataraasereita, papan näkökulmasta. Fatserit on niistä katukäyttöön modifioitu.

FZ6 on rungoltaan täsmällinen, kone R6 versiosta vääntävämmäksi duunattu ja kulkee mutkaan ku juna. Työntöohjaustreeniä on sillä helppo tehdä. Kun massa ei mitenkään ”tunnu”, tulee pyörää vietyä mutkaan turhan kovaa- Mutkassa oottaa milloin kivi, milloin asfalttivaurio, tms. Törmäsin pyörällä tilanteisiin, jossa etupyörän pito loppu –eikä se ollu pyörän vika. Tilannenopeuteni oli liian suuri
nixweiss.gif

Se on tottumuskysymys toi paino. Kun on painavilla pyörillä, teho/painosuhde on syytä pitää suhteessa 100/200, tai rataa on treenattava.

Tää tonninen ny jälleen ylittää ton, eli oppia elämä kaikki. Kikotin kulkee kans kivasti. Kortti pysyköön!
buttrock.gif

Ai ni, editoin tän lisäyksen 4,5l/100 km oli meillä FZ6S: ja 600 Diven (sillä snadisti alle) keskikulutus 6 tkm reisulla, mutta että alle 4
confused_orig.gif

Tuli kokeiltua Yamaha centerin kilofasu lisä vermeillä tällä viikolla. Olisi myynnissäkin kohtuu hintaan. Aika mukavat laulut lähtee Akran putkesta. Stonga oli myös oikastu ja pleksi poistettu katteesta. Hätäisen tuntuinen peli on ja kaasutin moottorin pehmeämpi vaste kaasuun tuntuu kivalta. Tehot riittää varmaan tälläiselle papalle. Tuli käytettyä varmaan vaan 1/3 kierroksista ja silti maisema vaihtui mukavasti. Peilejä en saanut mieleisekseni säädettyä. Olisi kiva ollut tietää miten alkuperäinen kate suojaa matka ajossa ja itse asiassa olisi kiva kuulla miten fasu laulaa vakio putkella. Itse olen sitä mieltä että matka ajossa tehoputken laulu alkaa tuntua kuupassa ja vie nautintoa ajosta. Taidan olla jo pappa näille teho vermeille. Mielestäni esittely pyörä olisi paras olla vakio kone pakasta vedettynä. Ajoasennostakaan ei saanut oikein kuvaa kun stonga oli vaihdettu ja ajo viimoistaan ei saanut oikein kuvaa.
Täytyy varmaan etsiä liike jossa olisi laite vakiona tarjolla.  
smile_org.gif

Olisi kiva ollut tietää miten alkuperäinen kate suojaa matka ajossa ja itse asiassa olisi kiva kuulla miten fasu laulaa vakio putkella.
Fasu ei laula alkuperäisellä putkella. Kuulostaa lähinnä huopatossutehtaan mankelinpyorittimeltä
smile_org.gif

Kävin ko. liikkeessä kattelemassa, se ajoasento on tosiaan aika eri originaaliin verrattuna. Kannattaa jossain tyypätä se laittamaton versio, siinä ollaan melko paljon pystymmässä.

ei suojaa tonnisen kate läheskää yhtähyvin ku pikkufasun kate. Mut voihan siihen iskee jonku isomman screenin kii
smile_org.gif

Back