...meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
Kulutus ei taida mopossa olla niitä tärkeimpiä ominaisuuksia, mutta itsekkin olen seurannut omaani ihan mielenkiinnosta. Onhan siitä pienestä kulutuksesta se hyöty, ettei joka huoltsikalla tarvi pysähtyä.
Ei kai se kylmäkäynnistys kaasarikoneessa niin paljoa tee, kun imua voi säätää manuaalisesti... Ruisku työntää anturien mukaan automaattisesti lisää soppaa. pikkufasussa ei ainakaan tarvi käyttää keskikesällä imua. Keväällä ja syksyllä auttaa hieman.
>Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
Kierroslukumittari on auringossa vaikealukuinen. Digitaali muuten OK.
>Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa)
Mulle riittävät. Joka ei näillä pärjää, ei osaa ajaa.
>Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta
Hi hi! Mylly vääntää kusiaiseks kummasti. Maksimitehot on 12000 rundia. Punaraja 14000. Ei ollu juuri tarvetta moisia kysellä. Saksassa pikkusen kokeilin. Suomessa lähtee kortti.
Itse vertasin speksejä FZS600 vs. FZ6S, en absoluuttisia "arvoja"
sanoi:
>Uusi on kevyempi (esim. alu runko)
Jep! On menny liian kevyeksi. Pikkukuski tai nainen osaa keveyttä arvostaa.
Voiko pyörä olla liian kevyt??? Minun mielestä ei ainakaan noilla kiloilla. Liian pienen tai huteran ymmärrän, mutta liian vähän massaa?
Itse kävisin heti vaihtamassa tonnisen fasun, jos se olisi painoltaan ja kooltaan pikkuveljen kaltainen.
sanoi:
>Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
Tommosia lukemia en oo kuullu ku unissa. n. 4,5 l/100km. Keskikulutus alppiretkellä tyydytti minua kovin.
Unissa? Itse olen saanut puolenkymmentä kertaa tälle kesälle alle neljän litran kulutuksen tankilliselle. Laskin juuri muistiinpanoista, että meillä meni Norjan reissulla 4,51 l/100 km sis. kaksi aikuista kyydissä ja niille varusteet... kangas sivulaukut, tankkilaukku ja merimiessäkki takana.
Ainakin vanhemmassa fasussa on aika tiheät välitykset ja matkavauhdin noustessa lähelle 150 km/h nousee kulutus lähelle kuutta litraa. Kemoran moottoriradalla on mennyt n. 7,6 l sataselle ja lujaa on koitettu ajaa eli kierrokset tehokkaimmalla alueella.
Tankkauspaikkaakaan ei yleensä ole tarvinnut katsella ennen 400 kilometriä. Eli tuossa suhteessa ruisku ei tuo varmastikkaan mitään hyötyä.