• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulle tuli tuolta alkuviikosta väärät hanskat. Lähetin s-postia ja utelin miten vaihto käytännössä toimii. Vastaus tuli seuraavana päivänä ja viesti oli oikein asiallinen ja selkeä.
Tarvitsevat tilausnumeron, palautuslapun, pankin IBAN-numeron ja kuitin toimituskuluista. Ei siis valittamista (tuon väärän tuotteen lisäksi) toistaiseksi...

Itse tilaillu pari kertaa ja molemmilla kerroilla toiminu hienosti... tuurilla laivatkin seilaa
biggrin.gif

Saatan kyllä uskoa puljusta että jos tavara ei ollut varastossa niin sitten niitä huonoja kokemuksia tulee...

Viimeksi tilasin 2 shoei xr1100 kypärää ja tinkasivatkit vielä kun kysyin ja maksoin 300,00 eur kpl. koko m, ja ei tullut extra visiiriä mutta en sitä odottanutkaan.

Tässä oman tilaukseni status:

Status Date
Order was received 27/04/2010 (17:53)
Viewed 28/04/2010
In process 28/04/2010
Partially dispatched 30/04/2010
Partially invoiced 30/04/2010

Tilasin 1-osaisen nahkapuvun, nahkahousut ja kypärän, arvo pitkästi toista tonnia.
Noh, matkaanhan lähti vain kypärä, vaikka kaikki "piti" olla hyllyssä.

S-postiin eivät vastaa eikä liiemmin puheluihinkaan, ennenkuin hoksasin tästä viestiketjusta, jotta numero salaiseksi ja heti vastasi sakemanni. Niillä lienee joku järjestelmä, mikä blokkaa ulkomaanpuheluita, koska puhelun alussa huomasi eron tuuttauksessa, melko hanurista.

Lupas jälkitoimitukset ensi viikolle, joten jäädään odottamaan. Olis ollu toki kätevämpää lähettää kaikki kerralla, eikä viikon välein, niin olis säästänyt vaivaa ja rahtikuluja.
No nyt saapuivat housut. Puku mikä piti olla varastossa, on nyt kuulemma tilattu Italaista...saas nähdä tuleeko. Kolme tuotetta ja kaikki tulevat eri aikaa omana pakettina, kätevää
wink.gif
Nyt ilmoittivat, jotta Spyke ei pysty kertomaan toimitusaikaa tilaamalleni puvulle. Nyt kysyvät s-postilla haluanko kenties toisen merkkisen/mallisen puvun. Kysyin, jotta mitä vaihtoehtoja löytyy heidän varastosta 58 kokoa. Sinänsä huvittavaa koska aloitin koko touhun kysymällä mitä vaihtoehtoja löytyy 58 kokoa hyllystä. Ilmoittivat vaan, että jos tilausjärjestelmä antaa laittaa tuotteen koriin, on se hyllyssä...
033102ass_1_prv.gif

Mulla jäi vähän epäselväks tosta fc moton jutusta et jos otti ton cash on deliveryn niin koska toi koko tilaus maksetaan? Mulle ei ainakaan tullut sähköpostiin mitään tilinumeroa mihin sitä rahaa pitäisi lykkiä... vai maksetaanko koko homma sitten kun se lähetti tuo noi tavarat ovelle? Sitten pitäisi olla reilu tonni käteisenä lompakossa.... noh pikkuraha, köyhät kyykkyyn.
buttrock.gif

Mulla jäi vähän epäselväks tosta fc moton jutusta et jos otti ton cash on deliveryn niin koska toi koko tilaus maksetaan? Mulle  ei ainakaan tullut sähköpostiin mitään tilinumeroa mihin sitä rahaa pitäisi lykkiä... vai maksetaanko koko homma sitten kun se lähetti tuo noi tavarat ovelle? Sitten pitäisi olla reilu tonni käteisenä lompakossa.... noh pikkuraha, köyhät kyykkyyn.
buttrock.gif
Rahat lähettikuskille lapaseen, tasaraha pitää olla. Tai sitten nouto ups lähimmästä pisteestä ja maksu sinne, käteinen tai kortit.

Nyt tuli fc motolta lähetys setit ku laitoin vähän viestiä...

Print view
Status Date
Order was received 14/05/2010 (14:16)
Viewed 14/05/2010
In process 15/05/2010
Partially dispatched 15/05/2010
Partially invoiced 15/05/2010

meinaako toi partially dispatched että ei tuu kaikki tavarat ja mistä tiedän mitkä tulee ja mitkä ei?
Tosiaanki otin ton Cash on Delivery setin niin pitääkö mulla nyt sit olla tuhat euroa kotona parikymppisinä et tiedän antaa tasarahan vai kelle mun pitää sanoa et voin tulla hakeen tuolta ups nouto paikasta ku tän nettisivujen mukaan olis tos tampereella ainakin lähellä yks mistä voisin ite hakea...

Terve..

Itse tuli tilattua kypärä kyseisestä liikkeestä ja ainakin tässä tapauksessa homma toimi kuin junan vessa..  
biggrin.gif

Potta tuli noin viikko tilauksesta..

Ei muuta kuin rohkeesti vaan shoppailemaan..

Saapasostoksille teki kovasti mieli, Daytona TransOpen:t piti saada. Koska kotikonnuilla ei ole Daytonan sovitusmahdollisuutta, pistin kyselyä FC-Motoon jotta mitenkähän nuo Daytonan kokonumerot vastaa muiden valmistajien vastaavia. No eihän sieltä mitään vaivauduttu vastaamaan jonkun eskimon kankealla saksankielellä tehtyihin tyhmiin kyselyihin.
nixweiss.gif

Sattumoisin löysin Börjes Bikers Outfit-nimisen liikkeen ja pistin saman kyselyn sinnekin. Siellähän ei paljon börjeilty, vaan asiallinen vastaus tuli samantien. Saappas maksoi saman kun FC-motolla, joten kaupat tehtiin, ilmoittivat maksun saapumisesta ja paketin lähtemisen DHL:n kyytiin. Kotiovelle lähetys saapui viisi päivää tilauksesta - kannattaa käydä kurkkaamassa sivuja, palvelu oli erinomaista.
062802jumpie_prv.gif

10.5 laitoin takin tilaukseen ja 11.5 lähtien ollut In Process. Näyttäisi takkeja varastossakin olevan. Kestää!

Nyt tuli fc motolta lähetys setit ku laitoin vähän viestiä...

Print view
Status Date
Order was received 14/05/2010 (14:16)
Viewed 14/05/2010
In process 15/05/2010
Partially dispatched 15/05/2010
Partially invoiced 15/05/2010

meinaako toi partially dispatched että ei tuu kaikki tavarat ja mistä tiedän mitkä tulee ja mitkä ei?
Tosiaanki otin ton Cash on Delivery setin niin pitääkö mulla nyt sit olla tuhat euroa kotona parikymppisinä et tiedän antaa tasarahan vai kelle mun pitää sanoa et voin tulla hakeen tuolta ups nouto paikasta ku tän nettisivujen mukaan olis tos tampereella ainakin lähellä yks mistä voisin ite hakea...
Osatoimituksena on lähtenyt. Klikkaa sieltä order status osiosta sitä laskun numeroa, niin näet tuotteet mitä on lähtenyt ja paljonko on tasaraha.

Order was received   06/04/2010 (22:32)
Viewed 07/04/2010
In process 08/04/2010
Partially dispatched 30/04/2010
Partially invoiced 30/04/2010

Semmosta.. 6.4 tilattu nahkapuku, kengät ja selkäpanssari (alpinestars).
Kengät tuli toukokuun alussa ja pukua odotellaan edelleen.
Selkäsuoja olisi tullut elokuussa, joten peruin sen tosin en ole saanut vastausta peruutukseen.
Nahkapuvunkin on pitänyt tulla jo moneen kertaan. Huhtikuun lopussa kyselin niin vastaus oli että lähetetään 2 viikon kuluessa. Määräajan täytyttyä vastaus oli että lähetetään seuraavalla viikolla. Viimeisin viesti on tämän viikon tiistailta:

2010/5/18 Samsam Behloli - FC-Moto.de sb@fc-moto.de

Hello,

The suit will be sent this week.

Mit freundlichen Grüssen

Samsam Behloli

Phone: 0049 241 46 39 472
   Fax:     0049 241 46 39 473

FC-Moto.de - Team
   http://www.FC-Moto.de

Heikolta näyttää tämänkin lupauksen kanssa.
Huomenna lähtee tilaus johonkin muuhun putiikkiin...

033102ass_1_prv.gif

Viime viikon perjantaina pistin tilauksen menenmään fc-motolle. Tänään tuli suoraan koti ovelle kypärä,hanskat ja visiiri (visiiri väärän värinen mut en lähde ees kokeileen palauttamista) eli tasan viikossa. Kenkiä ei ollu varastossa mut tänään lähti näköjään saksanmaalta tuleen nekin. Nahkatakista tuli emaili kun vähän pistin viestiä että ei ole enää tuo malli edes myynnissä minkä tilasin. No eilen laitoin sit viestiä et voisin ottaa tuon toisen mallisen samaa kokoa ja väriä niin tänään tuli vastaus ettei ole sitä takkia muutakuin keltaisena ja sit ehdotti samalla jotain muuta (rumaa). Nyt pistin uutta viestiä paristakin eri takista että onko mitään näistä ja että maksan erotuksen kun on vähän kalliimpia. Eli yhteenvetona näistä on että kannattaa heti vaan lähtee viesteillä pommittaan sinne mitä varusteista tulee ja mitä ei ja koska tulee. Kyllä se siitä lähtee toimiin kunhan vähän painostaa! Halpaa ja hyvää--->saksaksta.
buttrock.gif

Eli yhteenvetona näistä on että kannattaa heti vaan lähtee viesteillä pommittaan sinne mitä varusteista tulee ja mitä ei ja koska tulee. Kyllä se siitä lähtee toimiin kunhan vähän painostaa! Halpaa ja hyvää--->saksaksta.  
buttrock.gif

Eiiiiiiii välttämättä auta yhtään mitään... esim.selkäpanssari oli viiden viikon ajan "ihan just" lähdössä kunnes selvisi, että sen saisi vasta elokuussa. Silloinkin oli jo muutama puhelu ja lukuisia sähköposteja takana.

Sulla on käynyt fc-moton mittakaavalla hyvä tuuri
tounge.gif

Minulle tuli tuolta alkuviikosta väärät hanskat. Lähetin s-postia ja utelin miten vaihto käytännössä toimii. Vastaus tuli seuraavana päivänä ja viesti oli oikein asiallinen ja selkeä.
Tarvitsevat tilausnumeron, palautuslapun, pankin IBAN-numeron ja kuitin toimituskuluista. Ei siis valittamista (tuon väärän tuotteen lisäksi) toistaiseksi...
Maanantaina 17.5 lähetin väärät hanskat postin kautta (12€) takaisin FC-motolle ja tänään 22.5 oli jo tullut s-postia, että uudet hanskat ovat lähteneet tulemaan vaihdossa. Toisessa viestissä olikin sitten UPS:n seurantakoodi.
Eli minun kohdalla homma toimii
033102beer_1_prv.gif

(sitten vielä odotellaan koska ne tuon 12€ maksavat)

tilasin tuolta fc motosta 3 viikkoa sitten ypärän ja vieläkin lukee in proces. eli mitä kannattaa tehdä kannataako peruutaa tilaus vai kysellä missäs mun kypärä on.
withstupid.gif

tuleekohan kyseisen puljun nimen etuliite sanoista Fuck Customers...?
tounge.gif

Ite en oo tilaillu tuolta mitään eli ei ole kokemusta suuntaan eikä toiseen. Kunhan kirjoittelen typeryyksiä tähän(kin) threadiin...

Nyt selvis sit takki asiakin. Tilaavat Italiasta takin ja tulee parin kolmen viikon päästä. Aika paljon niille saa kirjotella ennenkuin vastaavat mut sen huomasin et jos laittaa suoraa mailia sille joka sieltä ekana sulle vastaa niin se vastaa nopeemmin. Viestiä vaan pommittamaan niin kyllä ne asiat siitä luttaantuu
033102beer_1_prv.gif

tilasin tuolta fc motosta 3 viikkoa sitten ypärän ja vieläkin lukee in proces. eli mitä kannattaa tehdä kannataako peruutaa tilaus vai kysellä missäs mun kypärä on.
withstupid.gif
Voithan koittaa kysellä, sähköpostiin ainakin vastaavat ihan surkeasti.  
033102ass_1_prv.gif
Älä vielä masennu; tilasin Suomesta potan ja odotin 2 kuukautta ja useiden soittojen ja s-postien jälkeen tuli tietoa että ehkä se joskus tulee. No, ei tullut, peruutin tilauksen ja FC-motosta sain alle viikossa. Joskus näinkin.....

nonniih, kokemukseni fc-motosta on siis tämä... EN tilaa ikinä enää mitään ko puljusta.

lyhyesti homma eteni näin:
3.2 tilaus, takki,housut,hanskat ja kengät
9.2 lähettivät takin ja hanskat ja samalla ilmoittivat että kenkiä ei saa enää
23.2 lähettivät housut jotka oli sitte liian pienet ja lähetin takas

6.3 vastaanottivat palautuksen ja ilmoittivat lähettävänsä uuden isomman koon tuota pikaa

ja tästä se hauskuus lähti.... 2 puhelinsoittoa + kymmeniä lähetettyjä maileja ja tänään sain vastauksen että rahat palautetaan tilillenne... siis ei menny kuin 3kk. Vastasuudessa taidan ostaa Suomesta kaiken tarvitsemani

Back