• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse tilasin Arlen Nessin alennuksessa olleen nahkapuvun (899,00 €) elokuun alussa. Paketti oli ovellani 5 arkipäivää muöhemmin ja oli juuri sitä mitä tilasin.

TOSIN sivuilla mainostettua ilmaista selkäpanssaria ei ollut missään?? Valitettavasti puku ei istunutkaan yhtään ja jouduin palauttamaan sen.

YLLÄTYKSENÄ minulle tuli se että palautus piti maksaa itse. (Tosin sekin varmaan luki jossain jos olisi osannut  lukea). Isoin yllätys kuitenkin tuli kun kysyin UPS:n hintaa palautukselle( 177,00 € ).
Halvin taisi olla Itella 25-45€ riippuen palvelusta.

Mutta on tuossa 45 e:ssakin hintaa sovitukselle kun kyseistä mallia / pukua ei Pääkaupunkiseudulla ollut...Joten kannattaa olla varma mitä tilaa ja ei kannata hämääntyä että voisit palauttaa tuota pukua samaan hintaan kun se on sinulle tullut...

Laitoin kypärätilauksen menemään viime viikolla kys. puljuun ja vasta jälkikäteen tuli luettua tämän palstan kommentteja firmasta.
Hiukan jo ehdin huolestuakkin miten tilauksen käy, vaan täytyypi kommentoida että oma tilaus etenee juuri niin kuin pitääkin . Ovat jopa vastailleet pariin postiin samanpäivän aikana(ekan tilauksen epäonnistumisen takia) Maksutavaksi tuli valittua käteistä toimitettaessa

Order was received 31/08/2011 19:07
Viewed 31/08/2011 19:15
In process 02/09/2011 11:50
Dispatched 02/09/2011 18:26
Invoiced 02/09/2011 18:26

Nyt vain odotetaan UPS:n jakelua.
thumbs-up.gif

Ei paha !

Tässä sitä ootellaan muijan ajosaappaita

Order was received 01/09/2011 (21:15)
Viewed 02/09/2011
Paid 01/09/2011

Eli ollut nyt "viewed" jo kolme arkipäivää. Vähän helveti hidasta toimintaa kyllä..

Ei voi sanoa kun että paska paikka  
033102ass_1_prv.gif

8 työpäivää kulunut, tilaus edelleen "viewed" eli ei olla edes käsitelty vielä. Sähköpostia olen lähettänyt johon vastaus "postitamme ne kun pystymme".

Helvetillinen kiire tuntuu olevan kun ei ehditä edes kahdeksassa työpäivässä käsittelemään tilausta  
033102ass_1_prv.gif

Edit: Niinjoo ja kysymykseen "mikä mättää.. onko teillä saappaita vai ei" kysymykseen ei vastattu mitenkään.

Jos en ois maksanu noita ennakkoo nii peruisin koko tilauksen

Itsekin peruin tilauksen reilun kuuden viikon odottelun jälkeen. Rahat tulivat noin viikossa takaisin luottokortille.

Mulla kävi vissiin tuuri. Tilasin saappaat maanantai iltana, ja lähetti toimitti vielä saman viikon perjantaina kengät kotiin. Tosin tilasin kengät vanhaan osoitteeseen ja yritin saada sähköpostilla tietoa että voisiko osoitteen vielä vaihtaa, no ei tullut mitään vastausta. Hoidin asian sitten suoraan UPS:n kanssa.

Näköjään kaikilla ei ihan yhtä sujuvasti kaupat oo sujunu.

Nonii lähetin uutta viestiä että miksi eivät vastanneet mun kysymykseen että onko niitä kenkiä edes. Pari päivää kesti vastata ja vastaus: "sorry for waiting but we are waiting too fort he boots. If we get them we send it as soon as possible to you."

Hyvä meininki. Myyvät edelleen tuolla sivustoillaan kyseistä ajokenkää statuksella "available". Silti heillä ei edes kyseisiä kenkiä ole.

Whattafuck oikeesti..

Edelleen kengät saamatta.

Status Date
Order was received 01/09/2011 (21:15)
Viewed 02/09/2011
In process 19/09/2011
Paid 01/09/2011

Kaksi viikkoa sitten lupasivat lähettää kengät kahden viikon kuluessa. Alkaa kyllä huumori loppumaan. Enää ei ole väliä milloin kengät tulee kun mopo o talviteloilla mut voi v*ttu oikeesti mitä touhua.

En kyllä tilaa tuolta enää koskaan mitään enkä todellakaan voi suositella paikkaa kenellekään.

Ainiin. Kaverini tilasi viikkoa ennen minua TCX Competizione RS White kenngät. Edelleen nekin saamatta. Hauskinta oli kun kaveri laittoi sähköpostia englanniksi, vastasivat jannut takaisin saksaksi. Tottakai kaikki saksaa osaa, ihan muuten vaa englanniksi kyselevät....

Hieno kauppa... hieno kauppa
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Eivät vastaa enää sähköposteihinkaan. Siis V*TTU mitä paskaa. Aivan ala-arvoista.

Peruin tilauksen

EN VOI SUOSITELLA KENELLEKÄÄN !!
033102ass_1_prv.gif

Hah!

Toista päivää Fc-moton sivut suljettuna "huollon" takia. Paskat sanon minä.. konkassa koko paja
033102beer_1_prv.gif

Tiistaina peruin tilauksen. Hetki sitten tuli sähköposti että kengät on lähetetty
biggrin.gif

Ei p*rkele.. on tää kyl vitsi koko touhu
biggrin.gif

Tilasin pari viikkoa sitten hanskat, lasit ja crossikengät ko. lafkasta.
Tavarat tulivat viikossa, paitsi saappaat, jotka uupuivat toimituksesta.

En saanut informaatiota, että tilauksesta puuttuisi jotain, onnekseni en maksanut etukäteen...

Vittu mitä toimintaa puljulta, en voi suositella kenellekään, tämä on jo toinen kerta kuin käy näin, tosin viime kerralla sain infoa puuttuvista kamoista...

Kypärä lähti tilaukseen 29.12. Tilausvahvistus tuli heti. UPS:n koodikin oli jossain välissä tippunut mailiin ja tänään ruskea pakettiauto toi paketin duuniin. COD.

Br, Mikko

Ei valittamista omakohtaisesti: kypärän ja visiirin tilasin, tilausvahvistus tuli suunnilleen heti, seurantakoodi parissa päivässä, eli olivat lähettäneet tavaran ja viikossa oli kypärä kotona.

Elikkä täysin tyytyväinen:) !

Probleema päällä... Tilasin 2 chatter box -settiä (bt kypäräpuhelin zydeemi) joista toinen rikki. Romut jo laitettu kypärään mutta toinen lähetin ei toiminut. Kysäisin että onko ok. jos laitan pelkän lähettimen takaisin ja laittavat uuden tilalle. Vastauksena tuli että laita kaikki. Vastauksen saaminen vain kesti niin kauan että olin jo laittanut vain lähettimen matkaan.

Operaatiosta on nyt kulunut 4 viikkoa ja viikoittain olen kysynyt milloin saan uuden lähettimen ja ovatko jo saaneet palautuksen. Pari kertaa ovat lyhyesti vastanneet että eivät ole lähetystä vastaanottaneet. Näin viimeksi tänään. Posti normaalisti kestää Saksaan n. 5 työpäivää joten kyllä se siellä jo on. Todennäköisesti ovat hukanneet sen itse, vaikkakin asiaa hoitavan henkilön nimi oli osoitelapussa.

Mitäs nyt tehdään?:dunno: Menikö 200 € täysin hukkaan? Heidän palautuksissaan kun pitää laittaa rahti omaan piikkiin niin laitoin kaman normaalina kirjepostina pehmopussissa. Kirjeen jäljittäminen on näinollen mahdotonta.

Mitä sanoo raati? Laittavatko minulle uuden lähettimen vaikka eivät koskaan vanhaa löytäisi? Jotenkin vielä uskon että asioilla on taipumus järjestyä.

Yleensä firmat haluavat (laiskana) koko setin takaisin täydellisenä, jolloin se on helpompi vaihtaa suoraan uuteen. Jos asiakas lähettää osan tuotteesta takaisin, niin tuo vaihto voi hankaloitua kun kaikki ei ala purkamaan uusia paketteja ja sieltä vaihtamaan yhtä korvaavaa osaa tilalle. Saattavat jopa lähettää valmistajalle vaihdettavaksi. Tuntuisi tuo olevan enemmän isompien firmojen ongelma, niissä kun tuppaa olemaan eri henkilö asiakaspalvelulle, varastohommille, ongelmatapauksille, lähetyspuolelle jne. eikä kukaan sitten viitsi hoitaa asiaa kokonaisvaltaisesti jos se vähän eroaa omasta toimenkuvasta. Monessa pikkuliikkeessähän tuo ei niinkään ole ongelma kun sama heppu hoitaa kaikki hommat. Tämä siis tällaisena yleisenä spekulaationa...

Itse olen oppinut, että tilatut kamat tarkastetaan/testataan ennen käyttöä tai asentamista. Kaikki orkkslaatikot, ohjeet ja muut pidän tallessa jos tulee ongelmia. Sitten kun lähettää takaisin sen käytännössä uudenveroisena niin ei ole ollut ongelmia vaihdoissa. Joskus tuolla on saanut kivuttomasti vaihdon takuuajan jälkeenkin.

Mitä itse oppinut noista ulkomaankaupoista niin ikinä ei saisi palauttaa yhtään mitään ennenkun saa tarkat ohjeet että miten palautus tulee hoitaa. Eivät useimmiten noteeraa palautusta enää millään tavalla sen jälkeen jos ei olla palautettu ohjeiden mukaan. Valitettava totuus tuntuu olevan monen kaupan kohdalla.

Tosin luulisi että noin suuren kaupan asiakaspalvelu olisi sen verran hyvää, että he selvittäisivät tilannetta enemmän ja lähettäisivät uuden lähettimen. Toki taas kääntöpuoli on se, että jos palautus systeemi olisi kovin asiakasystävällinen niin kauppa helposti maksaisi pitkän pennin kaikenmaailman pikku huijareista.

Ulkomaille palauttamisessa on todella surkeaa juuri tuo, että pitää itse maksaa postikulut sellaisen asian takia, mitä ei ole itse edes aiheuttanut. Järjestöntä sisänsä.. mutta tosin se menisi vaikeaksi palauttaa niitä jonkin yrityksen laskuun ulkomaille. Pitäisi tulla sitten aina paketin mukana jo valmiiksi palautus paketti myös jolla ne voisi jotenkin helposti ilman kommervenkkejä palauttaa..

Tottahan tuo olisi pitänyt laittaa koko boksi takaisin mutta en viitsinyt repiä muita osia kypärästä irti. Koko tilaus oli kaikenkaikkiaan 2 kypärää ja 2 chatter boxia.

Hommahan meni niin, että ilmoitin heti viasta heidän netissä olevaan asiakaspalvelusähköpostiinsa. Jo tässä ensimmäisessä viestissä kysyin että onko OK. jos laitan vain lähettimen.

Tähän vastattiin, että minun täytyy täyttää lomake ja maksaa palautuskulut koska en lähetä sitä Saksasta. Ei kommentia siihen sopiiko pelkkä lähettimen palautus.

Kun olin täyttänyt lomakkeen, mailasin siitä kopion minulle vastanneelle henkilölle. Tässä yhteydessä kysyin uudemman kerran onko ok. vain postittaa pelkkä lähetin?

Vastaus tähän kesti sen verran kauan, että en jaksanut odottaa vaan laitoin paketin menemään. Kun vastaus tuli se oli kielteinen. Siihen vastasin että, "sorry too late".

Tämän jälkeen aloin kyselemään viikon välein, että onko Herra K. saanut paketin ja milloin minä saan vaihto-osan? Siihen tuli sitten kolmen sanan vastaus "emme ole vastaanottaneet mitään vielä" kerran pari tämän 4 viikon aikana ja viimeksi vastasivat samoin tänään.

Jotenkin vain tuo palautukseni hukkui sopivan sattuvasti. Maahantuontialalla jo 20 vuotta toimineena ei ikinä ole yksikään kirje hukkunut joko Saksaan mennessä tai sieltä tullessa. Itse epäilen että tavara on toimitettu perille, mutta sen on mahdollisesti avannut joku muu kuin herra K. ja sitten palautuslappu ja lähetin ovat ajautuneet erilleen.

Mutta minkäs teet ja miten näytät toteen?

Back