Finnlines Puolaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpuputti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mpuputti

New member
Harkitaanpa Finnlinesin käyttöä, ja erityisesti reittivaihtoehtoa Gdyniaan (Puola).
Sieltä pitäisi jatkaa kohti Länsi-Alppeja ja Geneveä.

Mitä reittiä kannattaa jatkaa Gdyniasta eteenpäin?
Jos saavun Gdyniaan heinäkuun sunnuntaina, niin missä (Puolassa) on ruuhkia ja/tai tietöitä?
Oletan nopeimman reitin kulkevan Saksan kautta, mutta mitä kautta sinne? Ja kuinka kauan tuohon siirtymään arviolta menee?
Kannattaako kiertää Berliinin kautta, ja kauanko kestää päästä esim. A10:lle, tai Saksan rajalle?

aika pahoja heitit
smile_org.gif

tietöitä löytyy kesäaikaan tasan takrrkkaan jokapuolelta puolaa..ja kyllähän nuo saksassakin korjailevat noita teitä.

riippuu mihinkä alpeille menossa ja mitä haluaa nähdä välillä.
Berliiniin matkaa tuollaset 500 kilsaa gdyniasta.ja suora reitti rantaa seuraten.

se kauanko kestää riippuu vähän kaikesta. muista ja omasta ajotyylistä. etenkin puolassa.

jos itse saisin valita niin en kyllä lähtisi saksaakohti vaan suoraan alas läpi puolan suuntana poznan ja siit praha ja kohti salzburg..jos alpit tähtäimessä..

ja kyllä matka taittuu puolassakin kun antaa mennä samalla tyylillä mitä puolalaiset käyttävät.
toki on apua jos saa ajoitettua tuon puolan läpiajon lauantaille/sunnuntaille jolloinka rekkaliikenne on huomattavasti hiljaisempaa tai lämpimillä keleillä sitä ei ole lainkaan..
062802moto_prv.gif

Vähän on samat reitit mielessä. Auschwitsch camping on reilun 500 kilsan päässä Gdyniasta eli sinne olisi tarkoitus. Aatoksissa olisi laivamatkan päätteeksi yöpyä Gdynian läheisyydessä ja seuraavan päivän aikana ajaa mahdollisimman lähelle A:a ja siitä seuraava päivä käyttää ko. paikan katseluun. Siellä vielä yö Oswiechimin kylässä ja sitten ehkä Budapestiin tms?  
nixweiss.gif

smile_org.gif

Kyllä matkanteko käy IMO mukavammin ja edullisemmin, kun ei sinne Saksan puolelle kiireellä suunnista. Mulla ainakin tulee sen rajan ylittäessä kulttuurishokki, kun hinnat pomppaa ihan omiin svääreihin. Tosin siitä nyt on jo aikaa, kun viimeksi olen päässyt tuon tekemään.

Nopein reitti on ajella Berliinin kautta.

Jos koko päivän jaksaa ja viitsii ajella niinn Gdyniasta ajelee päivässä puolan halki saksan puolelle Dresdeniin.

Nopein reitti on ajella Berliinin kautta.

Jos koko päivän jaksaa ja viitsii ajella niinn Gdyniasta ajelee päivässä puolan halki saksan puolelle Dresdeniin.

Eli jos lautta on Gdyniassa klo 15, niin illalla majoitutaan vielä Itämeren rantakaupungeissa Puolan puolella?
Oma arvioni Puolan rajalta A11/A10/A13 Dresdeniin kestää ajaa noin kolme tuntia (tai vähemmän, jos ei ole ruuhkia).

Lähdetään paremman puoliskon kanssa 2.7. laivalla Gdyniaan. Suuntaamme Venetsiaan, josta sitten The Linnan kautta Moselin laaksoon.

Tällaista reittiä olen suunnitellut.
Vuonna 2006 tuli ajettua Puolassa runsaat 2000 km, eikä siellä mitään ongelmia ollut. Nyt kuitenkin nopeamman siirtymän takia suuntaamme Saksaan mahdollisimman pian. = tylsää baanaa---> matka joutuu.

Tuli sipastua Praha - Gdynia väli tuossa toissapäivänä. Lähtö Prahasta navin kellon mukaan 09:00 ja siitä taipaleelle Dresden - Berlin (kiertäen) - Szczecin - Gdynia. Ei taida olla yheksää sataa kilometriä.
Navi kertoi, että olen perillä klo 20:11. Naureskelin, että eihän nyt tuollaiseen matkaan voi tuollaista aikaa mennä.
Ja navi oli väärässä. Olin perillä jo 20:03. Eli Puolan rajalta meni pikkusen vajaa 6 tuntia Gdyniaan, vaikka kuinka vedin torvi auki ja sinkki kireellä. Kun se liikenne vaan kulkee niiden kylien läpi ja niissä on valoja ja muita hidasteita, niin ei se matka etene ihan niin kuin olisi kuvitellut. Pisin tauko oli saksan puolella, kun söin sämpylän pyörän vierellä seisten. Muuten tankkaus oli pelkkä pysähdys ja baanalle.
Jos laskee 70km/h keskituntivauhdiksi Puolassa niin menee aika lähelle.

Back