• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Finnlines

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hene-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hene-

New member
Eli tarkoituksena ajella saksan läpi Travemündeen ja sieltä ottaa Finnlines Helsinkiin. Katselin, että hinta olis hytti 146e + 60e moottoripyörästä.

Onkos kellään kokemuksia kyseisestä laivasta? Miten matka onnistuu pyörän kanssa?
Kuinka noissa yhteishyteissä saa unto palloon? Miten kaikkien ajokamojen säilytys jne.

Saa myös kertoa yleistä infoa Saksassa ajamisesta, yöpymisestä jne.
smile_org.gif

Liity hyvä mies smotoon tai touring finlandiaan. Suat hyviä alennuksia laivalipuista. Esim Touringin jäsenille mopot ilmaiseksi koko vuoden...

Kyllä kait yhteishytit suht turvallisia ovat, itse jätin kypärän ja muita ajokamoja pyörään kiinni laivalle.
Ei tarvii pienessä hytissä painia vielä kaiken muun kaman kanssa.
Laiva on reissaamisen ehkä parasta A-luokkaa, ilmaiset saunat koko reissun ja hyvää ruokaakin on saatavilla.
Mopon saa ilmatteeksi mukaan jos kuuluu johonkin Smoton alaiseen kerhoon, vaikkapa ORG.iin.

Liityinpäs MotOrg:iin samantien. Miten tuo jäsenetu saadaan käyttöön Finnlinesillä?
Ja toivottavasti jäsennyyteni ehditään vahvistaa ensiviikon aikana.

Jäsenedut saa tekemällä varauksen puhelimitse. Nettivarauksissa sitä ei ole voinut ainakaan aiemmin hyödyntää. Kannattaa muuten soittaa varaus Nordic Ferry Centerin kautta. Vaikka molempien puhelimiin vastataan saman tiskin takaa niin NFC:llä on paljon vähemmän jonoa.

Vinkki:

Jätä travemunde väliin ja aja puolan läpi Gdyniaan. Tultiin porukalla juuri lauantaina sitä kautta takaisin. Hintaa tuli lauttamatkalle 69e/kuski+pyörä. Mun mielestä aika paljon parempi hinta kuin sen n. 250e mitä tulisi Travemundesta.

Finnlines - Puola

Tuota käyttämällä saa vielä viimeiset kilometrit halvalla bensalla, splittailla sydämensä kyllyydestä ja halpoja tuliaispulloja laukut täyteen. Ainakin E28 jota pitkin ajoimme, oli ihan hyvä pinnaltaan muutamaa alkupään kilometriä lukuunottamatta.

Puolaan varmaankin tarvii viisumin? Taitaa olla helpoin jättää se suosiolla väliin.

Ei näemmä sovi tuo Gdynia mun aikatauluun, koska lauantaina ei ole lähtöjä ollenkaan.

Ei ole vielä mun jäsenmaksua vahvistettu. Maksoin sampopankista, joten maksun pitäisi näkyä heti. Milloin/kuka ton vahistaa? Täytyisi varmaan jo varata paikka laivasta, sillä tarkoitus tulla ensi lauantaina Saksasta Suomeen.

Sehän on tuo Gdynian paatti lauantaina Suomessa kun perjantaina lähtee Gdyniasta klo 15. Sitäpaitsi se lähtee alkuaan ymmärtääkseni juurikin Travemundesta  ...

Nyt mainostetaan jo 69 euron hyttipaikkoja. Itse lähden ensi viikon tiistaina ja mielestäni halvin paikka oli aiemmin 89 egeä kolmen hengen hytissä. No ei se mahdottoman kallis ollut sekään, ja Puolassa ajelu on loppujen lopuksi ihan ok; onhan tuota kerran autolla ja kahdesti mopolla tullut jo testatuksi. Itsekin suuntaan sitten alas Prahaan, Gdanskissa ja Wroclawissa meinaan oikein yöpyäkin. Noiden pitäisi olla ihan mielenkiintoisia paikkoja.

Näyttäis sivujen mukaan lähtevän perjantaina Gdyniasta klo 11 ja olevan Helsingissä lauantaina klo 6.45.
Itellä ei oo vaan mahdollisuutta noin aikaisin perjantaina olla Puolassa.

Mutta miten tuo jäsenmaksun rekisteröinti? Voiko tuota yhtään kiiruhtaa? Täytyisi se paikka varata.

Jahas, soitto Nordic Ferry Centteriin paljasti, että lauantaina 03:00 lähtevä laiva on jo täynnä. Saapas nähdä miten tuota Suomeen sitten pääsee
smile_org.gif

Superfastilla ois ollu jokin jaettu hytti 250e sis. moottoripyörä, Rostockista Helsinkiin.

Edit. Pakkohan se oli ottaa toi Superfast, jotta kotiin pääsee
smile_org.gif

Back