Fjr hukkaa nestettä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja genesis66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

genesis66

New member
30tkm ajettu -04 Fjr kadottaa nestettä johonki. Ei paljon, mutta 2000km jälkeen oli paisuntasäiliössä nestepinta tippunut ylemmästä viivasta alempaan. Olisko Fjr-tietäjillä hyviä arvauksia mihin nestettä katoaa??
 
Katsoitko tason samassa moottorin lämpötilassa? Pieni vuoto voi näkyä kalkkimaisina likatahroina vuotokohdassa.
 
Kyllä, kylmänä ja keskijalan päällä molemmat tsekkaukset. Ainakaan nopesti vilkaistuna ei letkujen liitoskohdissa näkynyt vuotoihin viittaavaa..
 
Tarkasta nyt ekana että sulla on korkit kiinni, pieni määrä häviää helposti pelkästään haihtumalla.
 
Onko jäljellä oleva neste puhtaan näköistä? Tehot tallella? Öljy normaalin väristä?

Jos pieni vuoto niin haihtuu nopeasti kuuman koneen päältä. Pahvi tallissa alle niin näkee jos tiputtaa mitään.

Itellä oli joskus crossipyörä, jossa oli samaa vikaa. Lopulta löytyi syy. Vesipumpun tiiviste tihkui pikkuhiljaa. Ärsyttävä vaiva ja kesti kauan löytää vika.
 
Neste on ihan oikean väristä, eikä tiputtele alleen. Katoamis vauhti on niin hidas, että epäilen jotain letkunliitos/tiivisteen välistä tihkumista. Hankala vaan löytää kun kaikki on niin katteiden peitossa ja letkuliitoksia tos paljon.
 
Jos pinta on kylmänä minimissä, onko se kuumana maximissa?
Jos annat pinnan olla siinä missä se nyt on, niin putoaako se taas tonnin - kahden ajon jälkeen alle minimi viivan, vai pysyykö samassa?
Jos jäähdyttimen painekorkki päästää hieman liian helposti nestettä paisariin niin se saattaa oikein kuumana ollessaan huohottaa sitä yli ja sitten kun laite jäähtyy niin pinta ei ole enään samassa.
 
Jos se oli kylmana taytetty max merkkiin niin sen kuuluukin hiukan vajeta. Lammetessaan neste laajenee niin paljon, etta osa tulee ulos ja silloin se ei enaa kylmana ole max merkissa.

Hieman ot, mutta monissa moottoreissa on oljyn kanssa sama juttu. Jos paniikissa tayttaa aina ylaviivaan, saa lisata jatkuvasti mutta kun antaa suosiolla pudota esim. puoleen tai vaikka allekin, kulutus lakkaa. Kunhan ei kumpaakaan (oljy tai neste) laske paljoa alle alamerkin.
 
Nyt ei ole tullut kilometrejä, joten tilanne ei ole muuttunut. Tuo paisarin korkki/lukitushärdelli pitää vielä käyttää auki ja tarkistaa siitä tiiviste.
 
Back
Ylös