FJR pitkälle kuskille ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopo59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mopo59

New member
Nyt olisi harkinnassa FJR hankinta, vm 2007-2009. Soveltuuko yli 190 senttiselle kuskille. Millaisia kokemuksia mutka-ajosta ja pidemmist' reissuista.

Juu.. olen 181cm kaveri ja sopii tähän mittaan hyvin. Tuskin menee polvet suuhun sinullakaan
smile_org.gif

Ainoa asia jota kaipaan on vakionopeudensäädin pitkillä taipaleilla.

Itsellä vuoden 2004 FJR ja mittaa 193, siihen ainaskin sopii ja mielestäni koeistutut 2006 -> mallit tilanne ei ole ainakaan huonontunut. Kaikkihan tietenkin riippuu kuskin anatomiasta, elikkä säärien/reisien/selän mittasuhteista
biggrin.gif

Mulla vm. 2007 ja 32tkm, itellä mittaa 190 ja tilaa on ihan sopivasti. Ton vakionopeussäätimen puutetta helpottamaan asensin Throttlemeisterin My Webpage ja on työnsä hoitanut hyvin vaikkei mikään vakionopeussäädin olekkaan sanan varsinaisessa merkityksessä.
Pyörämakuja on monia ja niistä on turha kiistellä mutta mulle FJR on hyvä kompromissi matka-/mutkapätkille.

Throttlemeister on varmasti hyvä, mutta nuukana miehenä laitoin aikoinaan -02 mallin FJRrään tämmösen. Asennus vaati hieman kikkailua, mutta siihenkin löytyi kuvallinen ohje netistä.Toimi kuin junan vessa ja oli paljon halvempi, kuin Throttlemeister.

P.S Asennuksen voit tarkistaa Espoon R.M.Heinolla, se on se kokosininen
smile_org.gif

Throttlemeister on varmasti hyvä, mutta nuukana miehenä laitoin aikoinaan -02 mallin FJRrään tämmösen. Asennus vaati hieman kikkailua, mutta siihenkin löytyi kuvallinen ohje netistä.Toimi kuin junan vessa ja oli paljon halvempi, kuin Throttlemeister.

P.S Asennuksen voit tarkistaa Espoon R.M.Heinolla, se on se kokosininen  
smile_org.gif
Vielä pihimpänä menettelee myös vanhasta fillarin sisärenkaasta pätkä joka on osittain tupen ja kahvapainon päällä...
wink.gif

Mulla -08 FJR ja strategiset mitat 190cm/100kg, hyvin pelitti kaksi päällä reisussa,(kyytiläinen 178 cm). Mutkatiellä vaatii heiman "miehekästä" otetta jos aikoo lujempaa mennä mutta ei "hötkyile" eikä esitä mitään ylimääräisiä liikkeitä, yllättävän hyvä sielläkin.
062802moto_prv.gif

Juu kyl kaikenkaikkiaan on hyvä pyörä mut henk.kohtasesti ku jousitukset säätöjä hieman rukkaa ja laittaa tarpeeks ilmaa renkaisiin ni ilo on lasketella 2päällä+kolme laukkuu+tankkilaukku täynnä tavaraa. Just tos perjantaina palattiin reissusta(3071,1KM) ja ei kyl moitteen sanaa voi sanoo...
Välil joutu roikottaa koipii suorana ku alko polvia jumittaa(mä183cm) mut ei paha,,, pyörän olemus muuttu paljo ku latas etuseen 3-3.1bar takaseen 3.45bar oli kyl nautittava koko reissun eikä kyytiläiseltä tullu ollenkaan negatiivista palautetta
wink.gif
wink.gif
wink.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

pyörän olemus muuttu paljo ku latas etuseen 3-3.1bar takaseen 3.45bar oli kyl nautittava koko reissun eikä kyytiläiseltä tullu ollenkaan negatiivista palautetta
Just näin, eikä renkaat kulu mitenkään mainittavasti, kun pitää paineet todellista kuormaa (kiloja) vastaavissa paineissa.
Itsellä vastaavat matkapaineet 3.10 / 3.50 
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

pyörän olemus muuttu paljo ku latas etuseen 3-3.1bar takaseen 3.45bar oli kyl nautittava koko reissun eikä kyytiläiseltä tullu ollenkaan negatiivista palautetta
Just näin, eikä renkaat kulu mitenkään mainittavasti, kun pitää paineet todellista kuormaa (kiloja) vastaavissa paineissa.
Itsellä vastaavat matkapaineet 3.10 / 3.50 
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Täysin OT, mut on teillä kyllä kovat paineet. Itellä on Z6:t ja paineet yksin matka-ajossa 2.9/3.1 ja radalla ollut 2.1/1.9.
Kyllä nyt pitää kokeilla noita Matvan lukuja.

Itsellä jo kolmas FJR menossa. Olen 110kg/195sm. On siinä tilaa soutaa... eikä takapenkillä ahdista. Jopa suorituskykyäkin pyörällä on, vaikka kuormaat sille kaiken sallitun. Hyvä valinta, toki muitakin on.

Back