• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FJR takaisinkutsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MOP
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MOP

New member
Konekeskolta tuli kirje , jossa kerrotaan, että pitää tarkistaa / vaihtaa yhdistelmä-maajohto M979 ja M980, joka hapettuu. Pyörässä voi esiintyä liikenneturvallisuuteen vaikuttava virhe tai poikkeama. Ei kuitenkaan kiire jos määräaikaishuolto lähellä. Mikähän se semmosen hapettumisen aiheuttaa, onko johto vääränlainen. Pyörä on vm. 2006. (FJR 1300A)

Aiheesta löytyy juttua Googlen hakusana-rimpsulla "FJR Ground Spider".
Esim tässä threadissa löytyy hyvä kuvaus asiasta ja joku (huono) kuvakin n. puolivälissä sivua
Lisää ongelman kuvausta + parempia kuvia

Lyhyesti: toi "Spider" on semmonen hämähäkin näköinen pieni metallihässäkkä joka yhdistää monta eri maajohtoa yhteen ja sit runkoon, noita spaidereita on useita ja ovat alttiita hapettumiselle -> vastus kasvaa -> johtosarja kärähtää (tulipalo ?) -> maadoitus katoaa -> ihmeellisiä ongelmia, sammumisen, käynnistymisen, mittariston, vilkkujen yms kanssa riippuen siitä mikä/mitkä maajohdot kärähti.

Parhaat kuvat tästä about sivun puolivälissä

e: lisätty vielä yksi linkki (#3)

Etujarrun katkaisija 9 pyörää

Maadoitus 801 pyörää

Nyt tietysti alkaa polemiikki onkohan se minun, josko sittenkin varmuudeksi? Tietysti olisi fiksumpaa, jos olisi mainittu selvästi vaikkapa mallivuodet.  
062802moto_prv.gif

Soittelin tänään tuonne Konekeskoon, ainakaan oma 2005-mallinen FJR ei kuulu takaisinkutsun piiriin. Asia selvitettiin runkonumeron perusteella, mutta ilmeisesti kaikki takaisinkutsuttavat pyörät ovat vm. 2006 tai tuoreempia.

Jep, ne on varmaan innoissaan kyselijöistä, koska jos rekisterissä on osoitetiedot oikein, kirje varmastikin tulee kotiin, kuten aikaisemmissa kampanjoissa.  Kuvasarjojen mukaiset hapettumat jokainen tee itse mies osaa huoltaa muuten ihan vaan varmuudeksi, kutsukampanjan ulkopuolella  
062802moto_prv.gif

Jep, ne on varmaan innoissaan kyselijöistä, koska jos rekisterissä on osoitetiedot oikein, kirje varmastikin tulee kotiin, kuten aikaisemmissa kampanjoissa.  Kuvasarjojen mukaiset hapettumat jokainen tee itse mies osaa huoltaa muuten ihan vaan varmuudeksi, kutsukampanjan ulkopuolella  
062802moto_prv.gif
Jep, näin varmaan sikäli mikäli osoitetiedot on jostain rekisteristä saatavissa. Esimerkiksi omia tietojani ei saa Trafista eikä mistään muustakaan julkisesta rekisteristä, eivät edes viranomaiset

033102ass_1_prv.gif

Toisekseen, turhilta kyselijöiltä Konekesko välttyisi tehokkaasti tiedottamalla takaisinkutsusta selkeästi esim. nettisivuillaan, mutta sieltä on turha etsiä asiasta mitään tietoa. Ei sen puoleen, että pätkääkään kiinnostaisi kuinka innoissaan ovat soitostani.

Jep, näin varmaan sikäli mikäli osoitetiedot on jostain rekisteristä saatavissa. Esimerkiksi omia tietojani ei saa Trafista eikä mistään muustakaan julkisesta rekisteristä, eivät edes viranomaiset
Turvakiellosta ilmeisesti kyse?
Trafi lähettää turvakiellon omaaville takaisinkutuskirjeen ihan normaalisti.
Ja viranomaiset saavat myös turvakiellon omaavan osoitetiedot halutessaan.

Kyllä, turvakiellosta kyse. Hyvä tietää, että lähettävät. Tosin käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että paljon jää saamatta sellaista postia, jota olisi pitänyt saada. Turvakielto yhdistettynä muutamaan muuttoon on sellainen yhdistelmä, että aika tarkkana saa itse välillä olla.

Jotkut viranomaiset saavat joissain tilanteissa osoitetiedot, kuten poliisi ja verottaja. Useimmat eivät.
Turvakielto

Eli tässä tapauksessa, kun en tiennyt olisiko minun pitänyt saada takaisinkutsukirje vai ei, päätin soittaa suoraan sylttytehtaalle. Anteeksi.
shaun.gif

Back