FLHRC Road King Classic

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja basic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko (vanharunkosilla <-2009) Kingeillä tai Electroilla suhaavat huomanneet tuota paljon puhuttua epävakautta pyörässään? Kokeilin tänään kaistanvaihtoja sun muuta kiemuraa motarilla +120
wink.gif
vauhdissa, enkä huomannut minkäänlaista vikurointia omassa Kunkussani. Kovassa vauhdissa tuota pitäis nimenomaan esiintyä. Lievää elämistä oli havaittavissa pitkittäisurien yli ajaessa, mutta eipä mitään vakavaa ja samanlaista "notkumista" oon huomannut myös joissakin aikaisemmissa pyörissäni vastaavissa tilanteissa(Kawa Zephyrissä, Dynassa ja jossain määrin myös ZRX:ssä).

Mietin tuossa, että voikohan iso touring-pleksi/kate aiheuttaa etupään epävakautta..? Pleksihän (ja se perinteinen Electran kate)on haarukassa kiinni. Omassa pyörässäni en ole pleksiä käyttänyt. Vielä. Tai mikäköhän mahtaa olla renkaiden rooli tässä? Omassa on nyt siis Pirellit, jotka pelaavat erinomaisesti.

Tämä kysely/arvailutuokio siksi, että oon miettinyt Progressive Suspensionin Touring Linkin tai jonkun vastaavan palikan ostamista, mutta kun pyörä tuntuu käyttäytyvän mallikkaasti ilman sitäkin, niin jospa sijoittaiskin nuokin rahat johonkin tärkeempään...vaikkapa
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif
 
En ole Electrassani huomannut mitään epävakautta, päinvastoin. Tuntuu todella tukevalta, tosin en ole tainnut yli 120 juuri ajellakaan.
 
Kyllä minun RK:ssa oli sitä epävakautta ihan omiin tarpeisiin aluksi. Pyörä on -97 vuosimallia. Ei poistunut epävakaus eri jousituksen säädöillä eikä eri renkaillakaan.

Vaan sittenpä poistui kokonaan, kun keksin mitata takarenkaan suoruuden takahaarukan akseliin nähden. Siihen astihan olin luottanut takahaarukassa oleviin mittareikiin ja eipä ne tuossa olleet kohdallaan kuitenkaan. Jos sitä epävakautta on, niin kannattaa kyllä tarkistaa huolella koko pyörän linjaus.
 
Melkeen kymppitonni mittarissa. Enemmän kilsoja kuin kolmena viime kesänä yhteensä. Osin innosta uuteen pyörään, mutta samalla on todettava että tänä kesänä on ollut ylipäätänsä paremmat mahdollisuudet ajeluun. Ja toki pitkä työmatka on tuonut osansa.

Kilven sain lopulta siirrettyä valon alle. Kokopunaisen takavalon löysin halvalla käytettynä. Vilkkutanko vaihtui FLHR tankoon, jossa kilpivalolle paikka. Toki se valokin sinne piti ostaa. Kilvelle telineen tein ite (ja kohta teen sen uudestaan, eka versio kun ei täytä toiveita). Vilkkutanko ja kilpivalo tuli ameriikoista. Vielä ehtisin, enää kun ei voi tilata sieltäkään, kiitos MoCo:n.
Vanhan kilpitelineen reiät peitin lukkokantaruuveilla. Tökkäsin kantaan väriä ja jo toimii. Ei paras ratkaisu, mutta kelpo (parempi kuin Kuryakynin pääkallo- tai tribaalipeitelevy).
Mahtuu siis lopulta se tarakka paikalleen. Avittaa kummasti reissuntekoa tuomalla lisää kuljetuskapasiteettia matkatavaroille. Laukut kun eivät ole koolla pilattuaja.

Lisävaloille tilasin Englannista saakelin kalliin kytkennän, joka mahdollistaa niiden valojen käytön pitkien valojen kanssa. Olis varmaan voinut itekkin jotenkin ton kytkeä, mutta tulipahan tilattua.

Enempää mutosta en ole vielä ehtinyt tai keksinyt. Pitkä talvi on kuitenkin juuri kohdalla, joten eiköhän sitten taas ehdi miettiä lisää pikku juttuja...
 
Back
Ylös