• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Flow commander.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gurko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gurko

New member
Tuli tilattua mokoma härpäke toivottavasti ei turhake pahimpaan virittelykuumeeseen. http://www.flo-commander.com/ sivulla kerrotaan mistä höpisen käykääs vilkaseen. Mainospueheissa lupaillaan koviakin tehon lisäyksiä, mutta se ei ole se mitä haen vaan kaasuttimien synkkaus. Satsi tulee mopooni kawasaki zzr1100 vm-91. Aiemmin pyörään on laitettu wiseco männät ja dynojetin suutin satsi. Tavaran tilasin täältä http://www.performance-design.net/index2.htm

Ilmeisesti ei siis löydy suomenmaalta vielä keneltäkään, harmi. Kiinnostusta varmaan löytyy sillä ketäpä kaasaripelillä ajelevaa ei kiinnostaisi kaasuttimien täydellinen synkkaus jossa tulee bonuksena hevosvoimia enemmän kuin millään sliparilla.

Jos toi systeemi on läheskään niin hyvä kuin antavat ymmärtää, luulis että toi olis ihan vakiovaruste kaasaripeleissä.. Maksaahan se tietty jonkun verran.. Varmaan omaan mopoon laittaisin jos vielä olis kaasarit
wink.gif

Johan on härveli!

Mutta eikös tuonkin kanssa jää ilmaruuvit paikoilleen? Eihän se mitenkään niitä pysty mitenkään synkkaamaan jos ne ovat sekaisin?

Tuo perustuu vissiin siihen, että kaikille ilmasuuttimille otetaan ilma samasta kohtaa koteloa, jolloin ne saavat saman määrän ilmaa. Kotelon sisällä kun voi olla paineen vaihtelua ja pyöteilyä.

Sitäkin oon joskus miettinyt, että miksei tommosta vois tehdä itsekin, kun rakenne vaikuttaa yksinkertaiselta. Ilman seossäätöä tommosen vois tehdä varmaan kuka tahansa.

Johan on härveli!

Mutta eikös tuonkin kanssa jää ilmaruuvit paikoilleen? Eihän se mitenkään niitä pysty mitenkään synkkaamaan jos ne ovat sekaisin?
Flow Commanderin sivulta leikkaus"You adjust the fuel/air mixture of all the carbs at once by adjusting the thumbscrew to add or limit the air going into the main circuit." Olen ehkä tyhmä mutta ei mun keihineissä mitään ilmaruuveja ole vaan synkronointi tehdään kolmella ruuvilla tyyliin ekaruuvi säätää kolmosen ja nelosen, toinen ruuvi vasemmalta kaasutinparien synkin ja kolmas ruuvi sylinterin yksi ja kaksi kaasutinparin, siis suoraan läppien avautumista ne ruuvit säätelee tietääkseni, mutta jos olen väärässä niin joku viisaampivalaiskoon mua. Eka postauksessani linkin takaa löytyy hyvät kuvat joista näkee että letkut kytketää suoraan joka kaasuttimen pääilmasuuttimeen. Mielestäni homma voi toimiakin. Kerron kyllä miten kävi kun nuo osat saan.

Hyvä niin.

En tunne kaikkia maailman kaasareita ankä voi kehua olevani mikään ekspertti niiden kanssa. Hyvä kun omatkin härvelit toimii!

Mutta yleensä kaasareissa mitä itse olen nähnyt, löytyy se ilmaruuvi "air screw". Ja sitten kun on alipainemittarit kiinni niin sitä näyttävät säätelevän. Ja omistanikin (ne kyllä ovat aika vanhakantaiset) sellainen löytyy. Keihineitä en omista.

Mutta hieno peli, ja epäilemättä toimiva. Tassaahan se ton suodatin boksin tuoman pyörteilyn ja epätasapainon.

http://www.motorcyclecarbs.com/keihin/frames/CRSframe.htm

Porukka tuntuu hieman sekottavan nyt erilaiset ruuvit, suuttimet ja niiden tarkoitukset.
Jokaisessa kaasarissa on seos/ilmaruuvi, jolla säädetään seosta tyhjäkäynnin tuntumassa. Nämä ruuvit siis säätelevät ilma/polttoaine suhdetta.
Synkronointiruuvit ovat eri asia ja niillä säädetään kaasuläpät avautumaan synkassa, jotta jokainen sylinteri saa saman verran polttoaineseosta. Nämä ruuvit eivät vaikuta seos-suhteeseen millään tavalla. Synkronointi tehdään yleensä tyhjäkäynnillä, eivätkä kaasuttimet välttämättä ole enää synkassa korkeammilla kierroksilla. Sivuilla väitetään, että flowcommanderin kanssa kaasuttimet pysyvät paremmin synkassa läpi kierrosalueen ilmasuuttimien keskitetyn ilmanoton takia.
Flowcommander tulee kiinni kaasareiden ilmasuuttimiin, jotka ovat vakiokokoisia. FC:llä ilmasuuttimien kokoa pystyy kuitenkin säätelemään ja se vaikuttaa seos-suhteeseen keskialueelta ylöspäin.

Juu minä sekoili joo, sorry tietenkin pyörässä on seos/ ilmaruuvit ja ne on Dynojet suutimien mukana tulleen ohjeen neuvoilla säädetty, olikohan se kaksi ja puolikierrosta auki.

Minä kyllä luokittelisin tuon härvelin luokkaan turhat härpäkkeet, jonka suurin hyöty on rahavirta valmistajalle. Jos tuo tulee kiinni ilmasuuttimiin, niin se vaikuttaa ainoastaan tyhjäkäynnillä / pienellä kaasulla. Mutta saatanpahan olla väärässäkin, mutta enpä halua kuluttaa 150 dollaria moiseen.

Minä kyllä luokittelisin tuon härvelin luokkaan turhat härpäkkeet, jonka suurin hyöty on rahavirta valmistajalle. Jos tuo tulee kiinni ilmasuuttimiin, niin se vaikuttaa ainoastaan tyhjäkäynnillä / pienellä kaasulla. Mutta saatanpahan olla väärässäkin, mutta enpä halua kuluttaa 150 dollaria moiseen.
Olet väärässä, ainakin teoriassa.
Pääsuuttimilla ja tyhjäkäyntisuuttimilla on molemmilla oma ilmasuuttimensa. FC tulee kiinni pääsuuttimen ilmapiiriin, jolloin se vaikuttaa nimenomaan keskialueelta ylöspäin. Jos haluaa, voi FC:n asentaa myös tyhjäkäyntipiiriin, mutta valmistaja huomauttaa itsekin, että hyöty jää huomattavasti pienemmäksi. Eli rahamiehet pistää FC:n molempiin suuttimiin.
wink.gif

No Flow Commander saapui, todella nopeaa laittoivat tuleen tilasin perjantai iltana edellisellä viikolla eli neljässä päivässä kuriiri saapu ja toi ne ovelle. Harmi vaan että autotalli on tupaten täynä ettei heti saa härpäkettä asennettua
sad_orig.gif

No nyt ois Flow Commander paikallaan, mutta putkisto puuttuu kun tuli sellainen ahneuksissa huutokaupasta huudettua, joten en vieläkään ikävä kyllä pääse sitä kokeileen
sad_orig.gif
Kyseinen putki on remuksen 4 1 rosteriputkisto hiilikuitu vaimentimella. Jännittää minkälainen ääni vekottimessa mahtaa asennuksen jälkeen olla kun ei ole kokemusta muuta kuin alkuperäisestä.

Back