Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä saavutetaan? Miksi ei tulisi laittaa? Mureneeko ruiskusysteemiin aiheuttaen ongelmia? Kannattaako vai ei? Ratapyörä kyseessä.
Ihan mielenkiinnosta: paljonko tilavuudeltaan sitä foamia sinne tankkiin pungetaan vs. tankin tilavuus?

Mielellään täyteen.
Siis ihan piripintaan? Paljonko tuo foam syö pa- tankin tilavuutta? Kysymys esitetty taas ihan vaan silkasta tiedonhalusta.
Mielellään täyteen.
Yllä hyviä argumentteja, mutta taas kerran on kysymys turvavarusteesta, jolloin mielestäni nuo negatiiviset asiat pystyy sietämään. Noin 10 vuotta on ollut itsellä kaikissa laitteissa foamit tankissa, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut ja asiaan on tottunut. Tässäkin kannattaa muistaa että halvalla ei saa hyvää ja kestävää. Parasta foamia on tietääkseni hondan valmistama.
Yamahan bensavalo toimii, ja jotkut kapasitiiviset mittaritkin, foamin kanssa.
katso liitettä 16554
TT:ssä ei käytetä foameja välitankkauksen vuoksi, jolloin tommosia hassuja tilanteita saattaa syntyä kun bensa vapautuu tankista vauhdilla. Noissa ratasarjoissa näkee välillä kun tankki puhkeaa, niin aika rauhallisesti bensa sieltä valuu ja harvoin tulipalot on vaarallisia.
Aikamoisen tulipallon täysi tankki tosiaan saa aikaan, kuten tuossa kuvassa Guy Martinin onnettomuudessa. Onneksi pyörä ja kuski sentään useimmiten päätyvät eri paikkoihin, toisin kuin autoissa, joissa montakin kuljettajaa on käristynyt penkkiinsä. Motoforza näytti myyvän myös nauhamallista foamia, jonka luvataan pienentävän tilavuutta n. 4%, eli ei paljon mitään, ellei sinne TT-hommiin ole lähdössä, jossa polttoaineen määrä on aika tarkoilla.
Tuo Hondan foami vaikuttaisi aika lupaavalle, sitähän voisi kokeilla tankkiin laittaa, mutta mistä sitä löytäisi kätevästi? Googlailu vie taas britteinsaarille ja rahti menee kalliimmaksi kuin tuote.
TT/ManxGP ei voi, eikä saa, käyttää foamia välitankkauksen takia. Nopeasti tankatessa foam ei ehdi imeä bensaa tarpeeksi nopeasti ja aiheuttaisi vaaratilanteita varikolla.
Hondan (HRC)foamia sai ainakin ennen tilattua miltä tahansa hondadiileriltä varaosanumerolla, tosin on aika jämäkän hintaista tavaraa. Hyvä puoli tässä on se, että se kestää kisabensaa, varsinkin tahtariaikana oli vaikeuksia löytää kestävää tavaraa kun oli hassummat bensat käytössä. Veikkaisin, että esim. Supremebikesin foam kestää pumppubensaa mainiosti.
Kiitos vinkeistä, kai se nuo foamit tankkiin on laitettava kun tuli numerotkin katteisiin liimattua...![]()
Tuota TT-tankkausta aina ihmetellyt/ihastellut, kuinka bensa valutetaan vapaalla pudotuksella tavallisen tankkauspistoolin näköisellä kahvalla, kun taas noissa endurance-hommissa on jos jonkinlaista pikatankkauskannua, joilla bensaa "pudotetaan" kahdesta korkista tankkiin.
TT:ssä ei ole kerta eikä kaksi, kun tankki osuu 100-300 kmh vauhdista puhun, kivimuuriin, seinään jne, ja repeää pillun päreiksi. Ei siinä ole/olisi foamista mitään iloa.katso liitettä 16554
TT:ssä ei käytetä foameja välitankkauksen vuoksi, jolloin tommosia hassuja tilanteita saattaa syntyä kun bensa vapautuu tankista vauhdilla. Noissa ratasarjoissa näkee välillä kun tankki puhkeaa, niin aika rauhallisesti bensa sieltä valuu ja harvoin tulipalot on vaarallisia.
Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia. Sitä oikeesti saa olla lähes olematon määrä. Oma vinkki on että laita yks litteä viipale tankin korkista sisään ja työnnä se siihe iha aukon viereen huulille josta se on helppo havaita, ni enempää sinne ei tarvi tunkea.Kiitos vinkeistä, kai se nuo foamit tankkiin on laitettava kun tuli numerotkin katteisiin liimattua...![]()
Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia.
Ei ollu vitsi. Sen verran jätän ainaki tilaa siihe tankin yläreunaan ite että näen siitä tankkausreiästä paljonko siellä tankissa on bensaa. Jos tunget foamit korkkiin asti ni milläs tiiät sen jälkee paljonko on tankissa?Toivottavasti tämä oli vitsi. Jos oli, niin aika huono sellainen.
Tuota sääntökohtaa ei ole varmaan turhaan keksitty ja ainakin näitä turvallisuussääntöjä pitäisi minun mielestäni noudattaa pikemminkin yli kuin ali.
Se on tietysti oma asia jos haluaa kaadossa sen tankillisen bensaa syliin, itse en ainakaan halua. Viimeisen 15 vuoden aikana olen nähnyt aika monta tulipaloa kisoissa ja treenipäivillä joista osa olisi ollut estettävissä pienellä vaivalla. Onneksi en ole nähnyt kenenkään loukkaantuvan näissä tilanteissa vakavasti, mutta aika monta epätoivoista naamaa olen nähnyt hiiltyneen kilpurin vieressä. Siihen kun on joku tyhjentänyt vielä jauhesammuttimen, niin koko roskan saa kipata jätelavalle.
Ps. Vaikka tapahtuma ei foameihin liitykkään, niin on kohtuullisen ikävä nähdä palava ihminen juoksentelemassa paniikissa ympäri varikkoa. En halua nähdä toista kertaa.
Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia. Sitä oikeesti saa olla lähes olematon määrä. Oma vinkki on että laita yks litteä viipale tankin korkista sisään ja työnnä se siihe iha aukon viereen huulille josta se on helppo havaita, ni enempää sinne ei tarvi tunkea.
Ei ollu vitsi. Sen verran jätän ainaki tilaa siihe tankin yläreunaan ite että näen siitä tankkausreiästä paljonko siellä tankissa on bensaa. Jos tunget foamit korkkiin asti ni milläs tiiät sen jälkee paljonko on tankissa?
Mutta mä oon tällä foorumilla aina väärässä, joten ei mun viestejä kannata lukea anyway.