Frank Nyman

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
Soitin Frankille ja asiallinen myyjä vastasi puhelimeen. Kerroin halusta vaihtaa silloinen pyörä ilmoituksessa olleeseen pyörään. Myyjä nuorehko mieshenkilö kertoi alustavasti, missä hintaluokassa väliraha liikkuisi, joten sovimme tapaamisen liikkeessä seuraavana päivänä. Myyjä tsekkasi vanhan pyöräni, joka muuten oli tosi asiallisessa kunnossa ja virheetön. Menimme hänen toimistoonsa, jossa hän kertoi lopullisen välirahan. Vähän vielä hiottiiin summaa ja teimme paperit kuntoon. Vanha jäi liikkeeseen ja uudella kyryttelin kotiin. Palvelu oli loistavaa ja asiallista. niin ja uusi pyörä on mahtava....Lare.Salmi
 
Jep, Frankilla palvelu on ehkä erilaista. Itse olen saanut siellä hyvää palvelua ja bonuksena suulasta huulenheittoa + varaosakaveri ihan oikeesti muistaa kaiken...! Ihmekauppa
biggrin.gif


Sanoisin että vanhan ajan perheyritys
smile_org.gif
ajalta kun sut oikeasti muistettiin liikkeissä missä kävit, tiedettiin mistä tulet jne. Jos siellä on huono päivä, ei muuta kun parin viikon päästä uudelleen..niitten kaupanteko ei ehkä kaikilta osin ole ihan nykymarkettia mutta tietty suoraselkäisyys sitä määrää.

Ps. thanks viimeisestä.
 
Perheen CBF sanoi yhteistyön irti perjantaina ja matka päättyi kehä III:lle, eipä muuta kuin pyörä siitä kuljetettiin FN:lle ja samantien työnalle ja taas toimii niinkuin pitääkin. Palvelu jälleen kerran aivan loistavaa ja keskiviikkona voi Euroopan valloitus alkaa.
062802jumpie_prv.gif
 
Vähintäänkin erikoinen liike tuo... Frankin kanssa hieroin kauppaa uudesta zetasta ja homma näyttikin etenevän hyvin, mutta kun tuo Ben tuli kuvioihin niin kaupanteko tyssäs siihen. Herra ilmotti että ei ota vaihtopyörää koska ehkä saa myytyä zetan suoraan.. Isäpappa kerkis välirahat sun muut kertomaan mut ei ni ei..
Ostin sit ton fazun ja ihan muualta..
 
Omat kokemukseni ovat myönteisiä, myymälässä palvelua saa kysymättä, ja toisaalta saa rauhassa pyöriä, jos siltä tuntuu.

Toisaalta ymmärrän nämä kommentit "erikoinen fiilis". Muistuttaa nimittäin omaa duunipaikkaani. Perheyrityksessä pelataan pitkällä tähtäimellä, pyritään toimimaan reilusti ja yleensä osataan hommat oikeasti. Mutta palveluasenne on usein "valikoiva".

Oikea vastaus on mielestäni juurikin se, että jos kauppa ei miellytä, niin ovesta ulos.

Kukaan meistä ei asiakkaana koe toimivansa hassusti ja vaikka toimisikin myyjän tulee asettua sen yläpuolelle ja palvella erinomaisesti. Niinpä. Mutta ei se aina onnistu. Eikä varsinkaan perheyrityksessä, jossa benit miettii - samalla kun myy sulle - parinkymmenen työntekijänsä asioita.
 
ZR:ään tuli FN:llä vaihdettua kun wanhastakin hyvitettiin ihan kelpoisesti. No probs. Fillariin vieläpä kuului takalaukku, mutta kun oli 3x tellingit valmiina ja mainitsin jotta harmi kun ei sivulaukkuja ollut, niin myyjäpä otti ja vaihtoi pitemmittä puheitta perälaukun sivulaukkuihin, no extra costs. Ja kun ZR:kin toimii kuin unelma, niin eipä tässä juuri muuta voi kuin
thumbs-up.gif
sport05.gif
 
Loppukausi meni takaiskuitta ja eka talviseisokkikin nyt jo takana ja pyörä omahuollolla perusteellisesti läpikäytynä - ei ylläreitä. Keväällä pupu & paukku käyntiinkin, niin eipä tässä juuri muuta voi todeta kuin ihan soivan perin Frank mulle myi
thumbs-up.gif
 
Tein tarjouspyyntökierroksen uudesta Yamaha xjr1300:sta.
Kysyin suoran kaupan käteishintaa neljästä eri mp-liikkeestä.
Sain asialliset tarjoukset kaikilta muilta paitsi Frank Nymanilta.

Nymanilta vastattiin etteivät he tee kauppaa puhelimen välityksellä, vaan täytyy tulla paikalle fyysisesti!

Matkaa on kuitenkin lähes 300 km, eikä mielestäni ole järkevää lähteä ajamaan tuollaista matkaa pelkän hintatiedon saamiseksi.

Olisin ymmärtänyt FN:n käytännön jos olisin tarjonnut vaihtopyörää, mutta kun kyseessä oli suora kauppa uudesta pyörästä,,'


Onneksi löytyy niitäkin joilla on todellinen halu myydä pyöriä ja löytyy vielä oikeaa asennettakin, se johti kauppoihin tälläkin kertaa
bowdown.gif


En koskaan edes kysy mitään Frank Nymanilta, enkä suosittele liikettä kenellekään!
Pitäköön pyöränsä!  
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


062802moto_prv.gif
 
Toinen pyörä Frankilta alla, ottivat edellisen takasin, muistivat kenen, missä, milloin, huollot, lisäosat yms. jutut(kävin siis autolla). Sain hyvän tarjouksen, ja ajelin vanhalla kunnes uusi tuli. Ja kaupan päälle iloista huulen heittoa. Jälleen kerran iso plussa
bowdown.gif
, oman kylän kauppaa ei hylätä. Sitä paitsi noin hauskaa shoppia saa etsiä.
 
Kaikissa alan liikkeissä on omat puolensa.'
Yleensäottaen koko ala kaipaisi tietynlaista tuuletusta, enää ei riitä x kpl pyöriä hallissa, muutama juliste ja myyjät lisäämässä paperia faxeihinsa jotta voi odotella kauppaa...
biggrin.gif

Frankin erilaisuus varmaan korostuu koska liike on pieni, rättikauppaa ei ilmeisesti ole haluttu nostaa, äidinkieli on ruatti ja kyseessä on perheyritys.
Kaupankäynti ja keskustelu yleensä on hieman allwrongin ja stormin tyylistä poikkeavaa.
Mutta palvelu on hyvää, toisinaan tosin erilaista ja usein vielä sympaattistakin.

Ben tekee kauppaa asiakas- ja bisneslähtöisesti. Aina eivät tavoitteet voi kohdata, riipuen tietysti myös Asiakkaan lähtökohdista / kuvitelmista. Motiivi kaupan tekoon on kuitenkin varmasti kohdallaan ja jos oikea tuote oikealle ja järkevälle Asiakkaalle on olemassa niin kyllä Beni siitä vääntää molempia osapuolia tyydyttävän kaupan

Mika tiskillä on taas ihan Mika. Uskomattoman aktiivinen ja energinen asiakaspalvelija jolta ei jutut lopu.
Mika olis taatusti haluttua kamaa muissakin alan liikkeissä.

Uskon meidän kaikkien edun olevan se että joskus juhlitaan Frankin 80V juhlia (siis myös liikkeen).
buttrock.gif
 
Heh, muistuipa mieleen kun kaveri osti joskus vuonna miekka ja kirves FN:ltä uuden 600 zetorin ja valitteli huoltohintojen kalleutta johon Frank: "Sinä nauti, sinä maksa"  
tounge.gif
 .

Pitäähän tuo tietysti paikkansa että jos on varaa ostaa uusi mopo niin huoltohinnat on (ainakin useimmille) toisarvoinen seikka mutta tuo sanamuoto huvitti jossain määrin...
Jotenkin tämä kommentti aiheuttaa minullekin deja vu-tuntemuksia . Tai sitten olen lukenut tämän threadin aikaisemminkin, mene ja tiedä
nixweiss.gif


Mutta Kawa-aikoina kävi seuraavanlainen juttu ainakin kahdesti. Eli kun ostin Sumekolta öljynsuodattimen niin vääränhän ne antoivat (toisellakin kertaa kaikista varmisteluista ja vakuutteluista huolimatta). Lyhyeen tyssänneen vaihtotyön ja muutaman v**tup**keleen jälkeen äkkiä autolla Frankille joka sattui olemaan vielä auki. Väärä suodatin vaihdettiin oikeaan ja hinnoissa oli vielä sen verran eroa että sai oikean suodattimen lisäksi vielä kahvirahat Frankilta  
biggrin.gif


Pyörää en ole siis tuolta ostanut mutta huoltoja ja varusteita kyllä. Yleisarvosana vahva 8.
 
Tonnin huolto Busaan varattu Frankiltä. Jämptisti toimi ainakin ajanvaraus puhelimitse. Ja saivat huollonkin survottua inhimillisen ajan päähän eli ensi maanantaille. Täytyy käydä vielä vilkaisemassa tämä suht paljon puhuttanut liike paikanpäällä huollon yhteydessä.
 
Ilmeisesti on saanut FN palautetta kun on muutamassa vuodessa toisenlainen ääni kellossa
smile_org.gif


Kenelläkään varaa tälläisenä aikana valita asiakkaita ;)
 
Busa huollettu FN:llä, hyvin homma roudasi. Hintakin (~140e) ihan asiallinen noiden yleiseen tasoon nähden. Ja sain vielä korvatulpat + rasian kaupan päälle, joten ihan hyvät fiilikset jäi
smile_org.gif
 
Aika monta plussaa taas sinne huollon puolelle. Soitin tänään ennen avaamista (09:30) huollon nummäroon. Eihän siellä tietenkää kukaan vastannu. Tasan klo 10:00 (kännykkäni kellon mukaan) puhelimeni soi. Soittajana huoltopäällikkö Ståhlberg. "Ståhlberg Frank Nymanilta päivää, olit soittanu"? Muutaman tunnin kuluttua pyörääni oli tehty kilometrihuolto. Tulen jatkossakin käyttämään Nymanin palveluita
smile_org.gif


ps. myös Frank Junior tervehti sekä viedessäni että hakiessani vaikka en ole yhtään pyörää sieltä ostanut
smile_org.gif
 
Täältä iso kiitos hyvästä palvelusta FN:llä, säästyipä 30e kun tuonne vein BW:n sijaan ketjujen kiristykseen, ja pääsin sinne heti kun soitin ,toisin kun tuonne toiseen olis saanu kenties tuntitolkulla jonottaa pikahuoltoon
 
Täältä iso kiitos hyvästä palvelusta FN:llä, säästyipä 30e kun tuonne vein BW:n sijaan ketjujen kiristykseen, ja pääsin sinne heti kun soitin ,toisin kun tuonne toiseen olis saanu kenties tuntitolkulla jonottaa pikahuoltoon
Eipä tuo ketjujen kiristäminen mikään ameriikan temppu ole, joten jos niitä kiristää tarvitsee, niin tod. näk. täältä foorumiltakin saa avun kahvikupin hinnalla. Vaikka allekirjoittaneelta.
smile_org.gif
 
Frankin Huolto ja varaosapalvelu on mielestäni aivan lyömätön mesta, loisto palvelu ja hoitavat kaiken aina ,, ja juu ihan ihme muisti sillä varaosa hepulla... 10 p ja papukaijan merkki
 
Täältä iso kiitos hyvästä palvelusta FN:llä, säästyipä 30e kun tuonne vein BW:n sijaan ketjujen kiristykseen, ja pääsin sinne heti kun soitin ,toisin kun tuonne toiseen olis saanu kenties tuntitolkulla jonottaa pikahuoltoon
Eipä tuo ketjujen kiristäminen mikään ameriikan temppu ole, joten jos niitä kiristää tarvitsee, niin tod. näk. täältä foorumiltakin saa avun kahvikupin hinnalla. Vaikka allekirjoittaneelta.
smile_org.gif
Eipä tuo vaikeelle näyttänyt, mutta ajattelin hoitaa asian huollossa, kun itellä ei vielä kokemusta asiaan ole. Kiitos avun tarjouksesta , pistän korvan taakse
smile_org.gif
 
Back
Ylös