Frank Nyman

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koeajo tuli tehtyä siellä ja hommahan toimi 10+ aikaa oli varattu 1.5h... kauppoja ei tullut tällä kertaa, ja Frank jr kävi heittämässä läppää...jutut kyllä kieltämättä oli vähän outoja mutta ei siitä sen enempää...palvelu pelas ja sehän tärkeintä...
wink.gif
 
Itse olen ostanut Frankiltä kaksi pyörää.
Ekan pyörän oston yhteydessä homma toimi loistavasti ja tokan kohdalla vielä paremmin.

Olen asioinut Frankin, Benin ja Huoltopäällikön kanssa.
Kaikilta saanut erilaista, mutta hyvää palvelua.

Olisin nykyisenkin pyörän varmaan Frankilta ostanut jos myisivät kotaria...

Kertaalleen huoltoon soittelin ja keskustelu meni jotenkin näin "koskas mun mopo pitäis tuoda huoltoon", "6000km tienoilla", "nyt olisi mittarissa 6100km", "tuotko iltapäivällä huoltoon niin saat illaksi ajoon?".

Ja tuo tapahtui kesä-heinäkuun vaihteessa vuosi sitten. Tuosta ei enään palvelu voi paljoa parantua.

Toki mitä mukavampi asiakas (eli mitä useamman härvelin ostaa) niin sitä avuliaampaa ja parempaa palvelua saa. Näin se homma toimii kaikkialla.
 
Joo ihan persiistä oli jo palvelu aikanaan. kivi ja keppi.Tuntuu jatkuvan vieläkin samalla tavalla.Siis jos ei kunnon palvelua tule firmasta,viekää hyvät ihmiset rahanne muualle.Huonoa palvelua ei tarvitse hyväksyä missään
bowdown.gif
 
huomasin että frankilla oli kypärää tarjouksessa.. Heti kysyttiin tartteeko jeesata kun sovittelin pottaa, sillä fiiliksellä kuitenkin että jos et tartte niin kattele rauhassa. Yleensä myyjät tuppaa päälle vaivaksi asti (paitsi mopokaupoissa) mutta nyt ei kyrsinyt ollenkaan kun sopivaa kokoa ei heti löytynyt ja myyjä etsi oikean koon. Jäi hyvä fiilis, asioin uudelleenkin. Suupertin C2:sta siellon muuten halvalla, lähinnä pieniä kokoja 'puoleen' hintaan mutta kuitenkin tod. edukkaasti.
 
Joo ihan persiistä oli jo palvelu aikanaan. kivi ja keppi.Tuntuu jatkuvan vieläkin samalla tavalla.Siis jos ei kunnon palvelua tule firmasta,viekää hyvät ihmiset rahanne muualle.Huonoa palvelua ei tarvitse hyväksyä missään
bowdown.gif
Älkäähän nyt ihan turhaan morkatko.
Jos ei oikeesti ole kokemusta tahi moitittavaa niin jättäkää kommentoimatta.

Tai sit kehutaan ja ymmärretään!
062802jumpie_prv.gif
 
Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.
 
Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.
Suullinen tarjous on voimassa tasan niin kauan kuin keskustellaan. Oma vika ellei heti tee siinä tilanteessa kauppakirjaa tai pyydä samaa kirjallisesti. Sopimus loppui siihen, kun appiukkosi käveli ulos. Pätee myös puhelimitse annettuihin tarjouksiin. Jos pistät luurin kiinni, ei tarjous enää sido myyjää. Jos hinta on hyvä omasta mielestä, niin miksi antaa myyjälle aikaa harkita uudelleen? Ei siinä enää lähdetä muualle ja tulla tunnin kuluttua takaisin tekemään kauppaa loppuun. Tai toki voi tulla, mutta ehdot saattavat ehtiä siinä välissä muuttumaan.
 
Käsitykseni mukaan suullinen sopimus on juridisesti yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, toteennäyttäminen vain on liki mahdotonta.
nixweiss.gif

Mitä Frankkiin tulee, ihan OK puotihan se on ainakin minulle ollut.
 
Airhawk:n persustyynyn kävin ostamassa.
Sai käydä koeajolla ennen ostoa ja tinkaamalla sai hintaakin vielä alaspäin.
Palvelu toimi, pisteet täältä.
smile_org.gif
 
Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.
Noh... sitä on sellaisiakin asiakkaita, jotka käyttävät tätä "sovittu. tulen tunnin päästä uudestaan" -kikkaa ja menevät sutena hakemaan parempia tarjouksia muista liikkeistä... ja jos löytyy niin tuskin palaavat tunnin päästä, puhumattakaan että miettisivät, sitooko tunti sitten tehty suullinen sopimus heitä...

Joten - potut pottuina ?
 
Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.
Noh... sitä on sellaisiakin asiakkaita, jotka käyttävät tätä "sovittu. tulen tunnin päästä uudestaan" -kikkaa ja menevät sutena hakemaan parempia tarjouksia muista liikkeistä... ja jos löytyy niin tuskin palaavat tunnin päästä, puhumattakaan että miettisivät, sitooko tunti sitten tehty suullinen sopimus heitä...

Joten - potut pottuina ?
Monet myyjät "muistavat" ehkä tahallaan suullisesti sovittuja hintoja myöhemmin vähän yläkanttiin. Itsellä kuitenkin on aina käynyt niin, että kun summan on korjannut oikeaksi, niin kauppias on tuumannut lähinnä "okei, niin se tais olla.." tms. Viimeksi autoon vetokoukkua laitettaessa ja sitä ennen Frankilla aikanaan pyöräkauppoja tehtäessä. Ikinä niistä ei ole tarvinnut vääntää sen enempää. En nyt tähän nimenomaiseen tapaukseen viittaa sen kummemmin, kun en paikan päällä ollut enkä asiasta sen enempää tiedä.
 
Käsitykseni mukaan suullinen sopimus on juridisesti yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, toteennäyttäminen vain on liki mahdotonta.
nixweiss.gif

Mitä Frankkiin tulee, ihan OK puotihan se on ainakin minulle ollut.
Kyllä näin on. Suullinen sopimus muodostuu, kun kumpikin toteaa, että tässähän tämä ja tehdään kaupat. Jos on homma jätetty kesken ("palaa myöhemmin tekemään kaupat loppuun"), niin eihän sitä kauppaa ole vielä sovittu loppuun asti. Ainahan sitä voi jälkikäteen yrittää vielä vääntää, mutta jos toisen mieli on välissä vaihtunut, niin minkäs sille sitten tekee.
 
Käsitykseni mukaan suullinen sopimus on juridisesti yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, toteennäyttäminen vain on liki mahdotonta.
nixweiss.gif

Mitä Frankkiin tulee, ihan OK puotihan se on ainakin minulle ollut.
Kyllä näin on. Suullinen sopimus muodostuu, kun kumpikin toteaa, että tässähän tämä ja tehdään kaupat. Jos on homma jätetty kesken ("palaa myöhemmin tekemään kaupat loppuun"), niin eihän sitä kauppaa ole vielä sovittu loppuun asti. Ainahan sitä voi jälkikäteen yrittää vielä vääntää, mutta jos toisen mieli on välissä vaihtunut, niin minkäs sille sitten tekee.
Eräs nimeltä mainitsematon Tuusulasta kotoisin oleva mp-liike teki vastaavaasti. Sovittiin, että tulen seuraavalla viikolla uudestaan mutta oli ukko vaihtunut pöydän takana ja väliraha kasvoi tonnilla. Sen jälkeen en ole kyseisessä liikkeessä käynyt vaikka luulisi, että minä kuulun asiakkaiden parhaimmistoon ts. urpo joka vaihtaa vuoden kahden välein uuteen mopoon ja maksaa hyvät välirahat. Helppo rahastettava. Palannut aina siihen liikkeeseen mistä parhaimman palvelun on saanut. Toinen metka juttu vuosi sitten keväältä. Tilasin pohjanmaalaiselta mp-kauppiaalta (puhuin omistajan kanssa puhelimessa) or/mu busan, ja toimitusaika oli n. 2 kk ja kävimme "sopimuksen" yhteydessä s-postilla keskustelua ja lupasi tarkentaa kun tietää tarkemmin toimitusajan. Niin, ei ole Busaa vielä tullut....Muualta olen jo hankkinut em. laitteen mutta tilausta en ole perunut. Saattaapi olla että olen kohta kahden busan onnellinen omistaja
smile_org.gif
 
Tämä threadi.. on kyllä ko liikkeelle erinomainen asia.. näkyvyttä ja keskustelua ,taitaa Frank olla kauppamies  
biggrin.gif


Jos myyjällä ei ole kanttia seisoa sanojensa takana,eli ko hlö:llä kahdet puheet,ottakoon housut pois jalasta ja kulkekoon paitaressuna poikasena..  perse paljaana,ei ole housujen arvoinen. Kaupankäyntiin kuuluu aina tarjousten hakeminen koska se ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. JOs ns "myyjän" ote lipeää jo  ennen kaupan syntymistä mikä onkaan tilanne jos jotain takuu tai muita seikkoja joudutaan setvimään..    
crazy.gif


Ps.. sen verran ko liike on  alkanut kinnostaa että seuraavan pyöräkaupan tullessa ajankohtaiseksi Nymanilla on aivan pakko käydä..  
biggrin.gif
 
Pakkohan se on oma lusikka heittää tähän soppaan kun tämä keskustelu silmiin osui.

Olin tuossa 90-luvun alussa aloittamassa uudestaan mp-harrastusta ja tuolloin löytyi sopuhintainen ja -kuntoinen pyörä. Koeajollekin pääsin tuosta noin vaan ilman papereitten esittämistä ja lopullisissa neuvotteluissa sovimme hinnan sekä uuden jarrulevyn hommaamista kun pyörässä oleva oli hiukan kiero.
Siinä vaiheesssa kun nimet oli jo papereissa paikalle tupsahtaa vanhempi herrasmies, liekö Ben tai Frank, joka suu vaahdossa alkaa ensin sättimään myyjää ja sitten minua
omg.gif
. Hetken aikaa olin hoomoilasena että mitäs nyt??? Oli kuulemma tehty huonot kaupat kun tuon jarrulevy Viragoon maksoi maltaita. Kyllä siinä sitten ihmettelin että miten se minun vika on jos myyjän kanssa oli sovittu että pyörä laitetaan kuntoon ennen luovutusta
nixweiss.gif
.
No, lopputulos oli kuitenkin se että pyörään vaihdettiin jarrulevy kun se kappakirjaan oli merkitty. Mutta sen verran huono maku jäi koko hommasta etten enää FN:n suuntaan katsellut. No, onhan tässä vuosien mittaan paljon vettä virrannut Vantaan joessa joten onhan siellä varmaan tyyli jo muuttunut, etteivät säti asiakkaita siitä että on tehnyt "hyvät" kaupat....
tounge.gif
tounge.gif
 
Frankiltä olen tuon nykyisen kulkineen ostanut tänä keväänä. Hyvää palvelua sain. Sain sovittua kauppahintaan uudet renkaat, vaikka vanhoissa olikin vielä pintaa ja olisivat tämän kauden menneet alla.
Ennen ostopäätöstä kävin koeajamassa liikkeestä 5 eri pyörää, joten olin varmaankin heille jo pienoinen maanvaiva.

Piikkiaikana huollatin nsr:äni frankillä. Silloinkaan ei palvelussa tai huollon laadussa ollut mitään valittamista.

Palvelun laatuun voi tietenkin vaikuttaa, että isäpuoleni on ostanut liikkeestä viimeisen 12 vuoden aikana 5 pyörää (gpz500 käytetty, vn800 uusi, zzr1200 käytetty, vn1500 tourer uusi ja vn1700 voyager uusi).
 
Kävin katsomassa busaa tuolla, pyörin pitkään mopon ympärillä ja istuskelin ja taas kiertelin.. 5m päästä tuijotteli minua mieshenkilö joka ei tullut sanomaan mitään vaikka oli jouten. Sitten kun menin viereen ja kysyin että oletkohan myyjä niin myönsi sentään olevansa. Kysyin että saakohan tuota koeajaa niin vastaus oli "mitä kauppaa ajattelit" suoraan kuin jostain nettiauton/moton kysymyksiä&vastauksia-kohdasta =D

Seuraava kysymys oli että "onko sulla pyörä?" No eiii.. muuten vaan juoksin paikalle nahkahousuissa + muissa ajovetimissä.

Sitten kun enemmän juteltiin niin vaikutti jo vähän asiallisemmalle ja pääsin koeajollekkin mutta ei ihan täysiä pisteitä myyjä tuosta asioinnista saanut
 
FN on liike, joka on jäänyt muistoihin liikkeenä, jossa asiakkaalla on mahdollisuus kuunnella päänaukomista Iskän, äiskän ja pojan toimesta. Vuorotellen tulevat aukomaan, jos oikeuksiaan on puolustanut. Yhden pyörän osalta siellä asioin, nyt 3 pyörää sen jälkeen ostellut ja muualta. Noh kaippa granissa on fränkkilällekkin tilausta.
 
Oma vika ellei heti tee siinä tilanteessa kauppakirjaa tai pyydä samaa kirjallisesti.
Itse toimin näin vuosi sitten kun Burgman FN:llä vaihtui Kawaan. FN käyntikortin takapuolelle rustattiin väliraha ja päivämäärä johon saakka tuo on "voimassa" = huominen. No huonosti nukutun yön jälkeen palattiin asiaan, ed. päivän sopimus piti ja kaupat tuli. Ja yhä vain Kawa aiheuttaa kypärän sisään yhtä
sport05.gif
 
Huonoja kokemuksia kyseisestä putiikista täälläkin. Kesällä käytiin tarjousta kyselemässä uudesta moposta johon lisävarusteitakin haluttiin asennettavan. Vaihdokista kerrottiin ja asia oli ihan ok myyjän mielestä, sanoi palaavansa puhelimitse asiaan (nyt oli niin kova kiire). Viikkoon ei puhelin FN:n toimesta soinut niin käytiin paikan päällä virkistämässä myyjän muistia, viitsi sitten kertoa että ei halua vaihtopyörää. Kiitos tästä asiallisesta palveluhenkisyydestä, ei ole tarvinnut heidän lattioitaan kulutella sittemmin.
pftroest.gif
 
Back
Ylös