FZ1-S ja -N eroja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.H
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Arttu.H

New member
onko muuta eroa kuin etukate? ja löytyykö tämän voden mallissa mitään eroa viimevuotiseen? olis halvalla tarjolla
062802moto_prv.gif
 
Takapää on S-mallissa pidempi + vissiin eri penkki takana ja kauhukahvat, jota ei N-mallissa ole.
 
onko muuta eroa kuin etukate? ja löytyykö tämän voden mallissa mitään eroa viimevuotiseen?   olis halvalla tarjolla
062802moto_prv.gif
ainakin ajoasento on ihan erilainen, en tiedä onko ainoa ero stongassa. nakun ajoasento loistava, katetun turhan pysty (tää on vaan mun mielipide).

mullekin kävis tuollainen naku, jos olis halvalla tarjolla. ennen ostoa kuitenkin selvittäisin miten maahantuoja suhtautuu jos runko murtuu takuuajan jälkeen (noita on mennyt) suomi/tuontipyörässä.
 
Muuta eroa ei varmaan ole kun etukate, penkki ja runko penkin alta, stonga ja muut systeemit samat, ajoasentokin pitäis olla sama kun muuten mitat on samat.
 
Joo kuvissa ainakin näyttäis stonga ja sen korkeus olevan pyörillä aivan sama.

Eikös valmistajalla ole elinikäinen vastuu valmistusvirheestä? Ja rungossa mitä ilmeisismmin sellanen on, jos niitä enempi on mennyt.
Ainakin fordi ottaa vastuun tekeleistään, mulla oli jotain ihmeellisiä sähkövikoja ja koko mittaristo jouduttiin vaihtaa. Ja ford maksoi kaiken vaikka takuu oli mennyt umpeen.

Tietty jos tollasia runkovikoja on ollut, niin uskalttako sitten sellasta tietentahtoen ostaa...
sad_orig.gif


Sellanen naku muakin ehkä kiinnostaisi... mut se katteellinenkin on aika siisti, vaikka yleensä en sellasista ole oikein tykännyt, mut yammussa se aika hyvin onnistunut....

Onkohan siitä katteesta oikeesti paljonkin hyötyä?
 
Kate on kiva jos siitä pitää
cool.gif


itsellä 07 s malli eikä 09 muuta eroakuin väritys.
 
FZ1:een kate sopii, minun mielstäni
biggrin.gif


joissakin muissa merkeissä ja malleissa puolikate on ihan hirveä
bawling.gif
 
Onkohan siitä katteesta oikeesti paljonkin hyötyä?
Katteen hyöty on matka-ajossa. Jos pyörii taajamissa eikä ajattele yli 300 km päivämatkoja(varsinkaan motaria pitkin) pärjää katteettomalla mainiosti. Yli 120 km/h pitää katteettomalla ruveta "pitämään kiinni" stongasta.
Kyllä nuo yli 300km. matkatkin sujuu ilman katetta ja paljon reilummalla vauhilla vallan mainiosti.. Itelläni ei toi kate malli tullu ees mieleen kun tilasin pyörän... Mut maku asioita...
 
Jampin orkkislaukut maksaa kuulemma maltaita fz-1 malliin, onko näin vai pelkkä tornihuhu?
 
Jampin orkkislaukut maksaa kuulemma maltaita fz-1 malliin, onko näin vai pelkkä tornihuhu?
Kyllähän ne osaa melkoisia hintoja niistä pyytää, ite sain ne tingittyä vielä kauppaan hirveän väännön päätteeksi...itse laukut on kyllä hyvät, samaten niiden kiinnitysmekanismi. Mutta telineet on vähän työläät irrotettavat.

Ei kyllä harmita, että otin nuo, on ne sen verran hyvät reissussa. Vähän ne telineet ärsyttää ilman laukkuja ajellessa, mutta kätevämpi kaveri varmaan ottaa nekin aina pois kun ei tarvitse niitä.
 
Saa tuohon pappa-malliin tarvikelaukkujakin.
Lainaus FZ1 N topikista:
Miten rumat telineet jää näkösälle jos jättää sivulaukut välillä kotiin?    
Onko miten iso homma irrottaa myös telineet? Itelle tulossa ne alkuperäiset sivulaukut.
Jaa-a, enpä tiedä alkuperäisistä, mutta itselleni laitoin viime kesänä Sw-motechin telineen ja kapan sivulaukut. Nuo on aivan loistavat. Telineet saa irti parissa minuutissa ja näkyviin jää vain pari pikku korvakkoa:

Mopo laukkujen kanssa
Telineet paikallaan
Telineet irti

Katteen hyöty on matka-ajossa. Jos pyörii taajamissa eikä ajattele yli 300 km päivämatkoja(varsinkaan motaria pitkin) pärjää katteettomalla mainiosti. Yli 120 km/h pitää katteettomalla ruveta "pitämään kiinni" stongasta.
Kyllä nuo yli 300km. matkatkin sujuu ilman katetta ja paljon reilummalla vauhilla vallan mainiosti.. Itelläni ei toi kate malli tullu ees mieleen kun tilasin pyörän... Mut maku asioita...
Varmasti ajelee, mutta on siinä vaan eroa. Makuasioita... Ajeleehan jotkut h*llut HD:llakin niin kauas ettei kirkontorni enää näy.  
cool.gif
 
Saa tuohon pappa-malliin tarvikelaukkujakin.
Lainaus FZ1 N topikista:
Miten rumat telineet jää näkösälle jos jättää sivulaukut välillä kotiin?    
Onko miten iso homma irrottaa myös telineet? Itelle tulossa ne alkuperäiset sivulaukut.
Jaa-a, enpä tiedä alkuperäisistä, mutta itselleni laitoin viime kesänä Sw-motechin telineen ja kapan sivulaukut. Nuo on aivan loistavat. Telineet saa irti parissa minuutissa ja näkyviin jää vain pari pikku korvakkoa:

Mopo laukkujen kanssa
Telineet paikallaan
Telineet irti

Katteen hyöty on matka-ajossa. Jos pyörii taajamissa eikä ajattele yli 300 km päivämatkoja(varsinkaan motaria pitkin) pärjää katteettomalla mainiosti. Yli 120 km/h pitää katteettomalla ruveta "pitämään kiinni" stongasta.
Kyllä nuo yli 300km. matkatkin sujuu ilman katetta ja paljon reilummalla vauhilla vallan mainiosti.. Itelläni ei toi kate malli tullu ees mieleen kun tilasin pyörän... Mut maku asioita...
Varmasti ajelee, mutta on siinä vaan eroa. Makuasioita... Ajeleehan jotkut h*llut HD:llakin niin kauas ettei kirkontorni enää näy.  
cool.gif
Löysit minun vanhat kyselyt
tounge.gif


Joo, tarvikelaukkuja saa vähän kätevämmin irrotettavilla telineillä. Näkyviin ei jää alkuperäsistäkään kuin todella pienet korvat tonne alle...

Tuosta katteen suojaavuudesta voisin sanoa sen verran, että s-mallilla sopiva matkavauhti on noin 130-140kmh, mittarin mukaan. Silloin ei paina/vedä mihinkään suuntaan, eikä myöskään kastu pahasti. Takapenkkiläinen säilyy täysin kuivana. Tietty riippuu paljon omista mitoista. En tiedä nakumallista, kertokoot sellaisen omistajat siitä lisää.
 
Ohan koneessa ja putkistossa varmasti jotaki pikku eroja niinku on 07 ja 08 välilläkin. Päästöjen takia kaikkia kikkailuita. Mitään perstuntumalla havaittavaa eroa niissä ei oo.

Ja tosiaan takakatteen osalta on vaan erilainen muovi lärpäke ja kaffat. Ajoasento on sama N ja S mallien välillä. Etukate vaan saattaa tuoda sellasen tuntuman, että on pystympi ajoasento kunnei meinaa helpolla päästä katteen suojiin.
 
onko muuta eroa kuin etukate? ja löytyykö tämän voden mallissa mitään eroa viimevuotiseen?   olis halvalla tarjolla
062802moto_prv.gif
ainakin ajoasento on ihan erilainen, en tiedä onko ainoa ero stongassa. nakun ajoasento loistava, katetun turhan pysty (tää on vaan mun mielipide).

mullekin kävis tuollainen naku, jos olis halvalla tarjolla. ennen ostoa kuitenkin selvittäisin miten maahantuoja suhtautuu jos runko murtuu takuuajan jälkeen (noita on mennyt) suomi/tuontipyörässä.
vastaan itselleni. ajoasennot tosiaan taitaa olla samoja, nyt kun kävin kylmillä tyypeillä. edelliskerralla r-ykkösen ajaminen välissä taisi tuoda sen s-mallin endurofiiliksen  
tounge.gif
 
Back
Ylös