FZR 1000 exup

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja capital
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

capital

New member
Moro!

Ensinnäkin kummoinen vekotin on yleisesti.Jotain olen kuullut vaihdelaatikon kestämisestä (2 vaihde).Mites on koneen kestävyys.Milloin vaihtu toi keula 1 lamppuseksi, olen tässä ehkä ostamassa vm91 ja siina on tupla lamput.Onko tehty päällekkäin,sitten olen huomannut että niitä 2 lamppusia on erilaisia.Toisessa ne on syvemmällä ja on ihan pyöreä ja toisissa ne ovat vähän soikeat.
 
Moro!

Ensinnäkin kummoinen vekotin on yleisesti.Jotain olen kuullut vaihdelaatikon kestämisestä (2 vaihde).Mites on koneen kestävyys.Milloin vaihtu toi keula 1 lamppuseksi, olen tässä ehkä ostamassa vm91 ja siina on tupla lamput.Onko tehty päällekkäin,sitten olen huomannut että niitä 2 lamppusia on erilaisia.Toisessa ne on syvemmällä ja on ihan pyöreä ja toisissa ne ovat vähän soikeat.
2 lamppusten erilaisuus käsittääkseni johtuu siittä että 600 kuutioinen on pyöreillä ja 1000 kuutioisissa sellaiset soikhiat.

600 kuutoinen on vm.91--> yksilamppuinen kunnes taas muistaaksen 93--> eteenpäin pari lamppunen

Exupista ei sanottavaa kun 600 kuutioisessani ei sellaista ole.
 
haulla täällä on aika monta topiccia ko. laitteesta. koita etsiä 94-95 malli jos vain mahdollista. siinä on vahvistettu laatikkoa hieman. lamppu on ainut oikeasti näkyvä muutos välillä 89-95. älä osta vanhempaa 87-88 pre-exuppia. se on kokonaan toinen laite.
 
Joopa, ihana mopo. Ostin viime vuonna sian säkissä, eli epäilyttävän halvan -94 1000cm FZR EXUP:n saksasta. On kai kuristettu 98 hv. Mittaria on varmaan rukkailtu ja kaasereihin oli kertyny jotain hyytymää, (pitkä seisonta?) mutta pelkällä bensan sekaan pantavalla putsaus mömmöllä rupes jammu käymään kaikilla sylintereillä, sillon vanhus rykäs niin että pintakaasulla nippa nappa sissäänajettu 01:nen sv 650, jossa oli vielä 20 kg kevyempi kuski, jäi kun ns. tikku ns. pa***n
smile_org.gif

Tänä vuonna lähteneepi kuristukset pois... ehkä. Kakkonen pitää vähän ihme ulinaa... Ja kytkin kaipaa ilmeisesti ilmausta.
Hyvä ajaa.
 
haulla täällä on aika monta topiccia ko. laitteesta. koita etsiä 94-95 malli jos vain mahdollista. siinä on vahvistettu laatikkoa hieman. lamppu on ainut oikeasti näkyvä muutos välillä 89-95. älä osta vanhempaa 87-88 pre-exuppia. se on kokonaan toinen laite.
-91 ylöspäin on erinlaiset katteet,upside jousitus.....Nopee "matkapyörä",niin se aika muuttaa.Kakkonen ulisee vähän 2000-3000rmp alueella mun FZR:ssä ja exup:pi naputtaa tyhjäkäynillä ehkä vaijerit löysällä tai sitten sen pitää naputtaa.
 
ne exupin vaijerit ovat kuulemma sian hintaisia...
onneksi ei ole moisia ongelmia täysputkella. joka tosin tappaa exupista sen exupin erinomaisuuden eli keskiväännön mutta noh... kukin tavallaan
 
ne exupin vaijerit ovat kuulemma sian hintaisia...
onneksi ei ole moisia ongelmia täysputkella. joka tosin tappaa exupista sen exupin erinomaisuuden eli keskiväännön mutta noh... kukin tavallaan
Varmaan maksaakin.Tosin vaijereissa on säätö mahdollisuus joten niillä säätelee jonkun verran.En ole aikaisemmin säädelly exup vaijereita olen antanut naputaa ,ainakin läppä liikkui herkästi.Nyt on kone paikoillaan, laitetaan myös exup säädöt kohalle.
 
muista tuplatarkistaa vaijereiden vetosuunta. ne saa paikalleen myös väärinpäin ja lopputuloksen arvaat. huomaahan sen mutta turhaa vaivaa se tuottaa
smile_org.gif
 
Tässä vielä selvennystä.
Milloin vaihtu toi keula 1 lamppuseksi, olen tässä ehkä ostamassa vm91 ja siina on tupla lamput.Onko tehty päällekkäin,
Ei ole varmaankaan tehty päällekäin, mutta -91 sai molempia. Yksilamppuinen on kuitenkin se, mistä varsinaisesti puhutaan 91-mallilla. Siinä on tosiaan (aika perustasoinen) USD-keula ja vain vähän muita muutoksia.
sitten olen huomannut että niitä 2 lamppusia on erilaisia.Toisessa ne on syvemmällä ja on ihan pyöreä ja toisissa ne ovat vähän soikeat.
87-88 FZR 1000 (usein ns. Genesis) oli tuollaiset täysin pyöreät ja pystysuorat lamput. Se on muutenkin täysin eri pyörä kuin -89 eteenpäin FZR 1000 (Exup) ja siitä eteenpäin Thunderace.
 
haulla täällä on aika monta topiccia ko. laitteesta. koita etsiä 94-95 malli jos vain mahdollista. siinä on vahvistettu laatikkoa hieman. lamppu on ainut oikeasti näkyvä muutos välillä 89-95. älä osta vanhempaa 87-88 pre-exuppia. se on kokonaan toinen laite.
-91 ylöspäin on erinlaiset katteet,upside jousitus.....Nopee "matkapyörä",niin se aika muuttaa.Kakkonen ulisee vähän 2000-3000rmp alueella mun FZR:ssä ja exup:pi naputtaa tyhjäkäynillä ehkä vaijerit löysällä tai sitten sen pitää naputtaa.
juu vaijerit piukalle (ei viulunkieli)sit kuparitahnaa exuppiin tiivistää mukavasti välykset
 
(whosia sanoi:
Maalis. 09 2004 @ 18:16)]Tänä vuonna lähteneepi kuristukset pois... ehkä.

Kuka tietää, miten tämä tapahtuu? En ole saanut mistään tietoa...
sad_orig.gif
eipä sitä suoraa tietoa ole kellään. niitä on pyöräkohtaisia ns. jälkiasennettuja kuristuksia jotka on pääsääntöisesti helppo poistaa ja sitten on niitä alunperin kuristettuja mopoja jotka ovat joskus _todella_ hankalia.... en nyt koita vittuilla enkä muutakaan mutta älkää ostako niitä kuristettuja siinä toivossa että ne pystyy edullisesti purkamaan.
tavanomaisimpia kuristuksia 4-t isoissa ovat

- luistien päälle rakennetut topparit jottei nouse ylös*halpa*
- pidemmät luistit *maksaa jotain*
- kuristukset imukurkuissa *ei maksa paljoa*
- toinen CDI-boxi *maksaa jotain*
- eri nokka-akselit *maksaa _paljon_*
- usein monta yhdessä: esim. kuristukset imukurkuissa, toiset suuttimet, neulat ja kaasarinsäädöt.

pakoputkissa pääsääntöisesti ei ole kuristuksia mutta onhan sekin mahdollista.
 
Jep! Tuo auttoi jo lisää. Jos jollain on kokemuksia kuristuksen poistamisesta tai edes tuntee jnkun tällaisen, niin auttakee ihmeessä
wink.gif
 
Back
Ylös