Joo ratas on jo korjattu ei siinä ollut muuta kuin pienet
kulumat pienemmän rattaan kolmessa tartunta "tapissa"
eli oli kulunut päästä pyöreäksi!!.
Hitsattiin puikolla ja sen jälkeen hiottiin muoto samanlaiseksi
kuin se on tapin toisella puolella luulisi pelittävän?
Onko Kujolla tietoo, voisko vika olla näin pienessä, koska
en löytänyt muista mitään jälkeä ainoastaan vain tämän yhden
rattaan tartunnoista ei ollut edes tämän rattaan tartuntapintojen vastaurissa mitään jälkiä kulumisesta eikä
myöskään valitsinakselissa näy mitään jälkiä?.
Vika kerkesi olemaan pyörässä noin 600km ja vaihde kesti
päällä vielä pienellä vedätyksellä mutta kovemmalla vedätyksellä hyppäs aina pois.
Yks kysymys vielä ostin pyörän viime kesänä ja syksyllä vika
ilmeni nyt kun kone on purettu näyttäs siltä, että koneeseen
on tehty lähiaikoina remonttii laakerit vaihettu sylinterit porattu/hoonattu ja tiivisteet näyttää ihan uusilta.
Kysymys onkin tarvitseeko kannen tiivisteet vaihtaa, joka
kerta kun koneen purkaa, näyttäs olevan alumiini tiivisteet ja
hyvässä kunnossa vai onko se sama homma kuin auton
moottorissa kun purat aina uudet tiivisteet päälle??.