FZR:n keula

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kenesis

New member
FZR 1000:n keula tahtoo syödä toisen putken "stefoja". Niitä on vaihdettu useampaan kertaan, viime toukokuussa viimeksi ja taas alkaa tihkua öljyä.
Asennuksen tehnyt varoitti ongelmasta jo jokunen vaihto sitten, että näitä tulee kulumaan. On niät putkessa n. itikan v---n kokosia lommoja, kiven iskemiä yms. Putkea on koetettu hioa hienolla hiomapaperilla, mutta ei tunnu auttavan.
Onko tuohon olemassa muuta lääkettä, kuin keulan vaihto? Kyse on vanhemman mallin ns. perinteisestä keulasta.
 
Tilaat Saksasta uuden putken tai molemmat. Hintaluokka 150€ putki.

Mikä pulju noita Saksassa myy? Brittiläisestä nettikaupasta jo löysinkin suunnilleen vastaavan hintaisen. Mietin vähän, että jos jostain löytäs ehjän usd-keulan edullisesti, mutta eipä niitä taida paljon olla.
 
Mikä pulju noita Saksassa myy? Brittiläisestä nettikaupasta jo löysinkin suunnilleen vastaavan hintaisen. Mietin vähän, että jos jostain löytäs ehjän usd-keulan edullisesti, mutta eipä niitä taida paljon olla.

Varmasti löytyy keuloja joo, mut niiden kunnosta kun ei oikeen mitään varsinaista takuuta saa. Mä tilasin omaan GSXR 1100.seen Ebaysta USD keulan joka vaikutti hyvien kuvien perusteella olevan OK. Silti siinäkin oli perille saapuessaan pientä sanomista liukuputkissa. Heitin ne silti paikoilleen uusilla stefoilla ja hiukan jäykemmillä öljyillä varustettuna > ei nyt ainakaan tähän mennessä ole vuotaneet. Tosin paljoa en ole tällä kaudella ajellutkaan... :;):
 
Varmasti löytyy keuloja joo, mut niiden kunnosta kun ei oikeen mitään varsinaista takuuta saa. Mä tilasin omaan GSXR 1100.seen Ebaysta USD keulan joka vaikutti hyvien kuvien perusteella olevan OK. Silti siinäkin oli perille saapuessaan pientä sanomista liukuputkissa. Heitin ne silti paikoilleen uusilla stefoilla ja hiukan jäykemmillä öljyillä varustettuna > ei nyt ainakaan tähän mennessä ole vuotaneet. Tosin paljoa en ole tällä kaudella ajellutkaan... :;):


Totta tuokin, ainakin nettikaupasta keulan tilaaminen näkemättä ja tutkimatta on jonniinmoinen riski. Suomen kamaralta noita ei ainakaan järkihintaan tunnu löytyvän. Paljonko maksoit keulasta?
Yamahaan löysin ebaysta yhden ehjäksi väitetyn n. 300€:n hintaan.
 
Totta tuokin, ainakin nettikaupasta keulan tilaaminen näkemättä ja tutkimatta on jonniinmoinen riski. Suomen kamaralta noita ei ainakaan järkihintaan tunnu löytyvän. Paljonko maksoit keulasta?
Yamahaan löysin ebaysta yhden ehjäksi väitetyn n. 300€:n hintaan.

Taisin 250 eskoa siitä pulittaa. Ihan kiva, että toimii toistaiseksi. Mut sit ku tostakin liukuputket kulahtaa niin ettei saa pitämään niin tilailen kyllä varmasti kokonaan uudet putket jostain. Englannista muistaakseni sai jostain puljusta niitä hintaan 180 eskoa... En kyllä jaksa muistaa mistä. Mut google on kowa sana! :thumbup:

Toinen vaihtoehto on ottaa selvää minkä uudemman mopon USD sopii helpoiten paikoilleen ja alkaa katteleen sitä kautta. Mä en ite viitsi sille tielle lähteä jos ei ole aivan pakko, koska siinä menee moposta luonnetta taas mäkeen oikeen urakalla samaan syssyyn.
 
Taisin 250 eskoa siitä pulittaa. Ihan kiva, että toimii toistaiseksi. Mut sit ku tostakin liukuputket kulahtaa niin ettei saa pitämään niin tilailen kyllä varmasti kokonaan uudet putket jostain. Englannista muistaakseni sai jostain puljusta niitä hintaan 180 eskoa... En kyllä jaksa muistaa mistä. Mut google on kowa sana! :thumbup:

Toinen vaihtoehto on ottaa selvää minkä uudemman mopon USD sopii helpoiten paikoilleen ja alkaa katteleen sitä kautta. Mä en ite viitsi sille tielle lähteä jos ei ole aivan pakko, koska siinä menee moposta luonnetta taas mäkeen oikeen urakalla samaan syssyyn.

Liukuputkia löytyis Briteistä 150€/kpl. Uudemman FZR:n usd-keula menis heittämällä ja moni muukin pienillä sovelluksilla. Yks asentaja laitto omaansa 1000 GSX-R:n keulan...
 
Näin syksyisin kannataa katsoa nettimotosta jo kokonaisia pyöriäkin yhtenä vaihtoehtona. Vanhoja toimivia pyöriä alkaa saamaan helposti jo tonnilla. Ottaa siitä tarvitsemansa osat ja myy lopun vehkeen osina eteenpäin. Tietty se vaatii vähän tallitilaa ja viitseliäisyyttä.
 
Back
Ylös