FZR:n nytkytys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fastis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fastis

New member
Eli missä vika, kun esimerkiksi liikennevaloja lähestyessä moottorijarrutuksella alkaa mopotin nykiä alakierroksilla? Sama juttu kun yrittää (huom! yrittää) lähteä liikkeelle varovasti kaasua kääntäen, ni yrittää nytkyttää.
Pyörä on siis Yammu FZR 600.
Perkule!

Itsellä oli Cebarissani vähän samanlaista ongelmaa tossa aiemmin. Yksi mikä kannattaa näin keväällä tarkistaa on akku. Liian vähän voltteja akussa voi meinaan aiheuttaa kuvaamasi kaltaisen ongelman. Näin oli minulla. Toisaalta myös tulpat kannattaa tsekata. Itsellä myös ne ovat aiheuttaneet päänvaivaa nimenomaan matalilla kierroksilla.  
062802moto_prv.gif
Toivottavasti ratkaisu löytyy.  
thumbs-up.gif

Oisko niinkin yksinkertainen kun löysät ketjut? Tai takavanteen keskiössä oleva vaimenninkumisysteemi väljistynyt..?

Kiitos vinkeistä. Kokeillaan nyt jotain noista, jos nyt vaan taidot riittää tekemään mitään.
biggrin.gif

Nyt on vielä niin kylmäkin ettei koneet tahdo oikein pelata kunnolla. Mulla ei meinaa lämmöt nousta tuossa pikatiellä 60 astetta ylemmäs.

Jos kaasuvaijerissa on väljää on tuo hidasajon haltsaaminen vaikeeta. Itse ainakin jouduin kirraamaan heti keväällä, että pystyy ajamaan kaupungissa.

cardic

Koskas se vika on ilmaantunut. Oletkos ostanut pyörän just/et ole sillä ennen ajanut.

Itsellä oli sama vika samassa pyörässä. Syyksi paljastui venyneet ketjut. Kun ketjut kiristi kohdallaan,mutterit piukkkaan ja menoks,alkoi se H_tin nykiminen.
Löysemmeks ketjut-sama juttu.

Ja vika just oli pahimmaal alle 60km/h nopeuksissa

enhän sitä ostaessa huomannut,kun jäi "hidasajo" suorittamatta.
wow.gif

Mulla on kanssa sama vika ja sama pyörä. Siinä oli ketjut venahtaneet. Vielä en tiedä onko uusista ketjuista hyötyä
koska en ole niitä vielä vaihtanut. Katsellaan keväällä sitten.
Tosi vittumaista ajaa kaupunkiajoa.

Jos peli nytkyttelee, käyttäkää takajarrua hidasajossa.
Se poistaa klapin ketjuista/takakeskiöstä.

Itsellä oli Cebarissani vähän samanlaista ongelmaa tossa aiemmin. Yksi mikä kannattaa näin keväällä tarkistaa on akku. Liian vähän voltteja akussa voi meinaan aiheuttaa kuvaamasi kaltaisen ongelman. Näin oli minulla. Toisaalta myös tulpat kannattaa tsekata. Itsellä myös ne ovat aiheuttaneet päänvaivaa nimenomaan matalilla kierroksilla.
062802moto_prv.gif
Toivottavasti ratkaisu löytyy.
thumbs-up.gif
Ahaa jo (kenties) selkisi miksi mullakin yhtäkkiä alkoi nykimään. Akku ollut pari päivää ihan finaalissa. Saattaapi myös johtua kylmästä ilmasta. Vanhat ei enää jaksa niin kuin nuo nuoret...

Back