• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FZR röpöttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kenesis

New member
Elikkä käy huonosti, ihan kuin vajailla pytyillä. Ensin se ilmeni kylmänä käynnistettäessä, tänään alkoi röpistä ajaessakin. Paikallaan kaasutellessa kuuluu helähdyksiä, vaikuttais tulevan koneen ulkopuolelta. Voisko tulla exupista?
Talvihuollossa koneesta tarkistettiin venttiilien välykset ja kaasareiden synkka, olivat ok. Samalla vaihdettiin tulpat ja ilmansuodatin. Tuon jälkeen pyörällä on ajettu 1300 km.
Kertokee viisaat, mitä pitäs tehä
confused_orig.gif

Itellä röplötystä aiheuttanut pyörässä (FZR1000) ainaki se että kerran jäi  putki vähän löysälle. ihan pikkunen nakutus kuulu (eli vuosi tosi vähän) ja pyörä ei toiminu yhtään. röplötti ku viimestä päivää eikä kierrokset noussu ajaessa yli 4000.

Toinen oli sitte se että kävi vähän rikkaalla... kuluneet neulaputket aiheuttaa kai kans röplötyksiä...

Bensapuolella vaikuttais olevan peintä häikkää. Kolmospytyn kaasari tupsauttelee vähän pienillä kierroksilla. Toisaalta tuo konehan tykkää enemmän isoista kierroksista, ei se pienillä jengoilla mihinkään liiku. Tulppa ja sen kipunointi on tarkastettu.
Pitänee ottaa kaasarit pieneen käsittelyyn.

Bensapuolella vaikuttais olevan peintä häikkää. Kolmospytyn kaasari tupsauttelee vähän pienillä kierroksilla. Toisaalta tuo konehan tykkää enemmän isoista kierroksista, ei se pienillä jengoilla mihinkään liiku. Tulppa ja sen kipunointi on tarkastettu.
Pitänee ottaa kaasarit pieneen käsittelyyn.
Katoppas kaasareista neulaputket.Niitä menee fzärrissä kun mansikoita kesällä
smile_org.gif
alkaa käymään todella rikkaalla kun putket kuluu. Kilahtelu voi kuulua exupista mut ei se ala röpöttään vaikka läppä olis koko ajan kiinni se vaan kuulostaa matalalta sorsapilliltä eikä kulje mihkään tai jos koko ajan auki niin alhaalta on vaan hengetön

Ruskeeta möhnää löytyi kaasarin pohjakupista, siitä veikkailin mahd. epäpuhtauden aiheuttamaa onkelmaa.
Pystykö niiden neulaputkien kuluneisuuden toteamaan paljaalla silmällä, vai tarvitaanko jotain mittausvehkeitä?

OK, ensi viikolla joku ilta otettava työn alle. Viikonloppu taitaa mennä viihteelle ja vettäkin sataa.
Mitäs ite ootte tykänneet pyörästä, onko toiminu kiukuttelematta?

Mulla fzr -89, joka römpötti viime kesänä juuri mainitsemallasi tavalla. Talvella oli pajalla, jossa vika korjattiin. Kaasareista oli irronnut/hajonnut jotkut (kumi?)tulpat(?)
nixweiss.gif
,jotka uusimalla vika korjaantui ja pyörä käy kun kello. Ei kuulemma ollut kummoinen homma.
Kuten kirjoituksestani huomasit en ole kovinkaan tietoinen pyöräni nippelitekniikasta.
Kokonaisuutena olen mopooni erittäin tyytyväinen
sport05.gif

OK, ensi viikolla joku ilta otettava työn alle. Viikonloppu taitaa mennä viihteelle ja vettäkin sataa.
Ei nyt hirveesti ole tullut ajeltua vielä, johtuen vähän venähtäneestä huollosta.. Viime kesänä huolsin keulan, vaihdoin ketjut/rattaat/tulpat/renkaat/ilmanputsarin ja kovettuneen imusuppilot. Noh, moottori kävi edelleen rikkaalla ja motivaatio pyörän uudelleen purkamiseen tippui nollaan. Viikko sitten vaihtelin uudet neulaputket ja pääsin jopa pitkästä aikaa ajelemaan. Nyt kulkee kuin juna ja moottori vetää tasaisesti. Vaihteetkin pysyy silmässä yms. Pyörällä ajettu ~51 000 km. Vuosimalli on -92.
Ajoasennossa oli taas hieman totuttelemista. Meinaa äkkisiltään selkää ja käsiä alkaa kolottamaan. Mutta kaipa tuohon taas tottuu. Onhan tuo aika messevä retropyörä
biggrin.gif

Minulla on -88 mallinen ollut puolitoista vuotta ja ajettu kaikkiaan 62tkm,ja molempina keväänä huolloksi on riittänyt tulpat,öljyt ja suodattimet.
Koko ajan toiminut kuin kello...

Itsekin olen laitteesta tykännyt. Ajoasennoltaan se on meikäläisen mitoille (191cm) hivenen ahdas. Voimaa löytyy ihan riittävästi (onpi vähän piristetty) myös kaksi päällä ajoon.
Ja vaikka onkin jo vanha sotaratsu, vm 89, siinä on kuitenkin ajo-ominaisuuksia. Elikkä taipuu mutkin ilman, että tarvii hampaat irvessä vääntää.

Itsekin olen laitteesta tykännyt. Ajoasennoltaan se on meikäläisen mitoille (191cm) hivenen ahdas. Voimaa löytyy ihan riittävästi (onpi vähän piristetty) myös kaksi päällä ajoon.
Ja vaikka onkin jo vanha sotaratsu, vm 89, siinä on kuitenkin ajo-ominaisuuksia. Elikkä taipuu mutkin ilman, että tarvii hampaat irvessä vääntää.
Se on juuri näin
smile_org.gif
Mutkapätkillä lentäessä taipuu yllättävän ketterästi mutkasta toiseen.
Nyt on ajettu mamman kanssa aika paljon kakspäällä ja hyvin riittää potkua.
Tavarakapasiteetista sen verran, että takana toppiboxi ja reissuun Bilteman kangas-sivulaukut siihen lisäksi. Testattu on ja hyvin toimii reissussa kahden hengen kamojen kanssa
thumbs-up.gif

Vikakin taisi löytyä, tai ainkain korjaantua. tuon mainitun kolmospytyn tulpan vaihdoin ja kaasareiden suuttimia tutkailin. Ei niissä (suuttimissa) mitään näkyny, liekkö sitten tulppa ollu viallinen. Ainakin röpötys loppui, taas kiekuu iloisesti.
Bilteman laukut meilläkin täyttää tavarankuljetuksen tarpeen, tosin eivät ole tuossa pyörässä olleet vielä kiinni.
Ainakin 600:ssa FZR:ssä toimivat moitteetta.

Toi mun thunderace 1000r o-02, on toiminu hyvin ja minä tykkään tosta pyörästä. Kyllä mä veikkaisin sitä exsuppii, oireet kuulostaa kyl sille, et jos sietä pienillä kierroksilla kuuluu kilinää, se pakokaasun paineen säädin voi olla jumis, tai vaijerit o kuluneet, seon helppo tarkistaa ja korjata. Paljos o tullu ajeltuu? Itte oon reilun 1000km veivannu:jpstyle:

Vika oli (kesäk. 2010) pimeässä tulpassa, vaikka kuulosti tyhjäkäynnillä siltä kuin jotain olis mekaanisesti rikki.
Tänä vuonna ajoo tullu vasta n 250 km.

Back